Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er prøvere, jeg har aldri tatt den før. Er ellers ikke i noe risikogruppe.. 

Nettopp gått igjennom en influensalignende sykdom, sår hals begynte mandag, fortsatte tirsdag med hodepine. Hodepine, og slapp kropp onsdag og torsdag. Idag føler jeg meg endelig oppegående.  Men jeg er vel ikke safe resten av sesongen uansett 😅 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke i risikogruppen. Det er mangel på vaksine nå, og da bør man ikke bruke dem opp om man ikke er i risikogruppen. 

Anonymkode: eb4e1...82e

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, supernaturalfan skrev:

Vi er prøvere, jeg har aldri tatt den før. Er ellers ikke i noe risikogruppe.. 

Nettopp gått igjennom en influensalignende sykdom, sår hals begynte mandag, fortsatte tirsdag med hodepine. Hodepine, og slapp kropp onsdag og torsdag. Idag føler jeg meg endelig oppegående.  Men jeg er vel ikke safe resten av sesongen uansett 😅 

Du får nok uansett ikke tatt den før 1 desember tidligst, ettersom de i risikogruppa skal prioriteres. 

Jeg tok på apoteket, og måtte vise til at jeg var i risikogruppe for å få tatt den. 

• Liker 2
Skrevet

I og med du prøver å blir gravid er det lurt å ta den.

Anonymkode: 22c2b...6ee

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er ikke i risikogruppen. Det er mangel på vaksine nå, og da bør man ikke bruke dem opp om man ikke er i risikogruppen. 

Ser den! :) og respekterer det!

Men om jeg blir gravid nå: det anbefales at gravide fra uke 12 bør ta den.. Bør jeg ta den når jeg er bikket 12 uker da? 😅  Vil være i uke 12 ila desember isåfall.. 

Skrevet
3 minutter siden, tonebelinda skrev:

Du får nok uansett ikke tatt den før 1 desember tidligst, ettersom de i risikogruppa skal prioriteres. 

Jeg tok på apoteket, og måtte vise til at jeg var i risikogruppe for å få tatt den. 

Ah, okay takk :) ser det anbefales fra 12.uke.. Og blir jeg gravid nå er det ila desember.. :) så den tid den sorg isåfall 😅 

Skrevet
1 minutt siden, supernaturalfan skrev:

Ser den! :) og respekterer det!

Men om jeg blir gravid nå: det anbefales at gravide fra uke 12 bør ta den.. Bør jeg ta den når jeg er bikket 12 uker da? 😅  Vil være i uke 12 ila desember isåfall.. 

Ja. Du bør vente til å ta den til etter uke 12 :) Forrige gang jeg var gravid, fikk jeg ikke lov å ta den i første trimester, fordi de var ukomfortable med å gi vaksiner i første trimester (ingen mangel på godsakene dengangen, så var ikke derfor). 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Du bør vente til å ta den til etter uke 12 :) Forrige gang jeg var gravid, fikk jeg ikke lov å ta den i første trimester, fordi de var ukomfortable med å gi vaksiner i første trimester (ingen mangel på godsakene dengangen, så var ikke derfor). 

Takk for svar! Da lar jeg det ligge til jeg en dag er nådd uke 12, så får jeg krysse fingrene for at jeg kommer så langt 🥰 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Oh? Tok den igaar....fortalte til sykepleier at vi vil prove denne maaneden. Burde jeg ha ventet? Fikk ingen informasjon..

Anonymkode: 969e5...d85

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pleier å ta vaksinen hvert år, selv om jeg ikke er i en risikogruppe. Men i år venter jeg til desember, siden det kan være at det blir for lite til alle som vil ha. Det er det som er anbefalt.

Anonymkode: 63f24...28b

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh? Tok den igaar....fortalte til sykepleier at vi vil prove denne maaneden. Burde jeg ha ventet? Fikk ingen informasjon..

Anonymkode: 969e5...d85

Jeg tror hun siktet til at dem som allerede er gravide bør vente til uke 12 :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å ta vaksinen hvert år, selv om jeg ikke er i en risikogruppe. Men i år venter jeg til desember, siden det kan være at det blir for lite til alle som vil ha. Det er det som er anbefalt.

Anonymkode: 63f24...28b

I og med at du ikke er i risikogruppen får du ikke tatt den før desember i år. Fordi risikogruppa skal prioriteres

Anonymkode: 4b74b...00c

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I og med at du ikke er i risikogruppen får du ikke tatt den før desember i år. Fordi risikogruppa skal prioriteres

Anonymkode: 4b74b...00c

Er det ikke det hun sier...? At i år venter hun til desember.. 😅😅

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke tatt den. Tok den sist graviditet etter oppfordring av jordmor, aldri vert så mye syk i hele mitt liv. (pleiere ikke ha influensa, men etter jeg tok sprøyta fikk jeg den tre ganger. Minst!) denne gangen skal jeg ikke ta. Er 7 mnd på vei, og har enda ikke vert syk en dag. Så med mindre du er i risiko av andre årsaker, ser jeg ikke poenget. 

Anonymkode: 7320f...010

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke tatt den. Tok den sist graviditet etter oppfordring av jordmor, aldri vert så mye syk i hele mitt liv. (pleiere ikke ha influensa, men etter jeg tok sprøyta fikk jeg den tre ganger. Minst!) denne gangen skal jeg ikke ta. Er 7 mnd på vei, og har enda ikke vert syk en dag. Så med mindre du er i risiko av andre årsaker, ser jeg ikke poenget. 

Anonymkode: 7320f...010

😱😱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...