AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg startet å studere på Blindern nå i høst og er så skuffet! Vet ikke hva jeg hadde forventet, men det er liksom så stusselig.. Jeg lurer på om det er mer «puls» på en høgskole. Er det noen her som har erfaring med begge deler? Vil dere dele erfaringer? Hilsen skuffa jente 20 år Anonymkode: 3b178...4ae 2
AlkoMann Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg startet å studere på Blindern nå i høst og er så skuffet! Vet ikke hva jeg hadde forventet, men det er liksom så stusselig.. Jeg lurer på om det er mer «puls» på en høgskole. Er det noen her som har erfaring med begge deler? Vil dere dele erfaringer? Hilsen skuffa jente 20 år Anonymkode: 3b178...4ae Du må greie deg selv i storbyen ! I gamle dager var det mange konserter, revyer og foreninger i studentersamfunnet. Det er nedlagt fordi studentene ønsker å være på internett. Man burde jo formes politisk og som menneske i studenttiden . Det virker som alle uansett alder er på internett å kaster bort livet sitt . Endret 9. oktober 2020 av AlkoMann 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Hva er det som er stusselig, og hva er du skuffet over? Mener du selve studiet eller det sosiale? Anonymkode: a8267...083
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Det er jo masse foreninger du kan bli med i! Sjekk sio.no Du kan også ta insj til å henge med de på studie. Send en fellesmelding på canvas og spør om noen vil ta en øl en dag. UIO kommer ikke til å legge opp til noe sosialt. Du er der for å studere, ikke for å delta i et pulserende miljø. Anonymkode: 5c270...c38 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Synes synd på dere som må studere på hybelen i koronatider! Anonymkode: 00d20...011 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Synes synd på dere som må studere på hybelen i koronatider! Anonymkode: 00d20...011 Lesesalene er åpne, så det må vi ikke☺️ Anonymkode: 5c270...c38 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg er skuffet over studiet og det sosiale. Trodde det skulle være mer folk, fargerikt, pulserende, spennende - you name it! Er jo bare på den gamle og slitte forelesningssalen og det er så lite folk. Jeg trodde heller ikke studiet skulle bestå av så himla mye gruppearbeid. Det er vanskelig å få alt til å klaffe når det er 4 grupper og forskjellige folk på hver gruppe. Jeg får nesten lyst til å droppe hele greia og starte på nytt fra høsten av. Anonymkode: 3b178...4ae
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Det er jo ganske spesielt i år pga. korona. Men jeg er enig i at det er blitt alt for mye gruppearbeid. Anonymkode: f499e...525 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Det er jo mer gruppearbeid en jeg noen gang har hatt på vgs. Liker ikke å være så avhengig av andre som jeg er nå. Det er vanskelig å finne tidspunkt som passer for alle, noen bidrar null, noen dukker ikke opp osv. Samtidig er jeg jo avhengig av de ulike gruppene for å få levert inn det vi skal. Er det noen som har erfaring lektor programmet? Like mye gruppearbeid der? Anonymkode: 3b178...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Begynn på Ås isteden 😊👍 Anonymkode: 67be5...60a 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 Er nok ekstra ille nå pga korona. Jeg har vært her i noen år nå, og det har (åpenbart) aldri vært færre folk her enn nå. Men jeg er enig i at Blindern er noe stusselig, i alle fall i forhold til det inntrykket man har av f.eks NTNU. Anonymkode: 2a75d...977 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Tror ikke det er så veldig mye festligere på Ås, ikke ifølge de jeg kjenner som startet der i høst 🤔 Men kanskje det er noe med oss... Begynner jo å lure.. Anonymkode: 3b178...4ae
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 Studerer du historie? Det er blitt helt ekstremt der. Med gruppearbeid altså. Anonymkode: f499e...525 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 Begynte også å studere på Blinderen i høst, men har nesten ikke vært på campus. All undervisning i emnene jeg tar er digital og vi har ikke noe gruppearbeid. Er forsåvidt deilig med såpass mye frihet, men samtidig er det litt vanskelig å motivere meg selv og jeg føler læringsutbyttet fra selve undervisningen er så-som-så siden det blir veldig enveis og lite interaksjon med foreleserne. Anonymkode: b3a60...6be 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 Studietilverelsen er trist, det ikke det real life, man er nesten som i et vakum. Det er først når du begynner å jobbe at du kommer i det virkelige liv. Syntes synd på mange studenter, vet det må være tøft for en del.. Lever i en slags uvirkelig verden som student Anonymkode: 19ba9...500 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #16 Skrevet 10. oktober 2020 Gruppearbeid er fandens verk. Tror det er litt avhengig av hvilket studium du går. Anonymkode: 38d06...c2e 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #17 Skrevet 10. oktober 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er skuffet over studiet og det sosiale. Trodde det skulle være mer folk, fargerikt, pulserende, spennende - you name it! Er jo bare på den gamle og slitte forelesningssalen og det er så lite folk. Jeg trodde heller ikke studiet skulle bestå av så himla mye gruppearbeid. Det er vanskelig å få alt til å klaffe når det er 4 grupper og forskjellige folk på hver gruppe. Jeg får nesten lyst til å droppe hele greia og starte på nytt fra høsten av. Anonymkode: 3b178...4ae Ønsker du en studietilværelse med farger, puls og som er spennende burde du ikke søkt Universitet i det hele tatt, men Høyskole eller Fagskole. Liker du ikke gruppearbeid bør du holde deg ironisk nok unna Høyskoler og Fagskoler, der er det overlappende gruppearbeider måned for måned. Anonymkode: 7c0b3...49b 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #18 Skrevet 10. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er så veldig mye festligere på Ås, ikke ifølge de jeg kjenner som startet der i høst 🤔 Men kanskje det er noe med oss... Begynner jo å lure.. Anonymkode: 3b178...4ae Da tror jeg ikke de du kjenner på Ås er så innmari festlige selv😅Jeg har det kjempegøy på Ås. Fester hver helg, forelesninger med masse folk, god kollokvie gruppe som jobber sammen flere ganger i uka, gode venner, ikke noe gruppearbeid så langt, ingen slitte forelesningslokaler, masse forskjellige foreninger som arrangerer ting ofte. Det blir hva man gjør det til tenker jeg, så å ta litt initiativ til å gjøre noe skader ikke. Anonymkode: d54ea...00e 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #19 Skrevet 10. oktober 2020 Vet ikke hvordan det er i disse koronatider, men vil anbefale deg studentforeninger. Jeg hadde samme erfaringer som deg, men ble med i noen studentorganisasjoner og det var kjempegøy og reddet studietiden. Anonymkode: b9f48...dc4 2
Jennni Skrevet 10. oktober 2020 #20 Skrevet 10. oktober 2020 Eg trur ikkje det du opplever akkurat no er så representativt for å studere på Blindern – dei som begynner å studere no, har nok ein ganske tøff start sosialt sett over heile landet. Når det er sagt er det jo ikkje Oslo den beste staden for yrande studentliv samalikna med t.d. Trondheim (mogelegvis Bergen også, men det veit eg ikkje så mykje om). Ved NTNU er det nærast obligatorisk å vere med i ei studentforening, og då får du automatisk eit meir sosialt liv i tilknytning til studiestaden. På Blindern må du ta meir initiativ sjølv, men det er fullt mogeleg å gjere det! Kanskje ligg noko av dette brakk akkurat no, men i tillegg til studentforening kan ein jo bli med i studentpubane eller idrettslag. Ev. kan du vurdere å søke om plass i Blindern studenthjem eller Studenthuset i Schultz' gate – der blir du nærast tvinga til å bli ein del av eit sosialt studentmiljø. Når det gjeld forskjellen på universitet og høgskole er jo høgskole litt meir som ein vanleg skole, med klassar og strengare timeplan. Elles trur eg ikkje det er så stor forskjell, men eg har aldri studert ved høgskole, altså. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå