AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Er det mulig å bare amme om natten (og gi mme på dagen), eller mister man melken da? Anonymkode: 39c1d...087
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Du vil få mindre produksjon, ja. Så spørs det hvor gammel babyen er også og hvor ofte du ammer på natten Anonymkode: c1b11...8fd
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Det vil nok gå dårlig. Kroppen regulerer produksjonen etter forbruket. Å gå en hel dag, altså minst 12 timer, uten å amme, vil helt klart føre til at produksjonen går kraftig nedover. Det må den jo, for kroppen kan ikke produsere i 12 timer uten å få tømt seg - hallo melkespreng deluxe om den hadde gjort det. Anonymkode: 1683e...937 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Ok, har hørt at mange som ammer lenge bare ammer 1-2 ganger i døgnet når barnet er sånn 2 år og eldre, så jeg lurte bare på om det var mulig på yngre barn også. Babyen kaver så sykt på dagen og vi styrer veldig med ammingen, ender alltid opp med mme etter amming fordi hen ikke fikk i seg noe særlig. Om natten går det helt fint. Har vært sånn i 2 mnd og jeg er drittlei. Anonymkode: 39c1d...087
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, har hørt at mange som ammer lenge bare ammer 1-2 ganger i døgnet når barnet er sånn 2 år og eldre, så jeg lurte bare på om det var mulig på yngre barn også. Babyen kaver så sykt på dagen og vi styrer veldig med ammingen, ender alltid opp med mme etter amming fordi hen ikke fikk i seg noe særlig. Om natten går det helt fint. Har vært sånn i 2 mnd og jeg er drittlei. Anonymkode: 39c1d...087 Det er enorm forskjell på en baby og en toåring. Toåringer spiser mye fast føde, og blir mett av det. De har da ikke behov for store mengdene melk, og det er gjenre bare en bitteliten skvett de får fra puppen. Puppen er da mest for kosen sin skyld. Mens babyen skal drikke masse om natten, og kroppen skjønner ikke at den må produsere masse om natten men stoppe opp om dagen. Om du er drittlei, så er det ikke noe i veien for å amme sjeldnere, og gi mer mme. Delamming er akkurat like bra som fullamming. Ikke la ammingen ødelegge babytiden. Mamming foran amming, som det så fint heter. Jeg måtte også supplere med mme etter hver eneste måltid i fire måneder, og jeg var så ufattelig drittlei. Det skal jeg IKKE gjøre neste gang. Da skal jeg heller bare gi mer mme... Anonymkode: 1683e...937
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå