Gjest questioner Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Fått beskjed på melding fra Altinn, om at jeg er så «heldig» og ble trukket ut til å svare på en undersøkelse fra SSB, fikk også beskjed om at det er svarplikt. Bare lurer på hva er konsekvensene av at jeg ikke svarer? 😂 For jeg har ALDRI hørt om svarplikt på undersøkelser. Skjønner ikke hvorfor de ikke finner noen som gjerne vil svare,evt som folk skriver over,bruk ett nettsvar skjema.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Du havner i buret. Anonymkode: cecc0...693 1
Gjest questioner Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du havner i buret. Anonymkode: cecc0...693 🥴
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-16-54#KAPITTEL_2 Anonymkode: 04513...c18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Fra lov om Lov om offisiell statistikk og Statistisk Sentralbyrå (statistikkloven) § 2-2.Plikt til å gi opplysninger. (1) Kongen kan ved forskrift eller enkeltvedtak pålegge enhver å gi de opplysninger som er nødvendige for utarbeidelse av offisiell statistikk, så langt lovbestemt taushetsplikt ikke er til hinder for dette. (2) Det kan settes tidsfrist for å gi opplysninger, og fastsettes i hvilken form opplysningene skal gis. Opplysningsplikten er overtrådt når de pålagte opplysninger ikke er gitt innen utløpet av tidsfristen. § 5-1.Straff. (1) Overtredelse av § 2-2 eller vedtak med hjemmel i § 2-2 om oppgaveplikt, av § 2-5 om bruk av opplysninger eller av § 2-6 om offentliggjøring av opplysninger, kan straffes med bøter, med mindre overtredelsen faller inn under strengere straffebestemmelser. Anonymkode: 04513...c18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 3 timer siden, questioner skrev: Fått beskjed på melding fra Altinn, om at jeg er så «heldig» og ble trukket ut til å svare på en undersøkelse fra SSB, fikk også beskjed om at det er svarplikt. Bare lurer på hva er konsekvensene av at jeg ikke svarer? 😂 For jeg har ALDRI hørt om svarplikt på undersøkelser. Skjønner ikke hvorfor de ikke finner noen som gjerne vil svare,evt som folk skriver over,bruk ett nettsvar skjema. Så spesielt. Håper jeg slipper det i framtiden ass Anonymkode: f450f...45c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Det skjer absolutt ingenting. Du får et par purringer, og så hører du ikke mer fra dem. Anonymkode: 7af49...1fc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Ingen kan tvinge deg til å svare på spørsmål. Du kan ignorere det, eller svare bare tull om du vil. Jeg elsker sånt, og svarer alltid på spørreundersøkelser jeg kommer over på nett. Anonymkode: be59d...7f3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Ahaha, tenk at voksne folk kan oppføre seg så utrolig barnslig. Verre enn en treåring i trassalderen 😂 Er jo bare å svare, herregud. Anonymkode: d8e7d...246 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå