AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Oftere og oftere skjer det at venner gir uttrykk for at de ikke liker min stil. Blir satt ut, og vet ikke helt hva jeg skal svare. Hva er det som får noen til å,tro at de har en sååå fin smak, og at andres ikke er bra? Som må si det til og med. Har også hørt hos andre at de sier hva de burde gjøre og kjøpe av interiør. Har du opplevd det samme? Eller er du sånn og kan forklare hvorfor? Anonymkode: 43edb...91e 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Er nærmere 40, og har aldri opplevd det, nei. Det er jo helt utrolig uhøflig, og høres ut som om det enten er umodne ungdommer, eller folk som er så gamle at de sosiale antennene har begynt å gå i oppløsning. Anonymkode: cb4c6...c33 26
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er nærmere 40, og har aldri opplevd det, nei. Det er jo helt utrolig uhøflig, og høres ut som om det enten er umodne ungdommer, eller folk som er så gamle at de sosiale antennene har begynt å gå i oppløsning. Anonymkode: cb4c6...c33 Helst det siste😊👌 Anonymkode: 43edb...91e 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Haha huff, sorry for at jeg ler. Man går faktisk ikke rundt og kritiserer andres hjem og interiørstil. Hvor gamle er disse vennene? Anonymkode: 75b73...165 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha huff, sorry for at jeg ler. Man går faktisk ikke rundt og kritiserer andres hjem og interiørstil. Hvor gamle er disse vennene? Anonymkode: 75b73...165 Over 40 Anonymkode: 43edb...91e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Aldri vært ute for dette, og det ville heller ikke falt meg inn å gjøre det. Ut fra min erfaring er det en spesiell type mennesker som stadig utbasunerer sin mening om andres smak uten å ha blitt spurt om dette. Anonymkode: 4a5d9...b8d 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Aldri opplevd, men jeg hadde blitt rimelig paff hvis noen sa slikt. Jeg forventer ikke at alle skal like min stil, men man er da høflig nok til at man holder kjeft om det. Jeg er så barnslig at jeg hadde sleng til bake noe ala "Jeg liker ikke stilen din heller, men jeg holder kjeft om det". Anonymkode: 8e0e5...95d 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Får komplimenter for hjemmet mitt fra alle som ikke har vært her før. Jeg har en nokså unik stil. Anonymkode: de71a...ec6 1
Svartfugl Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oftere og oftere skjer det at venner gir uttrykk for at de ikke liker min stil. Blir satt ut, og vet ikke helt hva jeg skal svare. Hva er det som får noen til å,tro at de har en sååå fin smak, og at andres ikke er bra? Som må si det til og med. Har også hørt hos andre at de sier hva de burde gjøre og kjøpe av interiør. Har du opplevd det samme? Eller er du sånn og kan forklare hvorfor? Anonymkode: 43edb...91e Nei, jeg kan kunsten å la være å si alt jeg tenker. Jeg tror det er en misforstått form for "ærlighet." Hvis jeg blir spurt om min mening, og jeg ikke synes det er fint så ville jeg ikke gått lengre enn åsi "Ikke helt min stil, men hos deg passer det perfekt!". 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg opplevde det i den perioden da alt skulle være hvitt, evt lysegrått. Jeg har kun soverommet hvitt, aldri ønsket en leilighet som ser ut som et sykehus. Folk kommenterte i negative ordelag og kommenterte også at møblene ikke var dyre designermøbler. Anonymkode: 03e2e...9a1 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg ville absolutt aldri kommentert noe negativt om interiøret til andre med mindre vedkommende hadde bilder av vold og overgrep mot barn eller dyr på veggene. Har man ikke noe fint å si så sier man det ikke. Anonymkode: b4964...436 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Er nærmere 40, og har aldri opplevd det, nei. Det er jo helt utrolig uhøflig, og høres ut som om det enten er umodne ungdommer, eller folk som er så gamle at de sosiale antennene har begynt å gå i oppløsning. Anonymkode: cb4c6...c33 57 minutter siden, AnonymBruker said: Helst det siste😊👌 Anonymkode: 43edb...91e 56 minutter siden, AnonymBruker said: Over 40 Anonymkode: 43edb...91e Anonymkode: ff2d7...e62 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 Helt vanlig at kvinner jeg tar med hjem sier drit om leiligheten min. Tenker det bare er sånn rar flørting mange kvinner driver med hvor de liksom disser en hele tiden. Synes det er veldig rart. Anonymkode: 39e5a...bea 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg er nok en av de frekke menneskene. Jeg har en venninne som jeg nå kjenner veldig godt, men da vi var nye bekjentskaper for hverandre kom jeg dessverre med en dum kommentar som jeg angrer på. Hun ler av det, men jeg skammer meg. Da jeg traff henne ble jeg kjent med henne som en veldig spesiell og kunstnerisk type, og hun går med veldig spesielle klær. Så jeg hadde sett for meg hjemmet hennes som veldig fargerikt, med brukte møbler og med mye kunst. Så da jeg kom hjem til henne første gang ble jeg veldig overrasket for hjemmet hennes er gørrkjedelig A4/Bohuskatalog, hun har til og med et svært Ikea-bilde over sofaen. Jeg trodde hun spøkte med meg, og at hun hadde tatt meg med hjem til noen andres leilighet og så sa jeg noe dumt. For ordens skyld har jeg ikke noe imot Bohuskatalog-hjem, men det passer liksom ikke med venninnen min. I ettertid har jeg skjønt at hun ikke bryr seg om interiør, og bare kjøpte første og beste møbler. Litt sånn shopping à la menn som kjøper hele antrekket til mannekengen i klesbutikken. Anonymkode: f7702...302 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oftere og oftere skjer det at venner gir uttrykk for at de ikke liker min stil. Blir satt ut, og vet ikke helt hva jeg skal svare. Hva er det som får noen til å,tro at de har en sååå fin smak, og at andres ikke er bra? Som må si det til og med. Har også hørt hos andre at de sier hva de burde gjøre og kjøpe av interiør. Har du opplevd det samme? Eller er du sånn og kan forklare hvorfor? Anonymkode: 43edb...91e Har aldri opplevd å få direkte negative kommentarer. Men kommentarer på at jeg har et «spennende» hjem med mine merchendize stesj på utstilling 😄 Altså jeg liker min stil, om noen klager på den, får de la være å komme på besøk. Jeg liker Harry Potter tryllestaven, GoT dragen og alt annet jeg har fremme i stuen min. Har aldri kommentert på andres stil, selv om jeg virkelig ikke liker den «gamle» stilen som er så inn nå, med masse gammle fæle kommoder, sofaer ol. Ja jeg kaller den fæle, for jeg liker dem ikke. Aldri direkte til noen, aldri når jeg er på besøk hos noen, aldri bak ryggen til noen til en venn/venninne, men her på KG kan jeg skrike så høyt jeg vil 😄 Mange vil ikke like min stil, og det er helt greit, for det er mange stiler jeg også ikke liker. Vi er forskjellige, og godt er det Anonymkode: 3d0c2...070 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 Har ikke opplevd det, men har opplevd et par ganger at folk spør om en spesifikk ting, nettopp malt stua / nettopp kjøpt nytt spsebord/stoler, hva synes du? ... ehhh jeg sier stort sett at det ser fint ut, passer fint inn i stua her f.eks, og det gjør det jo også 99% av gangene Anonymkode: 71cfa...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 Opplevd en gang at noen har vært nedlatende. Min eks bestevenninne.. da hun var på sin urealistiske boligjakt. Ikke hadde hun en krone i EK med skulle kjøpe seg leilighet til 3,5 mill alene og ingen leilighet var bra nok. Jeg prøvde å komme med forslag og råd, da glefset hun at hun ikke ville ha en stygg rustikk bolig med brun vegg. Jeg hadde brun vegg og rustikk stil 🙃 hun kjøpte seg etterhvert en alt for dyr leilighet med 100% lån, 85 fra banken og resten kausjon fra morfaren, nå sliter hun maksimalt fordi hun er permittert fra jobben. Anonymkode: b073f...654 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #18 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har fått mange rare kommentarer iforhold til plassene jeg har bodd, og interiøret jeg har hatt. Jeg har vært veldig fattig, og har blant annet leid gamle hytter på bygda for å få bedre råd i perioder. Den ene plassen jeg bodde syntes jeg selv var innmari sjarmerende: Ei gammel laftet tømmerhytte, liten og lavt under taket, skikkelig rustikk sjarm. Jeg innredet etter lommeboka, mye loppemarked, men syntes jo også at det passet i stilen med tømmerhytta. Jeg fikk mange rare kommentarer. Ei venninne maste hele kjøretøren hjem hvor laaaaangt det var, hvor øde det var, sa ting som "herregud du kan jo ikke BO her! Det er jo ingen kafeer!" Ei annen lo av meg og himlet med øynene hver gang dette med bolig og interiør ble nevnt. Ei tredje, ganske ung venninne, presterte å si når hun var på besøk at "det er sikkert helt greit for deg å bo sånn som det her, men jeg skal ha et ordentlig hus etterhvert." En kamerat gjorde et poeng av å prate om ei annen, når han var på besøk hos meg, som var så innmari flink med interiør. Han sa ingenting positivt om boligen min, men snakket om denne andre jenta med så utrolig god smak hele tiden, og drev og" tipset" meg om å sjekke ut interiørblogg hennes. Skikkelig koselig. Jeg har hundre slike eksempler, og jeg ler godt av alle sammen. Det som er viktig for meg, er at jeg trives. Jeg har ikke meldt meg på noen interiørkonkurranse. Jeg har ikke bedt om andres synspunkter på hvordan jeg velger å bo og leve. Jeg er like lite interessert i disse firkantede menneskenes meninger, som de er i mine. Og det har de fått høre alle sammen. Jeg syns ikke du skal bry deg så mye om sånn negativitet. La det prelle av, det er jo helt uvesentlig. Anonymkode: 33cc7...376 12
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #19 Skrevet 9. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: den «gamle» stilen Enig! Ikke min stil heller, men mange har det sånn, og det er deres valg. Om de i tillegg vil ha love og home smurt over hele veggen, er ikke det noe jeg trenger å bry meg med. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: firkantede menneskenes meninger Enig! Er det bedre å velge seg noe som alle har, enn å kjøre på med egne valg? Vi lar det prelle av, og ler av det hele😊 Anonymkode: 43edb...91e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #20 Skrevet 9. oktober 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ff2d7...e62 Rimelig tørr bak øra når du er over 40. Da må forklaringen være at du begynner å gå i oppløsning😄 Anonymkode: 43edb...91e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå