AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Barnefar har mistet førerkortet fikk jeg sms om her om dagen. Han har ikke lenger mulighet til å kjøre barnet hjem på søndager etter helge samvær, greit nok. jeg spurte om han hadde mistet det pga han hadde kjørt for fort, dette ville han ikke svare på. dagen før sto det på twitter om en som hadde mistet lappen på natten pga kjøring i beruset tilstand. Dette er et bittelite lokalt sted. saken er at barnefar har i mange år ikke hatt kontakt med barnet som nå er i begynnelsen av tenårene pga narkotika bruk. jeg blir nå bekymret for om han har begynt å ruse seg igjen, å samvær med barnet.. har jeg noe innsynsrett på hvorfor han har mistet førerkortet? Som barnemor med tanke på samværet, hvor trygt det er for barnet å reise dit? Anonymkode: bf1a7...ce2 6
Whistler Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ...................... har jeg noe innsynsrett på hvorfor han har mistet førerkortet? ............. Anonymkode: bf1a7...ce2 Hvorfor skulle du ha det? Det eneste som er åpne og tilgjengelige kilder, er dokumentene fra en evt rettsak i tingretten etter en fellende dom. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg trodde barnevernet automatisk ble varslet i slike saker? I så fall vil jo du som med-forelder til barnet få et visst innsyn. Anonymkode: 24d7b...117 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Dessuten har ikke du noe med hva han gjør i sin tid med barnet, da dere splittet lag ble fordelingen 50/50 og den ene 50% hans kan du bare drite i. Er eventuelt barnevern, hans familie el omgivelser som må fange opp eventuelle problemer Du har faktisk null rett til å blande deg i hans tid Anonymkode: e621e...d21 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Det vet du ingenting om. Anonymkode: 5e0d1...519 25
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Dessuten har ikke du noe med hva han gjør i sin tid med barnet, da dere splittet lag ble fordelingen 50/50 og den ene 50% hans kan du bare drite i. Er eventuelt barnevern, hans familie el omgivelser som må fange opp eventuelle problemer Du har faktisk null rett til å blande deg i hans tid Anonymkode: e621e...d21 Så frekk du er mot en uskyldig mor som vil passe på barnet sitt. Du høres ut som du er en rånerpappa med rusproblemer sjæl Anonymkode: db59a...f73 44
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Dessuten har ikke du noe med hva han gjør i sin tid med barnet, da dere splittet lag ble fordelingen 50/50 og den ene 50% hans kan du bare drite i. Er eventuelt barnevern, hans familie el omgivelser som må fange opp eventuelle problemer Du har faktisk null rett til å blande deg i hans tid Anonymkode: e621e...d21 Selvsagt har hun noe med det om far ruser seg når han har barnet der!! Anonymkode: ed7ea...d94 31
Whistler Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde barnevernet automatisk ble varslet i slike saker? I så fall vil jo du som med-forelder til barnet få et visst innsyn. Anonymkode: 24d7b...117 Hvorfor skulle barnevernet automatisk bli varslet og medforelder få innsyn? 3
AnonymBrukern Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Dessuten har ikke du noe med hva han gjør i sin tid med barnet, da dere splittet lag ble fordelingen 50/50 og den ene 50% hans kan du bare drite i. Er eventuelt barnevern, hans familie el omgivelser som må fange opp eventuelle problemer Du har faktisk null rett til å blande deg i hans tid Anonymkode: e621e...d21 Selvfølgelig har hun noe med saken å gjøre! Er helt vanlig å ikke ville sende barnet sitt til en som evt er ruset eller tar narkotika under samvær. Jeg hadde meldt fra til barnevernet så de kan sjekke det opp og evt varslet nav/familievernskontor om bekymringen Endret 9. oktober 2020 av AnonymBrukern 18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Dessuten har ikke du noe med hva han gjør i sin tid med barnet, da dere splittet lag ble fordelingen 50/50 og den ene 50% hans kan du bare drite i. Er eventuelt barnevern, hans familie el omgivelser som må fange opp eventuelle problemer Du har faktisk null rett til å blande deg i hans tid Anonymkode: e621e...d21 Wtf?!! Skjønner at du bare troller. Anonymkode: 4b100...b45 13
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Dessuten har ikke du noe med hva han gjør i sin tid med barnet, da dere splittet lag ble fordelingen 50/50 og den ene 50% hans kan du bare drite i. Er eventuelt barnevern, hans familie el omgivelser som må fange opp eventuelle problemer Du har faktisk null rett til å blande deg i hans tid Anonymkode: e621e...d21 Det er med respekt å melde feil. Hvis en av foreldrene får informasjon som kan tilsi at det er skadelig for barnet å ha samvær med den andre forelderen er man forpliktet til å stanse samværet. I ett tilfelle hvor det er mistanke om rus så er det helt klart en indikasjon på at den andre forelderen må ta rede på hva som er faktum og agere utfra det. Anonymkode: dab1e...094 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Hvis barnefar tidligere har vært nektet samvær, har vel barnevernet vært inne i bildet? Da er det naturlig å ta det den veien. Anonymkode: 11775...743 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Dessuten har ikke du noe med hva han gjør i sin tid med barnet, da dere splittet lag ble fordelingen 50/50 og den ene 50% hans kan du bare drite i. Er eventuelt barnevern, hans familie el omgivelser som må fange opp eventuelle problemer Du har faktisk null rett til å blande deg i hans tid Anonymkode: e621e...d21 Vel, jeg har 100% foreldre ansvar alene. Det står ikke engang oppført noe sted at han har sønnen sin to netter i mnd. Å jo jeg har noe med om han ruser seg når han har sønnen vår pga det er omsorgsvikt! Anonymkode: bf1a7...ce2 19
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har 100% foreldre ansvar alene. Det står ikke engang oppført noe sted at han har sønnen sin to netter i mnd. Å jo jeg har noe med om han ruser seg når han har sønnen vår pga det er omsorgsvikt! Anonymkode: bf1a7...ce2 Jeg ville formalisert samarbeid og eventuelt samvær. Anonymkode: 66d04...bfd 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville formalisert samarbeid og eventuelt samvær. Anonymkode: 66d04...bfd Enig. Og snakket med barnevernet. Anonymkode: 5e0d1...519 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 14 minutter siden, Whistler skrev: Hvorfor skulle barnevernet automatisk bli varslet og medforelder få innsyn? Nå vet jeg ikke om medforelder får FULLT innsyn, men hvis det er snakk om rus og man har barn, varsler politiet barnevernet. Det er i hvert fall min erfaring med lignende saker. De varsler nok ikke hvis det "bare" er råkjøring i edru tilstand. Anonymkode: 24d7b...117 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt trygt å la barnet reise dit. Dessuten har ikke du noe med hva han gjør i sin tid med barnet, da dere splittet lag ble fordelingen 50/50 og den ene 50% hans kan du bare drite i. Er eventuelt barnevern, hans familie el omgivelser som må fange opp eventuelle problemer Du har faktisk null rett til å blande deg i hans tid Anonymkode: e621e...d21 Hva er det du røyker som har forsteinet hjernecellene dine så til de grader? Du burde slutte med det, kanskje det er mulig å redde restene. Anonymkode: f89e5...5f0 8
Raven.Writingdesk Skrevet 9. oktober 2020 #18 Skrevet 9. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har 100% foreldre ansvar alene. Det står ikke engang oppført noe sted at han har sønnen sin to netter i mnd. Å jo jeg har noe med om han ruser seg når han har sønnen vår pga det er omsorgsvikt! Anonymkode: bf1a7...ce2 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnefar har mistet førerkortet fikk jeg sms om her om dagen. Han har ikke lenger mulighet til å kjøre barnet hjem på søndager etter helge samvær, greit nok. jeg spurte om han hadde mistet det pga han hadde kjørt for fort, dette ville han ikke svare på. dagen før sto det på twitter om en som hadde mistet lappen på natten pga kjøring i beruset tilstand. Dette er et bittelite lokalt sted. saken er at barnefar har i mange år ikke hatt kontakt med barnet som nå er i begynnelsen av tenårene pga narkotika bruk. jeg blir nå bekymret for om han har begynt å ruse seg igjen, å samvær med barnet.. har jeg noe innsynsrett på hvorfor han har mistet førerkortet? Som barnemor med tanke på samværet, hvor trygt det er for barnet å reise dit? Anonymkode: bf1a7...ce2 Det sier seg jo selv at om myndigheter ser på barnet ditt som 100 % værende hos mor så opplyser de jo ikke deg om hva far holder på med, når han på papiret ikke har noe med barnet å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #19 Skrevet 9. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke om medforelder får FULLT innsyn, men hvis det er snakk om rus og man har barn, varsler politiet barnevernet. Det er i hvert fall min erfaring med lignende saker. De varsler nok ikke hvis det "bare" er råkjøring i edru tilstand. Anonymkode: 24d7b...117 Ser nå at Ts er 100% alene med barnet på papiret, og da blir nok saken en annen. Far har i teorien ikke ansvar eller omsorg for noe barn. Anonymkode: 24d7b...117
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #20 Skrevet 9. oktober 2020 Send han Twitter-meldingen og spør om det er han? Anonymkode: 67fb9...303 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå