Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker. Er i uke 9. Føler meg ekstremt gravid, har liksom på følelsen at alt er bra.

Brystene er så store at det er flaut, ser ut som man har tatt silikon. 

Så jeg føler ikke noe spesiell frykt eller trang til å ta tidlig UL.

Var det noen andre som stoppa det og bare stolte på magefølelsen?

Jeg mener stort sett går det jo bra....er ikke dette et veldig nytt fenomen, å løpe på tidlig ultralyd nesten ukentlig? 

Anonymkode: 1c546...09c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på tidlig UL, men trodde vi hadde mistet. Hadde alt føltes bra og alt virket normalt - da hadde jeg nok ikke dratt på tidlig UL ☺️

Skrevet

Har inntrykk av at det er vanlig, ja, spesielt fordi man gjerne vil vite om barnet ser friskt ut før man deler nyheten med andre.

Anonymkode: 2c43c...01b

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på tidlig UL. Hvis noe hadde vært galt ville det vært enklere å avslutte da enn i uke 18-20.. 

Anonymkode: b6f95...c46

• Liker 6
Skrevet

Man kan jo bare gjøre det for å være sikker på at alt er bra. Ser ikke noe spesiell grunn til å ikke gå på tidlig UL

Skrevet

Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd :) 

Anonymkode: cc5ed...7af

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Man kan jo bare gjøre det for å være sikker på at alt er bra. Ser ikke noe spesiell grunn til å ikke gå på tidlig UL

Grunn er jo at de fleste graviditeter går bra, derav en overbefolket verden.

Jeg mener mange overdriver, pga de leser så mye skremsel på nettet.

De aller fleste merker en SA og missed abortion rammer rundt 3%.

Derfor synes jeg det er litt hysteri. Det blir i diverse forum fremstilt som om det er svært usannsynlig å kunne gjennomføre en graviditet uten komplikasjoner, og er nærmest et mirakel om det går bra.

Hvorfor er da verden overbefolket. Jeg synes bare at kvinner kan lære seg å ikke tenke det verste hele tiden. 

Skrevet

Jeg valgte tul for å bekrefte graviditeten i forhold til noen prøvesvar jeg ventet på, (som kunne vært avgjørende for barnets helse) sånn at sykehuset kunne purret på svarene og lagt ved info om at jeg er gravid og trengte svar så fort som mulig 😊 

Heldigvis var prøvene fine 

Skrevet

Jeg var ikke på tidlig UL, brgynner å bli noen år siden nå da, men det begynte å bli mer vanlig allerede da.
Har inntrykk av at tidlig UL har blitt en motegreie for å tjene penger på usikre gravide unge damer. Er det mistanke om at noe er galt så får man tidlig UL i det offentlige og.

Anonymkode: e2f6d...99e

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd :) 

Anonymkode: cc5ed...7af

Jeg gidder heller ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunn er jo at de fleste graviditeter går bra, derav en overbefolket verden.

Jeg mener mange overdriver, pga de leser så mye skremsel på nettet.

De aller fleste merker en SA og missed abortion rammer rundt 3%.

Derfor synes jeg det er litt hysteri. Det blir i diverse forum fremstilt som om det er svært usannsynlig å kunne gjennomføre en graviditet uten komplikasjoner, og er nærmest et mirakel om det går bra.

Hvorfor er da verden overbefolket. Jeg synes bare at kvinner kan lære seg å ikke tenke det verste hele tiden. 

Men hva er problemet med å bare sjekke? Skader ingen

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke på tidlig UL, brgynner å bli noen år siden nå da, men det begynte å bli mer vanlig allerede da.
Har inntrykk av at tidlig UL har blitt en motegreie for å tjene penger på usikre gravide unge damer. Er det mistanke om at noe er galt så får man tidlig UL i det offentlige og.

Anonymkode: e2f6d...99e

Spot on!!  Det tenker jeg også, her skal det tjenes penger.

Det foregår en løgnerisk propaganda på nett. Det virker som at det er nesten et mirakel å klare å bære frem ett barn! 

Det er jo absurd!! Er det noe naturen er flink til så er det å innrette de fleste arter med en ekstrem formeringsevne.

Alle har vel fått med seg at det er for mye mennesker på kloden??? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBrukern skrev:

Men hva er problemet med å bare sjekke? Skader ingen

Fordi det stort sett er unødvendig hvis du ikke har hatt kraftige blødninger og avvik som drastisk fravær av tidligere scangerskapssymptomer eller spesielle smerter.

De tar jo grovt betalt for den lille ultralyd seansen. 

Men værsågod. Vær hysteriske. Det er jo typisk kvinner det 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det stort sett er unødvendig hvis du ikke har hatt kraftige blødninger og avvik som drastisk fravær av tidligere scangerskapssymptomer eller spesielle smerter.

De tar jo grovt betalt for den lille ultralyd seansen. 

Men værsågod. Vær hysteriske. Det er jo typisk kvinner det 

Hvis den bekreftelsen får den gravide til å føle seg tryggere og da mindre stresset så bør man gjøre det

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBrukern skrev:

Hvis den bekreftelsen får den gravide til å føle seg tryggere og da mindre stresset så bør man gjøre det

Ja kanskje. Synes bare det er synd man skal stresse. For det ene tar det andre. Mange av disse damene må på ny UL hele tiden, blir aldri trygge 

Skrevet

Nå skal alle få tilbud om tidlig ultralyd for å sjekke at alt er bra med barnet fra neste år. 

Anonymkode: 298a5...ff9

• Liker 6
Skrevet

Jeg tok TUL uke 12 privat for å se at alt stod bra til før vi begynte å fortelle det til andre. I tillegg synes jeg det var lenge til uke 18, så følte det var riktig for det roet bekymringene. 

• Liker 2
Skrevet

Vi tok ikke.

hadde ingen symptomer den ene eller den andre veien. :)

Anonymkode: abeae...27c

Skrevet

Jeg skulle egentlig ikke på tidlig UL i min første graviditet. Trodde alt var fint, men begynte å blø veldig mye i uke 14. Dro da på ultralyd og det var ingen foster der i det hele tatt, men livmoren var på størrelse med 14 ukers svangerskap. Anembryotisk svangerskap kalte de det. Hadde da gått i 14 uker, gravid, uten noe foster. Mistet av meg selv en uke senere etter en uke med blødninger. Så har jeg vært gravid tre ganger siden og da har jeg vært på tidlig ultralyd i uke 8 og 12. Den ene gangen oppdaget de en missed abortion, embryo var 6+6 men uten hjerteslag. De andre gangene gikk det fint og har fått friske barn. 

Anonymkode: f4e49...7c4

Skrevet

Jeg skal rett over uke 12, fordi det skal være det mest gunstige tidspunktet å sjekke nakkefold, osv.
Har også nettopp bestilt på mandag (7+3) fordi jeg stresser litt, har nok googlet for mye - må slutte med det. Trenger å få senket skuldrene litt. Sikkert unødvendig hysterisk, men om det kan hjelpe meg å slappe litt av så bruker jeg gjerne de pengene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...