AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 God fredag! Jeg har lyst til å oppgradere garderoben litt med en fin ullkåpe og sko til, som tåler litt vær og vind. Jeg er ikke av den veldig pynta typen til vanlig, så det må være noe som ikke er veeldig overpyntet. Har sett på ullkåper, men jeg forstår ikke helt hvordan man løser det i halsen/ved brystet på de som ser ut som dressjakker (altså blir åpne foran). Skjerf? Føler meg litt analfabet på området her kjenner jeg. Vil gjerne ha flate sko så jeg heller kan ta med sko med hæler til å ha på inne, men vil gjerne at det skal være litt pyntet og gå fint til både bukse og kjole. Hva skal jeg se etter? Boots som er veldig enkle, uten snøring? Anonymkode: 53ec0...f30
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Skjerf i halsen, ja. Ville anbefalt å ikke kjøpe sko til en så spesifikk anledning. Helt normale ankelboots eller støvletter, snøring eller ei. Anonymkode: c455a...730 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Chelsea boots. Ullkåpe og skjerf/tubeksjerf i halsen. Anonymkode: 83abf...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg bruker bare vanlige vintersko, eventuelt med brodder, og har med pensko i skopose. Samme med jakke, bruker noe som er varmt og som tåler været. Vi bor tross alt i Norge, da kler vi oss etter føret, og mote får komme i annen rekke. Anonymkode: 1b095...457 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 Skjerf i halsen. Jeg har et ullskjerf i sort som alltid brukes når jeg er festpyntet på høsten. Jeg vet at det ikke irriterer huden på brystet. Og jeg kan også ta det over skuldrene om det er kaldt under middagen. Jeg går med vanlige ankelstøvletter eller høye hæler, eller skifter når jeg ankommer. Pleier å ta taxi fra dør til dør om jeg først er pyntet. Ellers hadde jeg gjort som ab over og brukt vanlige vintersko. Anonymkode: c3d2b...ac6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 Takk for gode forslag. Jeg har mest type Timberlands vintersko, så et par enklere boots kommer nok godt med i garderoben uansett. Ser det fins veldig mange lange kåper nå, som gjerne går ned til legg/ankel, men jeg er ganske lav og er redd det vil se ut som at jeg går rundt i morgenkåpen. Hvilken lengde er mest "normalt" og tidløst? Anonymkode: 53ec0...f30
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser det fins veldig mange lange kåper nå, som gjerne går ned til legg/ankel, men jeg er ganske lav og er redd det vil se ut som at jeg går rundt i morgenkåpen. Hvilken lengde er mest "normalt" og tidløst? Anonymkode: 53ec0...f30 Knelang Anonymkode: c3d2b...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Skrevet 10. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Timberlands vintersko Det er det jeg også bruker. Og selvom jeg nok høres ut som en gammel dame som er redd for å falle og brekke lårhalsen, så er jeg bare 30 år. Men jeg synes det ser så ufattelig dumt ut med unge jenter som stolprer rundt på glattisen iført pumps. Ettersom vi bor i Norge kan vi ikke kle oss som om vi bodde i LA, og vi er nødt til å ta hensyn til føret. Det er uansett ikke på vei til eller fra at selskapet foregår, så hva vi har på oss da har lite å si. Det viktige er jo at vi har kledd oss pent til selve selskapet. Anonymkode: 1b095...457 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 Kjenner meg igjen, blir ufattelig fascinert av jentene som strener avgårde på stiletthælene på glattisen. Ikke for meg. Jeg har tidligere pleid å reise til/fra i vinterboots og pensko i medbrakt tøypose/sekk. De siste årene har jeg vært mer praktisk (gammel?) og ikke giddet å bære med meg mer nødvendig, så jeg har gått i ankelstøvletter med hæl. Synes det er en fin mellomløsning. Brukte litt tid på å prøve meg frem til solide ankelstøvletter med god såle med godt grep på underlaget, som samtidig så ganske pene ut. Finnes en del av dem, og de er uansett kjekke å ha i sortimentet som du sier. Tenker at folk uansett ikke stirrer så voldsomt på skolene (jeg jobber ikke i noe fancy motemagasin eller lignende, og man sitter jo til bords i lun lysetting mye av tiden), samt at min erfaring er at det ofte er litt kjølig selv om man er innendørs, så det er faktisk litt digg å ha ankelstøvletter (i steden for nette pensko) sånn sett og. Anonymkode: 2c968...efd 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #10 Skrevet 12. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg igjen, blir ufattelig fascinert av jentene som strener avgårde på stiletthælene på glattisen. Ikke for meg. Jeg har tidligere pleid å reise til/fra i vinterboots og pensko i medbrakt tøypose/sekk. De siste årene har jeg vært mer praktisk (gammel?) og ikke giddet å bære med meg mer nødvendig, så jeg har gått i ankelstøvletter med hæl. Synes det er en fin mellomløsning. Brukte litt tid på å prøve meg frem til solide ankelstøvletter med god såle med godt grep på underlaget, som samtidig så ganske pene ut. Finnes en del av dem, og de er uansett kjekke å ha i sortimentet som du sier. Tenker at folk uansett ikke stirrer så voldsomt på skolene (jeg jobber ikke i noe fancy motemagasin eller lignende, og man sitter jo til bords i lun lysetting mye av tiden), samt at min erfaring er at det ofte er litt kjølig selv om man er innendørs, så det er faktisk litt digg å ha ankelstøvletter (i steden for nette pensko) sånn sett og. Anonymkode: 2c968...efd Hvilke har du? Jeg har vært på jakt lenge, men ikke funnet noen. Anonymkode: 1d06a...614
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 On 10/12/2020 at 11:24 AM, AnonymBruker said: Hvilke har du? Jeg har vært på jakt lenge, men ikke funnet noen. Anonymkode: 1d06a...614 Har flere, men var disse jeg kjøpte i fjor: https://www.boozt.com/no/no/gabor/ankle-boot_27686141/212729776 Sikkert noen som vil mene det er for plain, men for en som sjelden går i hæler og/eller er veldig oppstaset så blir det "pent kledd" nok 😄 Veldig gode å gå i, og fin, seig gummisåle under som gir litt grep. Anonymkode: 2c968...efd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå