Gå til innhold

3 åring som tisser seg ut av bleien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3,5 år som har sluttet med bleie på dagen, men sover fortsatt med det. Han får ikke så mye væske etter kl 17:30, men må jo få vann når han er tørst. Han tisser på do før han legger seg, men likevel tisser han seg ut av bleien 3-4 netter ila uken. Pysjen er nesten alltid våt på overkroppen, men ikke beina. Jeg tror derfor han tar tissen sin opp slik at den ligger mot navelen. Jeg går derfor alltid inn til han og legger tissen nedover før jeg legger meg, men han tar den nok opp igjen ila natten. 
Noen som har tips til å få slutt på dette? Blir jo helt utslitt når jeg ofte må være våken en times tid på natten og ofte sovner han ikke igjen på 2-3 timer. 
Har prøvd å sette han på do før jeg legger meg, men da blir han lys våken.

Anonymkode: 51e7d...5f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde alle guttetisser lå oppover om natten når blæren fyltes? Du må snakke med helsestasjonen og få råd hvis ingen kloke koner her inne kan hjelpe deg. Tisselaken er et must, men det har du vel. 

Har gutt selv som tisset i bleie til han var 3 år men ikke ut av bleien. 

Anonymkode: ee5e1...9ec

• Liker 2
Skrevet

Tissen lever nok sitt eget liv, så lite vits å drive å flytte den🙈 Hva med truse utenpå bleien? Bleien bak-fram?

Anonymkode: 517e9...801

• Liker 2
Skrevet

Prøve større bleier, eller et annet bleiemerke? Stramme den mer? 

Anonymkode: ff0d7...aad

• Liker 3
Skrevet

Prøv større bleie. Vi var mest fornøyd med pampers på slutten. Har hørt noen bruker to oppå hverandre, men ikke prøvd selv

Ellers er det nok en periode det der vil skje. De har større blære på den alderen.

Våkner han av våt pysjamas? 

Anonymkode: c5713...7ff

• Liker 1
Skrevet

Vår på 3,5 sluttet med nattbleie for ca et år siden, men vi setter henne på do før vi selv legger oss. Som regel halvsover hun gjennom dobesøket. Kanskje prøv det, heller enn å stole på bleia alene? 

Anonymkode: db670...cea

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv større bleie. Vi var mest fornøyd med pampers på slutten. Har hørt noen bruker to oppå hverandre, men ikke prøvd selv

Ellers er det nok en periode det der vil skje. De har større blære på den alderen.

Våkner han av våt pysjamas? 

Anonymkode: c5713...7ff

Lurt med to oppå hverandre, det skal jeg prøve!

Ja, han våkner med en gang han får våt pysjamas.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår på 3,5 sluttet med nattbleie for ca et år siden, men vi setter henne på do før vi selv legger oss. Som regel halvsover hun gjennom dobesøket. Kanskje prøv det, heller enn å stole på bleia alene? 

Anonymkode: db670...cea

Prøvd det, men da blir han lysvåken.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde alle guttetisser lå oppover om natten når blæren fyltes? Du må snakke med helsestasjonen og få råd hvis ingen kloke koner her inne kan hjelpe deg. Tisselaken er et must, men det har du vel. 

Har gutt selv som tisset i bleie til han var 3 år men ikke ut av bleien. 

Anonymkode: ee5e1...9ec

Har aldri vært et problem før han begynte å flytte den selv. Tisselaken, to dyner og alt det der er på plass.

Skrevet

Bytt merke, pampers er høyere i livet enn libero f.eks. evt prøv å skifte bleie mens han sover, før du legger deg? 

Anonymkode: f8a2b...df8

• Liker 1
Skrevet

Større/annen type bleie? Vi fikk lekkasje på vår treåring flere ganger i løpet av noen uker. Byttet til en størrelse større bleier, og ikke hatt problemer etterpå.

Anonymkode: 2a3c6...222

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Større/annen type bleie? Vi fikk lekkasje på vår treåring flere ganger i løpet av noen uker. Byttet til en størrelse større bleier, og ikke hatt problemer etterpå.

Anonymkode: 2a3c6...222

Har gått opp i størrelse, men ser her at noen skriver at Pampers er høyere i livet så de skal prøves nå😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...