Gå til innhold

Barnehageansatte vil helst ikke skifte bleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er en litt sprø situasjon. Barnet mitt er snart 2 år. I en lang periode har hun bæsjet før barnehagen, og jeg har skiftet. Nå har hun begynte å bæsje senere på dagen. Fikk kommentar fra barnehagen om at dette var upraktisk, fordi de hadde blitt vant til å ikke skifte bleie på henne 🤷‍♀️

Jeg forstår at det er veldig kjipt å skifte bæsjebleier, men jeg kan vanskelig styre når hun bæsjer. Vet ikke om jeg må ta det opp med styrer eventuelt? 

Anonymkode: 29c9e...1b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Ja jeg hadde sagt fra til styrer. Dette høres ut som veldig udugelige ansatte, hadde faktisk bekymret meg at de overhodet tar opp dette som en problemstilling. Kan jo undre seg over driften ellers på en sånn avdeling. 

Anonymkode: b7eae...da8

• Liker 28
Skrevet

Jeg antar det var ment som en spøk fra barnehagens side😂

Anonymkode: f2f6f...e32

• Liker 34
Skrevet

Ehh de tullet vel med deg ! Ellers er det noe alvorlig galt med den ansatte. Så klart man kan si på tull at det e best om de basjer hjemme. Så klart kan man ikke kontrollere sånt 

Anonymkode: c0cb2...a65

• Liker 9
Skrevet

Tuller jo mye med foreldrene hele tiden. Men de burde vel skjønt at du ikke var typen til sånt da . Humor er viktig 

Anonymkode: c0cb2...a65

• Liker 6
Skrevet

Det må jo ha vært en spøk? Selvfølgelig skifter ansatte bæsjebleier på småbarnsavdeling

Anonymkode: a91d9...cf0

• Liker 3
Skrevet

Dette tror jeg faktisk ikke på. 
De tulla med deg isåfall og du skjønte ikke spøken. 

Skrevet

Dette KAN de ikke ha ment seriøst. Og om det faktisk er seriøst, så tenker jeg at du snakker med styrer i barnehagen og eventuelt flytter barnet til en annen barnehage. Men jeg er helt  enig med de andre her, dette er en spøk som gikk deg rett over hodet!

• Liker 5
Skrevet

Min bæsjer bare i barnehagen 😅 Har aldri hørt noe negativt om det.

Anonymkode: 45b0d...38d

• Liker 2
Skrevet

Min favorittansatt sa at bleieskift egentlig var litt okey, fordi de fikk de en-til-en kontakt med barnet 😊 

Anonymkode: 29dcb...840

• Liker 3
Skrevet

Det var en spøk og kom nok av at de har blitt tatt litt på senga ang dette at bæsjerutinen har endret seg. Vi kunne ha dager hvor alle barna bæsjet to ganger og det mens vi var på tur og fire ansatte følte hele dagen gikk til bæsj, da kunne vi tulle med at "I morgen håper vi alle bæsjer hjemme altså" men nå var foreldrene vant med at vi kunne tøyse litt med dem og ærlig talt, alle må få lov til å tøyse litt på jobb.

Anonymkode: bd566...a2e

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde bare sagt at det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Herlighet, forhåpentligvis var det ment som en merkverdig spøk, men man kan jo begynne å undre seg over barnehageansatte til tider. I det ene øyeblikket kan de ikke gi et barn morsmelk på flaske og i det andre så er det ikke passende med bæsjebleier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok de spøkte med deg. :) 

Sier som en over her, bleieskift er gull, da får vi mer tid med barna en til en.

Anonymkode: c91e4...62f

• Liker 1
Skrevet

De tullet jo med deg, kunne selv sagt dette til riktige foreldre. Foreldre har tullet med meg flere ganger hvis de henter rett etter en bæsjebleie med sånn "yesss, bra jobba" til barnet. Jeg tar selvfølgelig spøken😅

Anonymkode: d6062...b3f

• Liker 2
Skrevet

Har hatt så mange koselige stunder sammen med barn på badet. Masse språk trening, sang og fine stunder. En dag hadde jeg et barn som ikke er norsk, og barnet snakket som en foss på sitt morsmål. Var bare å svare og delta. Har blitt en del bæsjebleier i løpet av årene i jobben i barnehagene. Bæsjer barnet rett før det blir hentet, sier vi at vi kan skifte. Noen foreldre sier at de kan ta det. Har alltid en ekstra sjekk i halv firetiden, for da er det en del som bæsjer. 

Anonymkode: 78b12...210

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er en litt sprø situasjon. Barnet mitt er snart 2 år. I en lang periode har hun bæsjet før barnehagen, og jeg har skiftet. Nå har hun begynte å bæsje senere på dagen. Fikk kommentar fra barnehagen om at dette var upraktisk, fordi de hadde blitt vant til å ikke skifte bleie på henne 🤷‍♀️

Jeg forstår at det er veldig kjipt å skifte bæsjebleier, men jeg kan vanskelig styre når hun bæsjer. Vet ikke om jeg må ta det opp med styrer eventuelt? 

Anonymkode: 29c9e...1b6

Håper det var en spøk. Ellers får du minne dem om at jobben i barnehage er mer enn å drikke kaffe. 

Anonymkode: bf3d1...9b4

Skrevet

Er dette trolling? Hva skjer med at alle er ute etter å ta barnehageansatte på kg om dagen ? Føler dette startert etter stenging i mars med tråder som hånet ansatte i barnehagen og deretter har det baller på seg  Er dette samfunnets mest forhatte yrkesgruppe? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: f6a09...ee3

• Liker 4
Skrevet

Det var garantert tull fra de ansatte 😊

Har tullet med at det er bæsje forbud resten av dagen, da alle 7 bleie barna har hatt både en og to runder ganske tett. 

Eller at doen har gått tett fra all do løpingen til barna. 

Foreldre tuller jo selv med at det er fint de har bæsjet i bhg, for da slipper de hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har av og til fleipet med at "fra nå av er det bæsjeforbud ut dagen!" når alle bleiebarna har hatt to bæsjebleier hver og man føler man ikke gjør noe annet.

Når det er sagt: hvis dette er sagt i alvor er det jo helt på jordet. Jeg kjenner jeg håper det var en spøk fra den ansatte!

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det var en spøk. Ellers får du minne dem om at jobben i barnehage er mer enn å drikke kaffe. 

Anonymkode: bf3d1...9b4

Enda en sånn ja..

Anonymkode: 518c1...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...