AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Når en på 7 kan navnene på alle i IT, er nysgjerrig på Hagen saken, hvem drepte og hvordan går det med han, ulike branner som har vært i det siste, hvordan kan en tenne på så mye og ikke få mere straff?, hvordan kan priser på mat være så dyrt når godteri egentlig er billig. Hatt besøk i en uke nå og poden prater så mye om alt jeg normalt prater med voksne om. Anonymkode: e9ff3...230 1
AnonymBrukern Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Ja mange voksne passer ikke på hva de snakker om med barna i nærheten. Jobber med barn og får ofte vite ganske mye rart som foreldre sier eller ting som skjer i hjemmet av 2 åringer. Synes barn kan bli spart for viss info
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Ja mange voksne passer ikke på hva de snakker om med barna i nærheten. Jobber med barn og får ofte vite ganske mye rart som foreldre sier eller ting som skjer i hjemmet av 2 åringer. Synes barn kan bli spart for viss info Ja, dette ble så detaljert, fikk det fra YouTube var svaret hans, men de brannene og mye mer kom nok ikke derfra, og et sted må en 7 åring fått masse info om it, fritt vilt, anabelle osv Anonymkode: e9ff3...230
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Kanskje barnet er begavet? Anonymkode: cb128...172 1
Raven.Writingdesk Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når en på 7 kan navnene på alle i IT, er nysgjerrig på Hagen saken, hvem drepte og hvordan går det med han, ulike branner som har vært i det siste, hvordan kan en tenne på så mye og ikke få mere straff?, hvordan kan priser på mat være så dyrt når godteri egentlig er billig. Hatt besøk i en uke nå og poden prater så mye om alt jeg normalt prater med voksne om. Anonymkode: e9ff3...230 Antar «IT» er den skrekkfilmen? Det er mye av dette som er dystre ting, drap, brann, horrorfilm. Helt greit at barn plukker opp ting fra foreldre, til og med nyheter på radioen kan jo romme flere av disse temaene, og filmen «it» vet jeg er mye i media, det lages sikkert en god del tik tok video som refererer til den, memes osv. (mine barn kjenner til filmen og kan sitere «hello Georgie» i creepy stemme, selv om de aldri har sett selve filmen). - Å kunne navnene til alle i filmen er dog litt spesielt.. Er barnet engstelig? Har det normal evne for sympati ? Synes kanskje disse tingene er viktigere enn at barnet har blitt utsatt for en del info som kanskje fremstår merkelig at et barn på syv år snakker om. Barn kan fange opp mye og fremstå som eldre enn det de egentlig er, men husk likevel at det er et barn du snakker med (med tanke på siste setning i innlegget ditt hvor du selv påpeker at du snakker med poden om ting du vanligvis snakker med voksne om) 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 21 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Antar «IT» er den skrekkfilmen? Det er mye av dette som er dystre ting, drap, brann, horrorfilm. Helt greit at barn plukker opp ting fra foreldre, til og med nyheter på radioen kan jo romme flere av disse temaene, og filmen «it» vet jeg er mye i media, det lages sikkert en god del tik tok video som refererer til den, memes osv. (mine barn kjenner til filmen og kan sitere «hello Georgie» i creepy stemme, selv om de aldri har sett selve filmen). - Å kunne navnene til alle i filmen er dog litt spesielt.. Er barnet engstelig? Har det normal evne for sympati ? Synes kanskje disse tingene er viktigere enn at barnet har blitt utsatt for en del info som kanskje fremstår merkelig at et barn på syv år snakker om. Barn kan fange opp mye og fremstå som eldre enn det de egentlig er, men husk likevel at det er et barn du snakker med (med tanke på siste setning i innlegget ditt hvor du selv påpeker at du snakker med poden om ting du vanligvis snakker med voksne om) Skvetten, sikker på at killer klovn finnes. En pratsom fyr, men veldig frekk, type sier ting som det er rett ut, så stygg du er, du har stygge klær, jeg vil ikke ha den av deg for det er stygt osv. Veldig sjef og bestemmer hvordan dagen skal være samme hvor mye andre sier og mener, så får han viljen sin Anonymkode: e9ff3...230
Raven.Writingdesk Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skvetten, sikker på at killer klovn finnes. Dette er veldig trist, og kommer åpenlyst fra de ulike tingene han har blitt eksponert for. 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: En pratsom fyr, men veldig frekk, type sier ting som det er rett ut, så stygg du er, du har stygge klær, jeg vil ikke ha den av deg for det er stygt osv. Veldig sjef og bestemmer hvordan dagen skal være samme hvor mye andre sier og mener, så får han viljen sin Anonymkode: e9ff3...230 Det høres ut som at foreldrene sliter med grensesetting og oppdragelse.. / - hvem er denne «poden» i forhold til deg? Hvor er foreldrene? Det fremstår spesielt ut at du plutselig har ansvar for et fremmed barn i en ukes tid ..?? Endret 9. oktober 2020 av Raven.Writingdesk 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 8 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Dette er veldig trist, og kommer åpenlyst fra de ulike tingene han har blitt eksponert for. Det høres ut som at foreldrene sliter med grensesetting og oppdragelse.. / - hvem er denne «poden» i forhold til deg? Hvor er foreldrene? Det fremstår spesielt ut at du plutselig har ansvar for et fremmed barn i en ukes tid ..?? Høstferie og tante Anonymkode: e9ff3...230 1
Raven.Writingdesk Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høstferie og tante Anonymkode: e9ff3...230 Ok, jeg synes det er fint at du reagerer. Skjønner at det er høstferie men en 7 åring har muligheter til SFO, har ikke dette barnet det? Bor du i nærheten av foreldrene? Du bør nok tone ned kritikken mot foreldrene, det vil neppe hjelpe, spesielt om du ikke har barn selv. Men snakk med barnet: hvor har du lært om killer clowns? Er «IT» bra for barn å se? Hjelp barnet i å reflektere over hva som er bra for barn og ikke. du kan ta opp med foreldrene at du la merke til at barnet snakket mye om skrekkfilmer og andre morbide ting (drap, katastrofer) - og at du synes dette var vanskelig å vite hva du skulle si, (da også med tanke på at barnet er engstelig rundt dette) - Er foreldrene typer selv som ser en del skrekkfilm og/eller er opptatt av morbide ting? 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skvetten, sikker på at killer klovn finnes. En pratsom fyr, men veldig frekk, type sier ting som det er rett ut, så stygg du er, du har stygge klær, jeg vil ikke ha den av deg for det er stygt osv. Veldig sjef og bestemmer hvordan dagen skal være samme hvor mye andre sier og mener, så får han viljen sin Anonymkode: e9ff3...230 Bortskjemt med å få viljen sin og det han peker på, og gjerne overlatt mye til seg selv på nettbrettet... For lite/ ingen grenser, lite tid og omsorg fra mor og far. Du bør nok snakke med foreldrene.... Anonymkode: 1acc8...934
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 Eldre søsken kanskje? Min eldste drev å lærte minstemann å si «faen» og andre stygge ord da han var 3 (!) kanskje ......... Ellers så ser jeg ofte på nyheter om morningene, og da er jo barna på stua eller kjøkkenet å gjør sine greier, spiser frokost osv .. Så de har sikkert fått med seg både Hagen-saken og diverse branner uten at jeg egentlig har tenkt over det .. Men ser du skrev YouTube? At barnet har søkt på disse tingene selv da eller? Anonymkode: a4a93...36a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #12 Skrevet 10. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje barnet er begavet? Anonymkode: cb128...172 Ja, var dette kanskje et forsøk på snikskryt? Anonymkode: e7276...fda 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 Å dette kjenner jeg igjen.. Har en familie som fint kan sette på filmer med 16 og 18 års grense😅, ikke tenke på at treåringen står og ser på og skjønner ikke hvordan han har blitt så voldelig.. Det er fælt. Vi må si ifra noen ganger når vi er der med barnet vårt. Hun får ikke se slossing, vold og krig og drap på tv. Anonymkode: d8c94...b62
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å dette kjenner jeg igjen.. Har en familie som fint kan sette på filmer med 16 og 18 års grense😅, ikke tenke på at treåringen står og ser på og skjønner ikke hvordan han har blitt så voldelig.. Det er fælt. Vi må si ifra noen ganger når vi er der med barnet vårt. Hun får ikke se slossing, vold og krig og drap på tv. Anonymkode: d8c94...b62 😮😮😮😮😮 Anonymkode: 1fb50...5b0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #15 Skrevet 10. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, var dette kanskje et forsøk på snikskryt? Anonymkode: e7276...fda Det kom ikke fra trådstarter som er meg ihvertfall, barnet kan nok mye, men mest om slikt som han ikke burde, jeg og flere i huset her spurte på enkle matte ting, ulike ting om dyr, natur osv (jeg har 4 eldre barn fra 11 og opp) men der var han mer usikker. Anonymkode: e9ff3...230 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå