Gjest Snart Fru Skrevet 27. juli 2005 #1 Skrevet 27. juli 2005 Hei! Jeg leter etter firmaer som tørker brudebuketten, og som kanskje også kan ramme den inn. Er det noen som vet om slike steder i Oslo/Akershus og omegn, eller i Vestfold-området?? Takknemlig for alle svar!!! Snart Fru
Tyren Skrevet 27. juli 2005 #2 Skrevet 27. juli 2005 Det er ikke så mange som gjør det fikk jeg vite av floristen min. Anbefaler deg å høre med de du kjøper buketten hos, de har som regel peiling. Prisen er stiv (6000,- og oppover...) så jeg tørket buketten min selv og nå står den i en vase på peisen
Augustbrud02 Skrevet 27. juli 2005 #3 Skrevet 27. juli 2005 Vet også om flere som har blitt skuffet etter en slik tørking...
Boogie Skrevet 27. juli 2005 #4 Skrevet 27. juli 2005 Hvordan tørket du buketten Tyren?? (Kan jeg spare penger så gjør jeg jo det ) Ble den like fin tørket som når den var frisk?
Gjest Lisemor, ikke innlogget Skrevet 27. juli 2005 #5 Skrevet 27. juli 2005 Ikke alle blomster lar seg tørke. Skal du tørke selv så er en mørk,tørr plass rette stedet. Jo fortere blomstene tørker jo bedre bevares fargene. Når blomstene tørkes i luft eller sand, så blir fuktigheten i blomstene borte som gjør at blomstene krymper. Tørking av buketten kan fås fra en 500,- og oppover+ ramme. Resultatet er alltid skuffende i forhold til fersk vare. Min anbefaling er å tørke selv etter å heller ha tatt noen gode bilder av den. Lykke til.
Boogie Skrevet 28. juli 2005 #6 Skrevet 28. juli 2005 Samme framgansmåte som jeg bruker på å tørke rosebuketter. De blir kjempefine på den måten. Takk for tipset Tyren og Lisemor
Tyren Skrevet 28. juli 2005 #7 Skrevet 28. juli 2005 Jeg hang rett og slett brudebuketten min opp ned ifra taket og bandt en hyssing rundt "spissen" foran så den skulle holde fasongen. Selvfølgelig er den ikke like flott som når den var ny, men stygg ble den ikke. (kan se om jeg kan få tatt ett bilde med mobilen min når jeg kommer hjem ikveld, så kan jeg legge det ut her) Venninden min sin, ble ikke noe fin i det hele tatt når vi gjorde det samme med hennes, så det kommer nok litt ann på hva slags blomster osv som er i buketten. (kan ta bilde av denne også og legge ut)
Boogie Skrevet 28. juli 2005 #8 Skrevet 28. juli 2005 (endret) Ja, gjerne Tyren Gleder meg til å se det Så i linken til bildene dine buketten din. Nydelig!! Du hadde iallefall roser. Hadde du noen annet, og evt hva hadde henne?? (Så kan jeg sammenligne litt med tanke på det resultatet som ble mellom de to bukettene) Endret 28. juli 2005 av Maibrud`06
Augustbrud02 Skrevet 28. juli 2005 #9 Skrevet 28. juli 2005 Litt på siden tips dette. Men selv nappet jeg ut noen kronblader av rosene i min bukett, la de flatt til tørking. OG har limt dem inn i den ene bryllupsboken vår under luftett kontaktpapir. Da holder de seg godt.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #10 Skrevet 28. juli 2005 Tusen takk for mange fine svar! Tror faktisk at jeg skal ta sjansen på å tørke de selv. Litt spent på resultatet, men det er ikke verdt 6000,- å få andre til å gjøre det! Takk for hjelpen! Snart Fru
Boogie Skrevet 28. juli 2005 #11 Skrevet 28. juli 2005 Enig med deg Snart Fru. 6000,- er mye penger..
Gjest Gjest_Lisemor_* Skrevet 29. juli 2005 #12 Skrevet 29. juli 2005 Og til slutt spraier du den med klarlakk( hårspray er en dårlig erstatning) for at den skal holde seg lenger. Og jo mindre dagslys den utsettes for, jo lengre holder den. Lykke til.
Boogie Skrevet 30. juli 2005 #13 Skrevet 30. juli 2005 (endret) Klarlakk??!! Det skal jeg huske. Takker for nok et godt tips Endret 30. juli 2005 av Maibrud`06
Ugla Skrevet 30. juli 2005 #14 Skrevet 30. juli 2005 Jeg fikk anbefalt å vokse buketten (ta ut en og en blomst). Anbefaler det IKKE videre! MISSLYKKET!!
Boogie Skrevet 31. juli 2005 #15 Skrevet 31. juli 2005 Så kjipt, også brudebuketten:( Men du har sikkert mange fine bilder av den heldigvis! Takk for at du advarer oss andre..
Søta Skrevet 31. juli 2005 #16 Skrevet 31. juli 2005 Hørte i går et tips om dette.. Legg den i frysen i 10 år - så er den like fin når du tar den opp - og den holder seg fin også"""
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå