AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Tok en digital test 16 september og 2 uker etter og sto 1-2 på begge, nå har jeg ikke tatt noe nye tester. Men begynner å føle kvalme, burde vel være 7 uker på vei ca. Er det vanlig? Venta på blødning siden jeg spurte dette før her, og mange skrev at det er dårlig tegn Anonymkode: b071c...92f
ididi Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Hormonet som slår ut på graviditetstester skal normalt doble seg hver 2.-3. dag. Om det ikke gjør det, kan det være et tegn på spontanabort/missed abortion. Men det må ikke være det. Hvis du er ca. 7 uker på vei, så kan du gå til tidlig ultralyd privat (hvis det finnes nær der du bor). Det gjøres innvendig, og da kan de se etter om hjertet banker som det skal. Dette er vanskelig før 7+0 (altså fem hele uker etter eggløsning, eller tre uker etter forventet mens - hvis du har en syklus på 28 dager og eggløsning 14. dager etter første dag i mens), så det er ikke lurt å gå til ultralyd før det. Alternativt kan du ta en ny graviditetstest. Den bør ha økt fra 1-2 uker til noe høyere. Du kan også kontakte fastlegen din og spørre om råd. Lykke til og en stor klem! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Om testen viste 1-2 både 16.september og 2 uker etter kan det være et dårlig tegn, men ta en ny test, evt dra på en ultralyd for å bekrefte hvor langt du er på vei/at alt er bra 😊 Anonymkode: e3b40...23a 1
babycodex Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) Bare regn hvor langt du er på vei fra den første dagen i din siste mensenstrasjon? Hvis du ikke vet det eller av andre grunner, så ta et legebesøk om du er urolig ja ❤️Høres ut som en blodprøve av HCG-nivået eller ultralyd kunne vært fornuftig i din situasjon. Det at du føler kvalme nå vil jeg si at er et godt tegn på at alt er som det skal. Lykke til. Endret 9. oktober 2020 av babycodex 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg ville tatt en ny digital test, det bør vel stå 3+ på den nå dersom du er 7 uker på vei😋 Anonymkode: 5451e...998 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå