Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på hyttetur med venner, høstferie med barn. Mannen og jeg ligger i smal køyeseng. Og i gårkveld glemte han sikkert å ha på lydløs. For da vi hadde lagt oss (23-2330 tiden) tikket det inn SMS til han. 
Jeg syntes det var litt rart, at det var sent om noen sendte melding da. Så jeg spurte «hvem sender melding så sent?». «Ingen» svarte han. «jeg kunne jo høre du fikk SMS, hvem sender». «Ehh.. det var ingen», sier han igjen. Så går det litt tid. «Jeg bare sjekket tipping». 
Må ærlig innrømme at jeg rakk å bli skeptisk. Og ikke tipper jeg fast, så aner ikke om når norsk tipping sender SMS eller om du kan sjekke. Jeg sjekket nettsiden deres og så det sto noe om SMS og slo meg til ro me det. 

Men i dag da han hadde gitt tlf til et av barna og barnet måtte ha hjelp med telefonen, var vi alene. Jeg måtte bare sjekke. Ingen meldinger var å se på telefonen siden onsdag. Er det ikke rart å evntuelt slette en melding om det var fra norsk tipping?

Er redd han skjuler noe. Tankene ruller og jeg analyserer væremåten siste tiden. Har jeg noe å være redd for tro? Burde jeg være bekymret?

Anonymkode: 92fc3...6fa

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres rart ut, hvertfall hvis han sletter den

• Liker 22
Skrevet

Jeg sletter alltid meldinger fra banken og slikt, hadde nok sletta en fra norsk tipping også. 

Anonymkode: 4650a...084

• Liker 9
Skrevet

Sikkert på at han kun har den lyden på sms? At han ikke har en tippeapp som ga varsel? Hvis ikke, er det grunn til å være mistenksom ja. 

Anonymkode: 71c55...330

• Liker 8
Skrevet

Har du en dårlig magefølelse fra før av? Ellers synes jeg det er rart at du skal reagere på grunn av en tekstmelding. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, PM75 skrev:

Har du en dårlig magefølelse fra før av? Ellers synes jeg det er rart at du skal reagere på grunn av en tekstmelding. 

Er det ikke litt sånn «på seg selv kjenner man andre?» Han har flere ganger siste tiden kommet med spørsmål hvor han sikter til om jeg holder på med noen andre. Helt ut av det blå. Og jeg gjør selvfølgelig ikke det og har ikke forstått hvorfor han spør. Men nå lurer jeg.... ts

• Liker 13
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert på at han kun har den lyden på sms? At han ikke har en tippeapp som ga varsel? Hvis ikke, er det grunn til å være mistenksom ja. 

Anonymkode: 71c55...330

Noen som vet noe om dette? Kan man gå inn i appen å se om det kom et resultat eller  melding på gitt dato og klokkeslett? Ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt sånn «på seg selv kjenner man andre?» Han har flere ganger siste tiden kommet med spørsmål hvor han sikter til om jeg holder på med noen andre. Helt ut av det blå. Og jeg gjør selvfølgelig ikke det og har ikke forstått hvorfor han spør. Men nå lurer jeg.... ts

Da ville jeg spurt han om det under fire øyne. Manglende tillit til hverandre kan ødelegge mye!

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, PM75 skrev:

Da ville jeg spurt han om det under fire øyne. Manglende tillit til hverandre kan ødelegge mye!

Er redd han skal synes jeg overreagerer å bli sur. Også tenker jeg at jeg ikke kommer til å få et ærlig svar om han virkelig har noen på si. Ts

Skrevet

Magefølelsen skal du ikke kimse av.

måten han svarte, ventet, tonefall, kroppsspråket, alt dette og mer gav deg en masse informasjon som nå prøver å få det hele til å make sense. 

siden han ikke gir mening.
Så jeg hadde først latt som i henting så godt jeg kunne, og så fulgt med som en jævla hauk, hacket meg inn overalt. Ikke over lang tid altså, men et par dager...  Og så må det snakkes, og det avhenger selvfølgelig av om du fant noe hva veien blir videre. Men finner du ingenting så må du da må også være helt ærlig om hva det trigget i deg og han må ta det imot og dere må trygge hverandre. 
men... noe er det. 

• Liker 9
Skrevet

1. hvordan vet du at det var en SMS? Dette er 2020 - nesten ingen under 70 får eller sender SMS. Varsler fra mobilen til folk flest kommer fra apper, ikke SMS. Uansett veldig snodig antagelse at folk har SMS-varsel som er ulik app-varsel. 

2. Hvorfor spør du hvem eller hva han får varsel fra? Hva har du med det å gjøre? Kontrollerende og ugrei oppførsel fra deg som jeg ville svart «hold nesa di unna» på. Han lyver nok - ja. Trolig fordi han er for feig til å sette deg på plass. Men med slik nesevis oppførsel fortjener dere hverandre.

3. om han nå (veldig usannsynlig - igjen dette er 2020, ikke 2015) fikk SMS fra en bedrift så legger de seg i «SMS-er fra bedrifter-mappa på telefonen. Et obskurt sted å finne i etterkant, fordi selv telefonsystemprodusenter vet at vi ønsker å drite i SMS-reklame. 

4. Mitt tips til deg: oppdater deg på moderne teknologi. Ikke kult å være småbarnsmor og tro SMS er tingen. Så tar du en tur til psykolog og av-lærer deg å oppføre deg som en kontrollerende tulling ovenfor mannen din. Og så er problemet løst. 

Om han er utro eller ei? Vel, ser du, Ts, det er man neppe på SMS. Det er man i lunsjen på jobb. ;) 

Anonymkode: 5cfbe...ff3

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er redd han skal synes jeg overreagerer å bli sur. Også tenker jeg at jeg ikke kommer til å få et ærlig svar om han virkelig har noen på si. Ts

Det skjønner jeg at du bekymrer deg for. Men det virker ikke som det er så greit slik som dere har det nå heller. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sur, sint, grinete, alltid dårlige tegn på slikt. Ennå mer å skjule om han begynner å beskylde deg i stedet for å ta ansvar. Han bør vise litt forståelse for at du føler deg usikker. 

Anonymkode: 12aff...699

• Liker 2
Skrevet

Dette er det best å få oppklart først som sist. 

Anonymkode: eb28c...7d7

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke delt seng med noen som ikke - umiddelbart - viste meg meldingen som tikket inn.

Hva så om han synes du overreagerer?

Synes DU at du overreagerer?

Og hvis du ikke synes det, hvorfor skal du da ta mer hensyn til hans følelser, enn til dine egne?

Jeg synes du underreagerer - og det noe veldig!

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, ~ m a u d e ~ skrev:

Hadde ikke delt seng med noen som ikke - umiddelbart - viste meg meldingen som tikket inn.

Hva så om han synes du overreagerer?

Synes DU at du overreagerer?

Og hvis du ikke synes det, hvorfor skal du da ta mer hensyn til hans følelser, enn til dine egne?

Jeg synes du underreagerer - og det noe veldig!

Ok? Så om de ville lest meldingen først og ikke tenkte over at du har så sinnsykt behov for å overvåke dem og dermed vist deg meldingen 20 sekunder senere, så hadde du sluttet og dele seng med dem? Det er du som overreagerer her.

Anonymkode: 03913...725

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke nok til å tvile så hardt, men det er noe.

Har det vært andre endringer ved han? Tar han mer vare på seg utseendemessig? trener mer?  Møter kompiser mer? 

Holder han tlf skjermen synlig oppe på bordet eller snur han tlf opp ned? 

Virker han mer glad og energisk eller mer avmålt? 

Anonymkode: dc4f6...b87

• Liker 2
Skrevet

Spør om han vant mye,da? Tror ikke du får sms så sent på kvelden etter tipping :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. hvordan vet du at det var en SMS? Dette er 2020 - nesten ingen under 70 får eller sender SMS. Varsler fra mobilen til folk flest kommer fra apper, ikke SMS. Uansett veldig snodig antagelse at folk har SMS-varsel som er ulik app-varsel. 

2. Hvorfor spør du hvem eller hva han får varsel fra? Hva har du med det å gjøre? Kontrollerende og ugrei oppførsel fra deg som jeg ville svart «hold nesa di unna» på. Han lyver nok - ja. Trolig fordi han er for feig til å sette deg på plass. Men med slik nesevis oppførsel fortjener dere hverandre.

3. om han nå (veldig usannsynlig - igjen dette er 2020, ikke 2015) fikk SMS fra en bedrift så legger de seg i «SMS-er fra bedrifter-mappa på telefonen. Et obskurt sted å finne i etterkant, fordi selv telefonsystemprodusenter vet at vi ønsker å drite i SMS-reklame. 

4. Mitt tips til deg: oppdater deg på moderne teknologi. Ikke kult å være småbarnsmor og tro SMS er tingen. Så tar du en tur til psykolog og av-lærer deg å oppføre deg som en kontrollerende tulling ovenfor mannen din. Og så er problemet løst. 

Om han er utro eller ei? Vel, ser du, Ts, det er man neppe på SMS. Det er man i lunsjen på jobb. ;) 

Anonymkode: 5cfbe...ff3

Hei, utro mann!

Jeg får sms-er stadig vekk, inkludert reklame-sms som slettes ikke legger seg i noen egen mappe. Sms-lyden min er også ulik andre app-lyder. 

Du er for øvrig merrete, nedlatende og generelt jævla ekkel og ufyselig mot ukjente på internett, ta en tur og avlær deg dét, du. 

Hilsen relativt ung og moderne jente som er oppdatert på teknologifronten. 

Anonymkode: 740d2...62f

• Liker 36
Skrevet

Jeg får alltid sms fra norsk tipping på morgenen/formiddagen hvis jeg har vunnet noe. Jeg har aldri fått det om kvelden. Veldig rart at han svarte "ingen". Jeg skjønner at du ble urolig, Ts. Det behøver overhodet ikke bety utroskap, men det kan bety at han flørter med noen.

Alle mine venner og jeg bruker sms for å nå hverandre. Vi er i 40-årene. Ikke alle bruker andre apper, så det er overhodet ikke noe rart at han får en sms. Men svaret hans var veldig rart.

Anonymkode: 92db2...b7b

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...