Gå til innhold

Jeanette Desiree eller Monica Jeanette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har pappa'n sagt at det må bli Broromir.

Anonymkode: 53112...e1b

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det ikke nylig en tråd her skrevet av ei som hater navnet sitt, fordi det er et typisk 70/80-tallsnavn? 🤔 Og alle i tråden gjettet på hva navnet var, og der var i alle fall Desiree på topp blant hva folk gjettet :P Svaret var vel «Monica» :fnise: 

Også var det en tråd i går eller i dag hvor folk skulle skrive hvem en typisk «Jeanette» er, og der var heller ikke svarene særlig flatterende :P 

Anonymkode: b90ad...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det ikke nylig en tråd her skrevet av ei som hater navnet sitt, fordi det er et typisk 70/80-tallsnavn? 🤔 Og alle i tråden gjettet på hva navnet var, og der var i alle fall Desiree på topp blant hva folk gjettet :P Svaret var vel «Monica» :fnise: 

Også var det en tråd i går eller i dag hvor folk skulle skrive hvem en typisk «Jeanette» er, og der var heller ikke svarene særlig flatterende :P 

Anonymkode: b90ad...ee6

Så den transenavn tråden ja. Blir jo litt lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Litt redd for at det blir langtekkelig for den lille :) Tre navn er mer svenskt enn norskt.

I nord-norge er/var det ganske vanlige med tre navn, og også blant de rike -men de har jo gjerne sånn fem-seks

Anonymkode: 95d35...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk i tråden er slemme som latterliggjør. Mulig dette er en trolletråd, men jeg velger å svare deg seriøst. 

Jeg tenker at navn handler mye om smak selvfølgelig og smaken forsterkes hvis man kjenner noen man har et godt/dårlig forhold til som har det navnet. 

Jeg kjenner ei som heter Desiree og liker henne. Jeg tenker at navnet er pent, men at jeg aldri ville gitt mitt barn det navnet fordi det er for "fjollete" for min smak. Det samme synes jeg forøvrig om Charlotte og Camilla også. 

Jeanett(e) gir meg vibber til "jente uten særlig utdannelse som gifter seg tidlig, røyker, får barn før hun blir 18 og ender opp med å bli ulykkelig og overvektig i en alder av 30". Det har jo ingen rot i virkeligheten, men sånn er det. Jeg ville ikke gitt mine barn det navnet, men hvis jeg hadde kjent noen jeg likte med det navnet hadde jeg kanskje likt det LITT bedre :)

Monika er kanskje det fineste navnet, synes jeg. Fordelen med dette navnet er at det ikke er et mote-navn. Navnet var også mye brukt på generasjonen født på -60 tallet hvilket betyr at hvis du bruker det så er du tidlig ute. Navn har nemlig en tendens å hoppe over et par generasjoner før det blir populært igjen. Jeg synes at å velge navn fra -60 tallet er modig. 

Jeg kan ikke komme på navn jeg synes Monika klinger sammen med, men ingen av de du har nevnt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Catalina Culès skrev:

70-tallet ringte det ville ha navnene sine tilbake.

Det er såå 90-talls å si!! Får vondt på innsida🙈😝 Men er enig da.

Anonymkode: e1eab...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, skal du føde en 40-åring? Bare folk født i 1970-1980 kan hete Jeanette og Monica😂

Anonymkode: 3d2fa...280

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...