Gå til innhold

Venninne sur fordi hundene ikke leker sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabo som har gjennom det siste året blitt en venninne. Vi har for det meste møttes pga at hundene lekte sammen mange ganger i uka, men også gjort ting sammen alene. 

Problemet oppsto da hun synes min hund leker for hardt med sin hund, og jeg ser den. Min hund elsker å bite i ansiktet mens de leker, og han gjør det ikke på andre i den grad, så det er en greie mellom disse hundene. De elsker hverandre og alltid utrolig glad for å se hverandre. 

Jeg ser absolutt hva hun mener, men sa til henne at jeg ønsker ikke å sitte å rope nei nei nei til bikkja mi mens de leker. Jeg trener han ikke sånn. Han blir trent ved å vise hva jeg vil han skal gjøre også får han ros. Så jeg sa at jeg tror vennskapet kan bli skikkelig dårlig om vi skal sitte å hakke på hverandres hunder, fordi om vi skal irettesettelse min så må vi samtidig pirke på hennes hund. Og jeg sa at jeg ønsker ikke det, så jeg sa at jeg tror det beste for vennskapet er å droppe at hundene leker sammen. 

Hun sa da okei og at det var greit, så sa jeg at vi kan gjerne gå tur og trene sammen, men ønsker å skåne vennskapet. Det som har skjedd nå er at hun er sykt fornærma og føler at alt er så kleint at vi ikke prater sammen lenger. Er det virkelig så ille? Hundene kan jo bare leke med noen andre 🤔🤪 litt usikker på om jeg skal prøve å prate med henne igjen for å få henne til å si hva hun føler, men vet ikke om det hjelper så tror dette bare fader ut i ingen kontakt. Synes det er så rart at man blir så klein av ingenting! Det er virkelig ikke verre enn at hundene ikke leker sammen og heller leker ned noen andre istedenfor. 😀

Anonymkode: 20697...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes din tilnærming til problemet var veldig fornuftig jeg. Hun ble tydelig veldig fornærmet, men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Hva var hennes forslag til å løse det da? At du skal kjefte på din hund under lek? Den kommer jo til å bli kjempe forvirret stakkars. 

Anonymkode: 2b88f...b85

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes din tilnærming til problemet var veldig fornuftig jeg. Hun ble tydelig veldig fornærmet, men jeg skjønner ikke helt hvorfor. Hva var hennes forslag til å løse det da? At du skal kjefte på din hund under lek? Den kommer jo til å bli kjempe forvirret stakkars. 

Anonymkode: 2b88f...b85

Det jeg forsto var hennes forslag var å kjefte på min hund. Jeg er helt for å snakke til han og veilede han når han ikke gjør noe som er ok, men for det første så er dette sånn hunder leker, og om hun tenker at det ikke passer hennes hund så kan dem jo bare la vær å leke. Ja hun har sagt hun synes dette er utrolig teit siden hundene liker hverandre og ja, jeg ser den, men jeg synes ikke det ville vært ok å sitte å rope nei til min hund. Det er ikke sånn jeg trener han. Ingen lærer noe av ' dette gjorde du feil' dette gjorde du også feil'.... Så ja. Følte det var det mest skånsomme for vennskapet men ja, slo jo helt feil. 🤣 Hennes hund er ekstremt intens og det er mange ting jeg ikke liker med henne så det hadde bare blitt pirk på hverandres hund og det er det ingen vits i. Men må si jeg synes hun taklet det dårlig 🤔hun er over 30 så synes det er trist og slitsomt at man ikke er venner over så små ting. 

Skrevet

Det er helt normalt at hundene kan småbite på hverandre under lek. Det merkes raskt om det ikke er lek lenger 😉

Jeg er enig i at du ikke kan akseptere hennes fremgangsmåte med kjefting på din hund. Men skjønner ikke hvorfor hun hun blir sur for det??

• Liker 1
Skrevet

For det første, bør man IKKE ha hund. Det er en ren utgift!

Anonymkode: 0441a...886

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det er ikke andre hobbyer? Han gir meg mer glede og innhold i livet enn noe annet så betaler gjerne for han. 

Skrevet
1 time siden, PM75 skrev:

Det er helt normalt at hundene kan småbite på hverandre under lek. Det merkes raskt om det ikke er lek lenger 😉

Jeg er enig i at du ikke kan akseptere hennes fremgangsmåte med kjefting på din hund. Men skjønner ikke hvorfor hun hun blir sur for det??

Ja vet. Jeg heller skjønner ikke problemet, men ja.... Hva burde jeg gjøre med det? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vet. Jeg heller skjønner ikke problemet, men ja.... Hva burde jeg gjøre med det? 

Hva med å invitere henne med ut på lunsj og skravling, så kan dere prate om løst & fast og etterhvert denne saken? Ting roer seg gjerne ned over tid. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med deg som må bruke så store bokstaver i alle innleggene du svarer på?

Anonymkode: b20ee...40d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...