Gå til innhold

Hva spiser dere til fiskepinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Remulade, ertepuré og ris eller makaronistuing. 

Alternativt i wrap med rømmedressing, salat, agurk, tomat,  mangosalsa. 

• Liker 1
Skrevet

Poteter, grønnsaker (gulrot, blomkål, brokkoli) og hvit saus!

Anonymkode: f459a...75e

Skrevet

Spiser det ikke selv, men ei venninne spiser det med ris og barnaise saus. Ingen grønnsaker. Sier noe...

Anonymkode: 8f41e...d0e

• Liker 1
Skrevet

Potet, brokkoli og råkostsalat med raspet gulrot, kålrot, nepe og granateplekjerne.

Skrevet

Sist jeg spiste det var det i tacolefse med salatblader, mango, agurk, avokado og chilimajones.

• Liker 1
Skrevet

Har sluttet å kjøpe/spise fiskepinner etter at det ikke er torsk i dem lenger. Nå er det bare en for meg ukjent type fisk. Alaska et eller annet.

Anonymkode: 3852f...d4e

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Jeffe skrev:

Spegehti

Hva er det?

Skrevet

Du mener slike man får på asiatisk resturang? Vi bruker dem til Sushi og sånn. Har vært på ferie i Thailand der såg jeg at de brukte de til nudler også, så du kan sikkert bruke til det også :Nikke:

Anonymkode: df230...117

Skrevet

Kokte poteter, grønnsaker/salat, rømme og tacosauso

Potetmos, brokkoli og ketchup

I wraps med salat og sweet chili saus

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sluttet å kjøpe/spise fiskepinner etter at det ikke er torsk i dem lenger. Nå er det bare en for meg ukjent type fisk. Alaska et eller annet.

Alaska pollock er en torsk. Det er altså fortsatt torsk i fiskepinner. 

Anonymkode: 14fbc...5fb

• Liker 4
Skrevet

Fiskepinner spiser jeg alltid med mye remulade 😋 Vanligvis som fish & chips (m/ ovnsbakte potetbåter og grønne erter). En annen variant er fishburger, hamburgerbrød med litt salat/ andre gr.saker.

Anonymkode: 0ec67...4e6

• Liker 2
Skrevet

Lager remulade, gjerne med kapers. Liker råkost til. Finkutter gjerne kål og gulrøtter, og blander med litt sitron. Eller lager coleslaw med remulade.

Ser noen klager over kvaliteten. Fiskepinner lager man enkelt selv. Jeg bruker sei eller torsk. Ovnsbaker i stedet for å fritere, så har du en rett som både er vanvittig sunn, og smaker mye bedre enn butikkvarianten. 

Anonymkode: a978e...006

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lager remulade, gjerne med kapers. Liker råkost til. Finkutter gjerne kål og gulrøtter, og blander med litt sitron. Eller lager coleslaw med remulade.

Ser noen klager over kvaliteten. Fiskepinner lager man enkelt selv. Jeg bruker sei eller torsk. Ovnsbaker i stedet for å fritere, så har du en rett som både er vanvittig sunn, og smaker mye bedre enn butikkvarianten. 

Anonymkode: a978e...006

Selvfølgelig blir de bedre om man lager det selv, men for meg er fiskepinner "fastfood" som jeg kan ty til når jeg ikke gidder å lage mat. Men jeg kjøper de som inneholder mest fisk da 😄 Tas ut av fryser`n og rett inn i ovnen (enig med deg der), mindre jobb og mindre fett.

Anonymkode: 0ec67...4e6

• Liker 1
Skrevet

F.eks potetmos, brokkoli, gulrøtter, remulade

Skrevet

Jeg spiser fiskepinner veldig sjeldent, men av og til er det en rask løsning som jeg spiser i pitabrød med tomat, salat og remulade + litt sitronsaft.

Før i tiden, da det var en populær middag blant familens småtroll ble de servert med poteter og raspet gulrot. Det er så lenge siden at de fremdeles ble stekt i steikepanne, syns egentlig det var bedre, om enn mer usunt, enn varianten som stekes i ovn.

Skrevet

Risnudler, cashevnøtter, lime og sweet chilli pluss grønnsaker av ønsket slag.

Eller i tacolefser med svweet chilli saus, kesam, agur, gulrot etc.

Eller bare med rus og grønnsaker.

Kokte gulrøtter, potet, erter og remulade..

osv.

Skrevet
Just now, Ludovica- said:

Risnudler, cashevnøtter, lime og sweet chilli pluss grønnsaker av ønsket slag.

Eller i tacolefser med svweet chilli saus, kesam, agur, gulrot etc.

Eller bare med rus og grønnsaker.

Kokte gulrøtter, potet, erter og remulade..

osv.

Hva slags rus? ;)

(Neida, jeg skjønte at det var en skrivefeil, men den ble ganske morsom :ler: )

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker å ha rødbetter som er syltet til, passer utrolig godt til. Pluss enten raspet gulrot el noe grønt. Remulade er en selvfølge:)

Anonymkode: 0fd99...9c4

Skrevet
4 minutter siden, Brunhilde skrev:

Hva slags rus? ;)

(Neida, jeg skjønte at det var en skrivefeil, men den ble ganske morsom :ler: )

Haha! Tja valgfritt? :P

• Liker 1
Skrevet
På 10.10.2020 den 1.58, AnonymBruker skrev:

Alaskan pollock, en type sei.. altså ikke noe skummelt..

Anonymkode: 4ba23...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...