Gå til innhold

Har du et såkalt sossenavn? Eller har du et arbeiderklassenavn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.10.2020 den 5.14, AnonymBruker skrev:

Hva verken arbeidernavn (type Ronny, Kent eller Glenn) eller sossenavn (type Maximilian, August eller Lucas). Foreldrene mine ga meg heldigvis et ekte norsk navn (type Sigurd, Håkon eller Ivar).

Anonymkode: a8cfb...f24

Maxmillian er ikke et sossenavn😂

Anonymkode: 92500...7a2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et veldig typisk middelklassenavn, og kommer fra en veldig typisk middelklassefamilie, med lærer- og tannlegeforeldre, fra et hjem med piano og masse bokhyller 😛

Jeg heter Hege.

Anonymkode: 6be8f...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Christina og Christine? 

Anonymkode: 45820...338

Helt nøytrale jentenavn etter min mening. Kan tilhøre en hvilken som helst sosial "klasse".

Anonymkode: 5da87...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri kommet over navnet mitt i slike navnetråder.. hva synes folk om navnet Pia sånn generelt?

Anonymkode: 26951...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke 🤷‍♀️ Har du en liste vi kan slå opp i, så kan jeg gruble på om navnet har vært til fordel eller ulempe etterpå? 😂

Anonymkode: bb0d0...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen av delene, jeg har et "vikingsk" jentenavn. Har vokst opp med høyt utdannede foreldre, fin villa, god økonomi, og kulturell kapital men langt fra noen sosser... Hatet navnet mitt som barn, har akseptert det som voksen 🤪

Anonymkode: 5e97e...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Sommerhytta heter den ene deltakeren Cornelius. Ganske sossete men veldig kukt synes jeg! Søsteren het Rikke. Veeeeeldig dag og natt på de to navnene synes jeg 🙈

Anonymkode: a1380...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julie, arbeiderklasse eller sossenavn? 

Anonymkode: d7b40...07a

Ingen av delene synes jeg. Ganske nøytralt navn, men blitt ganske populært de siste årene.

Anonymkode: 5da87...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På Sommerhytta heter den ene deltakeren Cornelius. Ganske sossete men veldig kukt synes jeg! Søsteren het Rikke. Veeeeeldig dag og natt på de to navnene synes jeg 🙈

*kult mente jeg selvfølgelig 🙈🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg utlending da, men har verken sossenavn eller arbeiderklassenavn. Jeg er oppkalt etter en helgen :ler: 

Anonymkode: cb1ba...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg utlending da, men har verken sossenavn eller arbeiderklassenavn. Jeg er oppkalt etter en helgen :ler: 

Anonymkode: cb1ba...f14

Profeten Muhammed?

Anonymkode: 92500...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke 🤷‍♀️ Har du en liste vi kan slå opp i, så kan jeg gruble på om navnet har vært til fordel eller ulempe etterpå? 😂

Anonymkode: bb0d0...21e

Prøv det her da vel😊

Anonymkode: 93cf5...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.10.2020 den 18.05, AnonymBruker skrev:

Hva med Elizabeth? Forandrer det noe? 

Anonymkode: f3a69...c6c

Mer soss enn arbeiderklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fælt på hvordan Marita vurderes, soss, arbeiderklasse, middelklasse eller hva? Og om man legger til at jeg er nordlending, hvordan ligger jeg an da? Er der bedre å være fra Oslo med det navnet, enn fra Nordland?

Anonymkode: 56ed6...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer fælt på hvordan Marita vurderes, soss, arbeiderklasse, middelklasse eller hva? Og om man legger til at jeg er nordlending, hvordan ligger jeg an da? Er der bedre å være fra Oslo med det navnet, enn fra Nordland?

Anonymkode: 56ed6...355

Marita er så arbeiderklasse det kan få blitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heter Margrethe, fornøyd med navnet nå, men syntes det var fryktelig kjedelig da jeg var ungdom 😅 om det er arbeiderklasse eller hva har jeg aldri tenkt over 🤔

Anonymkode: 2f871...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har et dobbeltnavn. Fornavnet er nok ganske uvanlig, og var enda mer uvanlig da jeg vokste opp, vil nesten kvalifisere det som et typisk "unge mødre, bloggenavn" i dag, andre navnet er et typisk sossenavn 🤷‍♀️ Fått mye komplimenter for navnet mitt oppigjennom da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...