Warum Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Er det noen som husker det ordet som hovedpersonen «finner opp» når han ligger i «sult-psykose» da han overnatter i den svarte cellen for uteliggere hvor han gir seg ut for å være journalist? Klarer ikke huske, og jeg trenger så veldig å vite det😇
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Lenge siden jeg leste Sult, men husker at "ylajali" gikk igjen. Var det dét? Anonymkode: c9784...b63 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lenge siden jeg leste Sult, men husker at "ylajali" gikk igjen. Var det dét? Anonymkode: c9784...b63 Nei, det er navnet han gir damen han er opphengt i. Ellers er jeg usikker, TS. Er rundt fire år siden jeg leste Sult nå. Mulig du finner det ved å google litt, spesielt hvis du ser etter akademiske artikler som dreier seg om verket. Anonymkode: caded...0f0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 "Han forelsker seg også etter at han på en gate tilfeldig har passert en kvinne som setter hans fantasi i sving, og som han for seg selv kaller ved det oppdiktede navnet Ylajali. Rett som det er krysses deres veier, og etter hvert kommer de på talefot. De presenterer seg også for hverandre ved sine virkelige navn under det første intime møtet, som også blir det siste. Leseren får imidlertid aldri lære å kjenne noe annet navn enn Ylajali." Har ikke lest boka, men det kan være det, ja Anonymkode: 85d9c...df0
Warum Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kuboaa? Anonymkode: 5c87f...828 Ja! Er ganske sikker på at du har rett! Ah det var godt😇 Ylajali var kvinnenavnet ja. Ordet jeg lette etter var et nytt ord han kom på, som han ikke klarte å finne ut hva skulle bety. Men at det måtte være noe sjelelig eller en følelse. Trodde det var noe liknende Kuboaa ja. Er midt i boka nå, ikke lest den før. Elsker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå