AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Andre som har valgt en jobb som har gitt lavere lønn for bedre trivsel? Angret du, er du glad du gjorde det? Tjener 500 000, med tillegg ca. 550 000 (bachelor). Vurderer bytte jobb til ca. 430 000(kun dag, ikke tillegg) i håp om bedre trivsel (vgs utdannelse). Anonymkode: 05683...04b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har gjort det. Gikk fra ca 700 000 til 570 000, med en bedre arbeidshverdag og mer styring over egen tid. Men vet ikke om jeg ville vurdert det for noe under 550 000, for meg er det også viktig å ikke ha det trangt økonomisk. Anonymkode: 0516f...682
Wilma89 Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg gjorde det for mange år siden. Var veldig verdt det. Til syvende og sist er trivsel veldig viktig, spesielt hvis mistrivsel de alternativet.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg gikk fra 530 til 450 men i gjengjeld fikk jeg lærer-avspasering og etterhvert en hel del vikartimer, læreryrket passet min livssituasjon der og da såpass godt at de 80k var verdt det. Anonymkode: db848...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Ja, jeg gikk fra 890.000 til 550.000 for bedre trivsel + jeg bestemmer vi egen hverdag (inkl. når og hvor jeg vil jobbe). Absolutt verdt det. Anonymkode: 058ad...4d6
Gjest Professor Hvasadu Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Noen ganger kan det være lurt å skifte beite, selv om lønnen blir noe lavere. Penger er ikke alt her i livet. Man skal også være tilfreds som menneske.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 Ser at dere som har valgt noe annet og gått ned i lønn har hatt flere goder enn jeg vil kunne ha. Jeg har ikke noe mer fleksibel arbeidstid og valgfrihet over arbeidsdagene. MEN jeg slipper turnusarbeid og det er for meg ett stort pluss i tillegg tror jeg arb.oppgavene vil passe meg bedre. Har noen byttet for å slippe turnus? Er veldig redd for å angre.. Anonymkode: 05683...04b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg gikk fra litt over 500.000 kr i året til 340.000 kr i året (betalt utdanning). Kun for bedre trivsel. Det er SÅ verdt det! Har det jo selvfølgelig trangere økonomisk, men ikke så mye som jeg var redd for. Jeg brukte mye tid i starten til å gå gjennom forbruket mitt, og har fått lagt meg på et nivå hvor jeg klarer å spare litt hver mnd, lg derfor unne meg litt luksus innimellom 😊 Anonymkode: bc241...14d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg byttet for å slippe turnus, angrer ikke i det hele tatt! Gikk ned ca. 70 000 i lønn, men fri på ettermiddag/kveld, alle helligdager, samt at jeg har fleksitid har gjort at det har vært verdt det Anonymkode: a3938...159
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 Å slippe turnusjobbing kan være verdt de pengene du taper. Men se at det går rundt økonomisk med den lønnen du kommer til å få. Penger er ikke alt, men om du får problemer med økonomien betyr det mer enn man tror. Jeg har gått ned i lønn for å ta ny utdanning, og for meg var det verdt det. Det forrige yrket mitt var helt feil for meg, selv om lønna var god. Jeg vurderte å fortsette, mye pga lønna, som ga meg mange goder på fritiden. Men så innså jeg at det ville bli verre å ta ny utdanning jo eldre jeg blir, og dessuten påvirket jobben fritiden min i en sånn grad at pengene ikke var verdt. Jeg er en mye mer fornøyd person i dag, om enn med tynnere lommebok. Anonymkode: 12d93...430
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å slippe turnusjobbing kan være verdt de pengene du taper. Men se at det går rundt økonomisk med den lønnen du kommer til å få. Penger er ikke alt, men om du får problemer med økonomien betyr det mer enn man tror. Jeg har gått ned i lønn for å ta ny utdanning, og for meg var det verdt det. Det forrige yrket mitt var helt feil for meg, selv om lønna var god. Jeg vurderte å fortsette, mye pga lønna, som ga meg mange goder på fritiden. Men så innså jeg at det ville bli verre å ta ny utdanning jo eldre jeg blir, og dessuten påvirket jobben fritiden min i en sånn grad at pengene ikke var verdt. Jeg er en mye mer fornøyd person i dag, om enn med tynnere lommebok. Anonymkode: 12d93...430 Det med økonomien skremmer meg. Vi er to stykker med ansvar for to barn. Det er ikke noe problem så lenge vi er to. Men om det skulle skje at jeg ble alene så vet jeg ikke hvordan det hadde blitt. Klarer heller ikke lage det regnestykket med tanke på bolig osv. Vet rett og slett ikke utgiftene. Barna vokser også, vet ikke om man må belage seg på mer utgifter og hvor mye... Om jeg skulle bli alene og tatt ett valg som gjør at jeg og mine barn vil lide pga. økonomien i fremtiden skremmer meg veldig. Anonymkode: 05683...04b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #12 Skrevet 10. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det med økonomien skremmer meg. Vi er to stykker med ansvar for to barn. Det er ikke noe problem så lenge vi er to. Men om det skulle skje at jeg ble alene så vet jeg ikke hvordan det hadde blitt. Klarer heller ikke lage det regnestykket med tanke på bolig osv. Vet rett og slett ikke utgiftene. Barna vokser også, vet ikke om man må belage seg på mer utgifter og hvor mye... Om jeg skulle bli alene og tatt ett valg som gjør at jeg og mine barn vil lide pga. økonomien i fremtiden skremmer meg veldig. Anonymkode: 05683...04b Dahadde jeg beholdt jobben med mest lønn og evt vurdert en etterutdanning som kan gi deg de fordelene du ønsker. Anonymkode: 12d93...430
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dahadde jeg beholdt jobben med mest lønn og evt vurdert en etterutdanning som kan gi deg de fordelene du ønsker. Anonymkode: 12d93...430 Det er ingen videreutdanning som er aktuell for meg. Tror heller ikke det er noen av de som nødvendigvis gir meg noen dagjobb. Anonymkode: 05683...04b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk fra 530 til 450 men i gjengjeld fikk jeg lærer-avspasering og etterhvert en hel del vikartimer, læreryrket passet min livssituasjon der og da såpass godt at de 80k var verdt det. Anonymkode: db848...4fd Rart hvor forskjellige vi mennesker er! Jeg er på vei bort fra det du byttet til.. Hvordan du kan klare å ha "en hel del vikartimer" i tillegg til din egen jobb er meg en gåte! Når er de timene? Har du redusert stilling kanskje? Avspasering er for meg ikke verd det lenger, jeg jobber uansett mye av den tida. Hodet er "alltid" på jobb. Jeg gir mye for en jobb der jeg kan ta fri når jeg drar hjem! Anonymkode: 19c66...b98
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #15 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg vil selv bort fra turnus, egentlig hele sykepleier-yrket. Ser på en konsulentstilling hvor maks lønn på den stillingen er ca 15 000 mindre enn jeg tjente ifjor. Men jeg har ikke alle kvalifikasjoner de spør etter (erfaring med ulike systemer) så får trolig ikke tilbud om maks lønnen. Jeg vurderer den sterkt likevel fordi jeg er så lei av turnus og å jobbe når alle andre har fri for luselønn. Da kan jeg heller sitte på et kontor med fleksitidsordning og det som virker og være spennende og givende arbeidsoppgaver! Anonymkode: 755e2...62e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #16 Skrevet 10. oktober 2020 Mange som her sier de er fornøyde med å ha bytta bort penger mot en mindre krevende jobb har nok en mann som drar inn penger. Ikke sikkert det hadde vært like gunstig på egen hånd Anonymkode: 02d23...300
Valiza Skrevet 10. oktober 2020 #17 Skrevet 10. oktober 2020 Gått ned i lønn for å slippe vanlig turnus og for å få skoleturnus.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #18 Skrevet 10. oktober 2020 Hun som jeg dater nå gikk ned fra sikkert 900 - 950 til ca 550 i dag. Årsaken var at hun var i en bransje som hun mistrivdes i og når det kom til det punktet at hun mistet nattesøvn og gruet seg hver helg for mandagen som skulle komme så bestemte hun seg for å gi faen i status og pengene. Sa opp jobben og aldri angret på det selv om de prøvde å lokke henne tilbake med enda mer penger. Jeg kjenner henne profesjonelt fra de dagene når hun dro inn de store pengene og det er ikke noe tvil at dette var det riktige valget for henne. Anonymkode: 08ef7...253
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #19 Skrevet 10. oktober 2020 37 minutter siden, Valiza skrev: Gått ned i lønn for å slippe vanlig turnus og for å få skoleturnus. Men du gikk kanskje ned kun til grunnlønna? Om jeg kun hadde gått ned grunnlønna og bare mistet turnus tilleggene hadde jeg ikke vært i tvil. Turnustillegget er ikke i nærheten verdt pengene. Men jeg vil gå ned til en vgs-lønn. Altså 70 000 under grunnlønna. Men jeg tror jeg heller mest på at det går fint. Om ikke, så er det kanskje mulig å finne en annen jobb igjen selv etter noen år uten å ha jobbet som yrke mitt.... Føler meg bare litt gal som velger dette. Så mange som klager over lønna jeg har den dag i dag og at det er vanskelig å få endene til å møtes. Så går jeg ned enda mer oppå det igjen... Anonymkode: 05683...04b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #20 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun som jeg dater nå gikk ned fra sikkert 900 - 950 til ca 550 i dag. Årsaken var at hun var i en bransje som hun mistrivdes i og når det kom til det punktet at hun mistet nattesøvn og gruet seg hver helg for mandagen som skulle komme så bestemte hun seg for å gi faen i status og pengene. Sa opp jobben og aldri angret på det selv om de prøvde å lokke henne tilbake med enda mer penger. Jeg kjenner henne profesjonelt fra de dagene når hun dro inn de store pengene og det er ikke noe tvil at dette var det riktige valget for henne. Anonymkode: 08ef7...253 Det trengte jeg å høre!! Takk! Anonymkode: 05683...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå