AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Vi har ikke hatt hjemmekontor siden juni, men jeg antar det er mulig vi må tilbake igjen dersom smittesituasjonen ikke blir bedre. Er det vanlig å få dekket utstyr til hjemmekontor fra jobben? Jeg tenker på sånt som skjerm, kontorstol, bedre wifi kanskje, ikke mer lønn slik at jeg kan få større leilighet 😏 Anonymkode: ecca2...4dd
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Nei, det er ikke vanlig. Du har ikke krav på noe sånt heller. Det har vært litt snakk om det, at om folk blir pålagt å sitte på hjemmekontor vurderer de å endre reglene slik at arbeidsgiver plikter å gi ansatte ergonomisk riktig stol (så de slipper sitte på en kjøkkenstol om de ikke har råd til en god stol selv). Men foreløpig har du altså ikke krav på noe, og det er uhyre få bedrifter som frivillig sponser hjemmekontorutstyr. Her kunne vi, om vi virkelig hadde behov, få låne med oss skjermer fra jobben om vi trengte det, men ikke stoler eller noe annet. Anonymkode: 1062b...749
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Vi får ikke noe slikt. Og jeg synes egentlig det er ganske sykt når noen sitter på statusmøter og vil ha ergonomiske stoler og hev-senk pulter samtidig som et titalls andre i bedriften har mistet jobben eller er permitterte på ubestemt tid. Anonymkode: c1601...b3b 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Nei, jeg vet at jeg ikke har krav på noe, dessverre. Jeg ville bare høre om det var noen som fikk likevel. TS Anonymkode: ecca2...4dd
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Kommer ann på arbeidsplass, vanligvis dekker de vel ikke. Jeg og typen min jobber innen IT og da er det vanlig å få dekket bedre wifi(hadde det før korona og hjemmekontor). Vi kunne ta med oss utstyr fra kontoret, så da ser jeg ikke grunn til at jobben skal sponse utstyr til å ha hjemme. Anonymkode: c5e2a...5ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi får ikke noe slikt. Og jeg synes egentlig det er ganske sykt når noen sitter på statusmøter og vil ha ergonomiske stoler og hev-senk pulter samtidig som et titalls andre i bedriften har mistet jobben eller er permitterte på ubestemt tid. Anonymkode: c1601...b3b Så du synes det er bedre at folk blir sykemeldt etter muskel-og-skjelettplager fordi de ikke har riktig utstyr til å gjøre jobben sin...? På hvilken måte er DET bra for økonomien til firmaet, da? Det er en grunn til at bedrifter er pålagt å gi de ansatte ergonomisk utstyr på jobb.. Anonymkode: 1062b...749 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får ikke noe slikt. Og jeg synes egentlig det er ganske sykt når noen sitter på statusmøter og vil ha ergonomiske stoler og hev-senk pulter samtidig som et titalls andre i bedriften har mistet jobben eller er permitterte på ubestemt tid. Anonymkode: c1601...b3b Ingen mister jobben hos oss. Egentlig ble jeg inspirert av at vi nå skal ha "vernerunde" på kontoret, slik at vi kan få hev-senk-pulter osv. her. Det føles meningsløst hvis vi alle blir sittende på kjøkkenbordet hjemme om et par uker uansett. TS Anonymkode: ecca2...4dd
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Vi kan ta med oss det vi vil fra jobben, stoler, skjermer osv. Anonymkode: c644d...763
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så du synes det er bedre at folk blir sykemeldt etter muskel-og-skjelettplager fordi de ikke har riktig utstyr til å gjøre jobben sin...? På hvilken måte er DET bra for økonomien til firmaet, da? Det er en grunn til at bedrifter er pålagt å gi de ansatte ergonomisk utstyr på jobb.. Anonymkode: 1062b...749 Vi har hatt hjemmekontor siden midten av mars og ingen har blitt sykemeldt med muskel- eller skjelettplager til denne tid. Mange har derimot mistet jobben eller vært permitterte i mange måneder i strekk. Hvis jobben skulle etterkommet alt utstyret som etterlyses (stoler, hev-senk-pulter, skjermer, bedre Internett, bedre headset, bedre belysning) måtte de nok sagt opp halvparten av arbeidskraften for å ha råd til å gi dette til den gjenværende halvparten. For hvis de først innvilger utstyr til én arbeidstager, kan du banne på at alle de andre også vil ha. Man kan ta ansvar selv for å bevege seg litt i løpet av arbeidsdagen, eventuelt investere selv i de tingene man føler mangler. Ikke ideelt, men det er jo en unntakssituasjon. Anonymkode: c1601...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Får PC skjermer og dokking dekket fullt ut, men disse er jobbens eiendom, ellers hadde jeg jo blitt fordelsbeskattet for utstyr jeg ellers ikke trenger. Wifi forsterker (meshnettverk), god pult og kontorstol har jeg betalt av egen lomme de siste månedene. Å bruke evigheter på å krangle med nettet går utover min tid, å hakke og henge i videomøter med kunder går utover min karriere og tilbakemeldinger på meg, dårlig utstyr utover det går utover min rygg og nakke. Så det er penger jeg gladelig investerer i meg selv når situasjonen først er som den er. Anonymkode: 3397d...aef
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 Vi har fått låne utstyr, som ekstra skjermer, docking o.l I tillegg har jeg fått en ekstra kontorstol, vet også at noen har fått hev og senk pulter dersom det har vært dokumentert behov. Anonymkode: 9f852...eb2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Vi har lånt med oss utstyr hjem, som skjermer, stol osv. Jobber i staten. Tror det er forskjell fra arbeidsplass til arbeidsplass, har hørt om noen i det private som får en viss sum til å kjøpe inn utstyr. Anonymkode: ab372...213
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 De av oss som vil kan låne utstyr fra kontoret. Anonymkode: 20cf2...587
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke hatt hjemmekontor siden juni, men jeg antar det er mulig vi må tilbake igjen dersom smittesituasjonen ikke blir bedre. Er det vanlig å få dekket utstyr til hjemmekontor fra jobben? Jeg tenker på sånt som skjerm, kontorstol, bedre wifi kanskje, ikke mer lønn slik at jeg kan få større leilighet 😏 Anonymkode: ecca2...4dd Vi har fullt utstyr dekket fra jobben ved hjemmekontor, kontorstol, hev/senk pult, skjerm, mus, tastatur og laptop. Også ekstra 1000 i måneden som skal dekke internett siden flere trenger bedre hastighet når en sitter hjemme enn hva du kanskje ellers hadde trengt Anonymkode: 2db82...83f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har fullt utstyr dekket fra jobben ved hjemmekontor, kontorstol, hev/senk pult, skjerm, mus, tastatur og laptop. Også ekstra 1000 i måneden som skal dekke internett siden flere trenger bedre hastighet når en sitter hjemme enn hva du kanskje ellers hadde trengt Anonymkode: 2db82...83f Wow! TS Anonymkode: ecca2...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har fullt utstyr dekket fra jobben ved hjemmekontor, kontorstol, hev/senk pult, skjerm, mus, tastatur og laptop. Også ekstra 1000 i måneden som skal dekke internett siden flere trenger bedre hastighet når en sitter hjemme enn hva du kanskje ellers hadde trengt Anonymkode: 2db82...83f Det blir jo en vanvittig høy fordelsbeskatning for dere. Hva synes de ansatte om det? Eller har de valgt samme løsning som oss. At arbeidsplassen er formell eier av utstyr, og at dette er på utlån? Anonymkode: 3397d...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå