AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Hva legger du i det? På jobb har jeg vært meg selv ( jeg kan ikke skifte personlighet) men proff. Jeg liker å smile, si hei, slå av en prat ved kaffemaskinen feks. Alikevel sa sjefen at jeg ikke var "proff nok" på arbeidstedet. Dette er et sted med mange folk i dresser og damer i høye hæler og skjørt. Når jeg så rundt meg så var det alikevel mange rare nerder og surrete folk. Følte meg ikke så annerledes der, men var alikevel ikke proff nok. Anonymkode: 5ad9a...204
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Det kommer jo helt an på hvilken setting du snakker om. Det går jo ikke bare på å smile og være høflig og kle seg rett.. Det går på arbeidsmoral, på hvordan man takler stress, arbeidspress, hvor "På" man er med å ta på seg oppgaver, ta initiativ til å få ting gjort, hvor godt man utfører arbeidet, hvor flid man gjør seg, hvordan man uttrykker seg skriftlig og muntlig, osv osv. Anonymkode: 1d357...78a 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Det var definitvt et sted med mye stress ja. Hun snakket også om å være "på" hele tiden. Men hvem greier å konsentrere seg i ett sett hele dagen da? Jeg er nok følsom for stress, ja. kansje det er det hun mener. Det blir jo en utfordring å bare slutte å være følsom for stress når det er bare slik jeg er satt sammen. Anonymkode: 5ad9a...204
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var definitvt et sted med mye stress ja. Hun snakket også om å være "på" hele tiden. Men hvem greier å konsentrere seg i ett sett hele dagen da? Jeg er nok følsom for stress, ja. kansje det er det hun mener. Det blir jo en utfordring å bare slutte å være følsom for stress når det er bare slik jeg er satt sammen. Anonymkode: 5ad9a...204 Da finner man seg en annen type jobb. Om en del av jobben er å takle stress, så kan man ikke ha den jobben om man takler det dårlig. Jeg takler også stress dårlig, og klarer overhodet ikke være "på" en hel dag. Det har jeg også tatt konsekvensene av. Man kan ikke ta en jobb hvor et av kravene er "takle stress bra" om man IKKE takler det bra. Da er det jo uprofft, selvsagt, for da takler man ikke den jobben man har tatt på seg å gjøre. Anonymkode: 1d357...78a 3
AllahBallah Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Vil nå ikke si at sjefen din er så veldig proff heller, hvis tilbakemeldingen du får er at du ikke er proff nok - uten noen videre forklaring? 😂 Kanskje du er flink til å gjøre ting som ikke har så mye med jobben dine å gjøre (f.eks. Være «sosial» med kolleger), men ikke så flink eller fokusert når det kommer til arbeidsoppgavene dine? 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Sier det noe om profesjonaliteten din at du har lagt denne under samliv og kjærlighetsrelasjoner? Har du en tendens til å blande jobb og privat? Anonymkode: 7e047...158 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 på arbeidsplassen er det viktig å være i jobb, enn på jobb. Skjønner du ikke den forskjellen, så er du ikke proff i arbeidslivet. Anonymkode: 0a522...322 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Proff for meg er de som ikke er personlige, som skiller jobb og privat 100%. Man går på jobb, fokuserer på å gjøre jobben sin. De som sitter å tyter om livet sitt på jobb orker jeg ikke. Privatlivet til en kollega har jeg null interesse av, en kollega er et menneske man tvinges sammen med. Derfor. Anonymkode: 56afb...c88 4
Virrevirrevapp Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Høres ut som sjefen din vil du skal ta mer initiativ og få unna arbeidsoppgaver kjappere. Dette er noe du kan øve på. Se på hvordan feks 3 ulike kollegaer gjør det. Så finner du din egen metode. Ps. Du har nok posta denne på feil sted.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier det noe om profesjonaliteten din at du har lagt denne under samliv og kjærlighetsrelasjoner? Har du en tendens til å blande jobb og privat? Anonymkode: 7e047...158 Tenkte det samme... Anonymkode: cf7e2...cf1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Hvis sjefen din sier at du ikke er proff nok så tolker jeg det som at du ikke er nok seriøs i din rolle. Hvis det er en kostyme- arbeidsplass så tenker jeg at bedriften ønsker å opprettholde et profesjonelt og litt stivt uttrykk. Proff= profesjonell. Kanskje du bare ikke passer inn i det arbeidsmiljøet, kanskje du må prøve å finne en annen balanse mellom å være sosial og i arbeid. Det er ikke vanlig å ta lange samtaler ved kaffemaskinen, et par tre setninger mens du fyller koppen er som regel nok. Du høres ung ut. Kanskje du trenger å jobbe litt flere år for å skjønne hva det å være profesjonell er. Hva har du for stilling og hvilken utdanning kreves til stillingen? Var du deg selv på arbeidsintervjuen også eller spilte du en liten rolle? mange har to forskjellige personligheter- en jobb- person og en privat- person. Spesielt hvis du jobber i et kostymemiljø. Du kan være deg selv men på en annen måte. Anonymkode: c0ac3...e04
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da finner man seg en annen type jobb. Om en del av jobben er å takle stress, så kan man ikke ha den jobben om man takler det dårlig. Jeg takler også stress dårlig, og klarer overhodet ikke være "på" en hel dag. Det har jeg også tatt konsekvensene av. Man kan ikke ta en jobb hvor et av kravene er "takle stress bra" om man IKKE takler det bra. Da er det jo uprofft, selvsagt, for da takler man ikke den jobben man har tatt på seg å gjøre. Anonymkode: 1d357...78a hmm ja dette er nok det beste svaret jeg har fått her i tråden. Du fant deg en annen jobb da? Jeg har fra før av hatt jobber der jeg bare slapper av å lager noe. Men disse jobbene er gjerne ikke like godt betalt da. Jeg var innom på intervju et sted der de jobbet med dette med stress i arbeidsdagen. Der hadde de et program der de ansatte som team hjalp hverandre når en ble stresset og fikk mye å gjøre. Da satt de sammen og fikk oversikt / lagde lister..Virket veldig bra. Anonymkode: 5ad9a...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå