Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nå hat forskjellige jobber både i privat sektor og offentlig sektor.

Men til dere som jobber eller har jobbet i offentlig sektor? Er det ikke litt mye snork der? Jeg er tilbake nå i offentlig sektor, og kjenner jeg savner privat. I privat følte jeg at jeg bidro og jobbet. Her drikker vi kaffe, har møter, jobber litt også har vi uendelig med dødtid.

Er det bare meg eller opplever dere andre eller om dere har vært i offentlig sektor at det er slikt?

Jeg generaliserer ikke, sikkert en del i offentlig sektor som jobber. 

Men tenker da særlig på administrasjonen.

Noen av dere som kjenner dere igjen?

Anonymkode: eea0c...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avslappende, helt fantastisk pensjonsordning, ingenting ansvar, innleide konsulenter gjør alt. Det eneste er at det jo er litt kjedelig 

Anonymkode: 95932...3ec

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i offentlig sektor. Kontorjobb. Forvaltning/saksbehandling.

Har perioder jeg kobber ræva av meg med mye overtid, og andre perioder som er roligere. Har alltid noe å gjøre og det er sjelden kjedelig.

Anonymkode: db84f...c4d

• Liker 1
Skrevet

Jobbet tidligere i administrasjon i offentlig sektor, det ga meg tre års sykemelding fordi jeg ble så utbrent.
Flere kolleger var nærmest umulig få tak i, fordi de alltid var opptatt.
Så nei, offentlig sektor er ikke bare snork.

Anonymkode: 708d2...d5f

• Liker 1
Skrevet

Det kommer nok an på, jeg har alltid oppgaver da jeg er saksbehandler. Men det er nok mer behagelig enn om jeg måtte jobbet direkte mot kunder som en konsulent. Jeg trives med å ikke stresse alt for mye. 

Anonymkode: 014ea...2de

Skrevet

Har ikke hatt dødtid på flere år. Masse overtid, fylt opp fleksikontoen. Kommer nok an på hvor du jobber.

Anonymkode: 84305...031

• Liker 1
Skrevet

Kommer nok an på hvor du jobber. Hos oss er det et evig mas om leveranser, inntjening og utvikling. Er ikke alltid det er tid til lunsj eller kaffe. Flere må også bruke kveld og helg for å få gjort unna oppgavene.

Anonymkode: b6bfb...ea3

• Liker 2
Skrevet

Dødtid? Hva er det? Jeg jobber i offentlig forvaltning, saksbehandler. Finnes ikke dødtid, heller ekstremt masse å gjøre som jeg ikke rekker innen tidsfristen. Det stopper aldri.

Anonymkode: 78ab4...1e3

• Liker 1
Skrevet

Har administrativ stilling i offentlig sektor. Økonomi/lønn/HR +++. Aldri dødtid eller kjedelig. Fristene hagler, har i perioder mye overtid. Tenker jeg skal ta det ut i fri i roligere perioder, men rekker sjelden ta ut mer enn feks en dag nå og da. 

Anonymkode: 8090f...de1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...