AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har en kusine som er så høy på seg selv og ufordragelig. Hun har trykket meg ned i flere år, for at jeg liksom ikke er like god som henne både på skolen og idrett, men det er jeg, synes jeg! Når hun gikk ut av videregående hadde hun bare femmere og seksere og hele slekta forventet at hun skulle bli noe stort, som foreldrene hennes sa. Nå er det 3 år siden videregående og nå skal hun begynne å ta fag fra "yrkesskolen"og bli sykepleier assistent. Jeg trodde hun mente hjelpepleier og har ikke hørt om sykepleier assistent, men ifølge henne selv og foreldrene så er det en yrkesgruppe som gjør omtrent det samme som sykepleiere, men har bittelitt kortere utdannelse. Noen som vet? Tror hun bare "polerer" hjelpepleieryrket for å få det til å høres finere ut. Anonymkode: 01a0b...6ce
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Nei, det finnes ikke. Det er noe som heter pleieassistent, men det er vanligvis helt ufaglært. Anonymkode: 1ea61...78b 13
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det finnes ikke. Det er noe som heter pleieassistent, men det er vanligvis helt ufaglært. Anonymkode: 1ea61...78b Da er det hjelpepleier, men de pimper opp tittelen for at det skal høres flottere ut. Ts Anonymkode: 01a0b...6ce 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Ingenting som heter det. Helsefagarbeider (tidligere hjelpepleier) krever fagbrev. Pleieassistent er ufaglært. Hilsen sykepleier Anonymkode: f2fee...120 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Kan vel søke opp nettsiden til studiet hun tar? Bør vel stå noe om sykepleierassistent der 😂😂 Anonymkode: a0963...6e7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg går fagskolen. Er videreutdanning innen mitt yrke som er helsefagarbeider. Man kan videreutdanne seg i forskjellige sjangere, som rus og psykiatri, palliativ behandling, barnepleier mm. Men da må først fagbrevet foreligge. Da gjør man i mange tilfeller der samme som sykepleierens på sykhus- medisinansvaret. Anonymkode: 1129b...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Hahaha, nei er ingenting som heter det. Du må være faglært for å være helsefagarbeider (tidligere hjelpepleier), dvs 2 år på vgs + 2 år i lære og avlegge fagprøve for å få autorisering. Ellers er det assistent som er ufaglært, disse kan egentlig ikke gjøre noen ting, annet enn stell og enkel pleie Du må sette henne til veggs. La henne vise deg denne "skolen" og hvordan hun har tenkt å få autorisasjon. Er "utdannelsen" støttet av Lånekassen? Hvis ikke er det bare humbug Anonymkode: 7404a...a88 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Hun skal ta noen fag fra yrkesfaglig videregående skole og så skal hun være lære på et sykehjem visstnok. Hun blir vel da det som het hjelpepleier tidligere. Det er bare så utrolig tullete at de skal være så fin på det, og si at det er omtrent den samme utdannelsen som sykepleier... Ts Anonymkode: 01a0b...6ce 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Men uansett - du trenger ikke trekke henne ned, selv om du føler hun gjør det med deg? Hun sliter sikkert med dårlig selvfølelse. Let it go Anonymkode: 332cb...590 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skal ta noen fag fra yrkesfaglig videregående skole og så skal hun være lære på et sykehjem visstnok. Hun blir vel da det som het hjelpepleier tidligere. Det er bare så utrolig tullete at de skal være så fin på det, og si at det er omtrent den samme utdannelsen som sykepleier... Ts Anonymkode: 01a0b...6ce Helsefagarbeider høres ut som er det riktige hun blir. Enig med den over at selv om de ikke har vært så hyggelige så trenger du ikke å trekke jenta og familien ned, da havner du bare på samme nivå som dem. Synes heller du skal le litt for deg selv om at de prøver å "pimpe" opp yrket Anonymkode: 09e1c...e06 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 Er hun sikker på at hun kommer inn på vgs på nytt da? Hvis hun har fullført vgs fra før så har hun brukt opp ungdomsretten sin og stiller helt bakerst i køa for å komme inn. Anonymkode: 8ca78...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsefagarbeider høres ut som er det riktige hun blir. Enig med den over at selv om de ikke har vært så hyggelige så trenger du ikke å trekke jenta og familien ned, da havner du bare på samme nivå som dem. Synes heller du skal le litt for deg selv om at de prøver å "pimpe" opp yrket Anonymkode: 09e1c...e06 Får drite oppi det, de er så høye på seg selv og har null selvinnsikt den familien. De leaser en Volvo hybridbil som de bytter til en ny modell hvert år, og gir så inntrykk til folk at de kjøper nye biler hvert år. Ts Anonymkode: 01a0b...6ce
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er hun sikker på at hun kommer inn på vgs på nytt da? Hvis hun har fullført vgs fra før så har hun brukt opp ungdomsretten sin og stiller helt bakerst i køa for å komme inn. Anonymkode: 8ca78...6ef Hun gikk ut for 3 år siden.. Ts Anonymkode: 01a0b...6ce
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun gikk ut for 3 år siden.. Ts Anonymkode: 01a0b...6ce Ja, så hun fullførte? Da skal hun slite med å komme inn på nytt, selv om det er en annen linje. Anonymkode: 8ca78...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får drite oppi det, de er så høye på seg selv og har null selvinnsikt den familien. De leaser en Volvo hybridbil som de bytter til en ny modell hvert år, og gir så inntrykk til folk at de kjøper nye biler hvert år. Ts Anonymkode: 01a0b...6ce Synes det virker som at du er misunnelig og henger deg litt mye opp i hva de gjør. Jeg ser ikke noe problem i å lease en ny bil hvert år. Hadde virkelig ikke brydd meg om noen i familien min hadde gjort det. Har du lyst har du lov si. Ville tatt litt avstand i å henge seg opp i hva alle andre gjør og sier fordi det kan være skikkelig energityver å henge seg opp i sånne ting. Anonymkode: 09e1c...e06 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 I Leger uten grenser er det visst noe som heter sykepleierassistent, men jeg har ikke skjønt hva det er. Jeg så det tilfeldigvis i en annonse fra dem. Men tror nok det er som nevnt før her, at det er hjelpepleier man mener. skjønner dog ikke hvorfor du gidder å bruke energi på dette, hvis hun er så ufordragelig. Det får deg bare til å virke veldig misunnelig, og da «vinner» hun jo. Anonymkode: 6e7e2...2a7 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I Leger uten grenser er det visst noe som heter sykepleierassistent, men jeg har ikke skjønt hva det er. Jeg så det tilfeldigvis i en annonse fra dem. Men tror nok det er som nevnt før her, at det er hjelpepleier man mener. skjønner dog ikke hvorfor du gidder å bruke energi på dette, hvis hun er så ufordragelig. Det får deg bare til å virke veldig misunnelig, og da «vinner» hun jo. Anonymkode: 6e7e2...2a7 Er det sant? Det blir jo like tullete som at en sykepleier skal kalle seg legeassistent Anonymkode: f2fee...120 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #18 Skrevet 10. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det virker som at du er misunnelig og henger deg litt mye opp i hva de gjør. Jeg ser ikke noe problem i å lease en ny bil hvert år. Hadde virkelig ikke brydd meg om noen i familien min hadde gjort det. Har du lyst har du lov si. Ville tatt litt avstand i å henge seg opp i hva alle andre gjør og sier fordi det kan være skikkelig energityver å henge seg opp i sånne ting. Anonymkode: 09e1c...e06 Jeg er ikke misunnelig, jeg Klarer meg fint jeg😊Bare drittlei etter å ha blitt mobbet av kusina mi store deler av oppveksten. Å gi uttrykk for at man kjøper ny bil til 500.000 hvert år, når man faktisk leaser er teit. Ts Anonymkode: 01a0b...6ce 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #19 Skrevet 10. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det sant? Det blir jo like tullete som at en sykepleier skal kalle seg legeassistent Anonymkode: f2fee...120 Ja, står på hjemmesiden deres, under hva man kan jobbe med i felt. Nå vet jo ikke jeg hva akkurat leger uten grenser mener med sykepleierassistent, men iom at det kreves både utdannelse og lang erfaring for å jobbe i felt så er det et tullete ord, ja. Anonymkode: 6e7e2...2a7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #20 Skrevet 10. oktober 2020 🤣🤣🤣 Sykepleier assistent.... høres faktisk ut som en drittjobb. Er jo bedre å si helsefagarbeider da. Anonymkode: a9c89...4fd 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå