AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Har et intervju neste uke til en fast stilling i kommunen, men fikk tilbud om et annet 6 måneders vikariat i går. Kan jeg si at jeg vil vente med å svare til ansettelsesprosessen i kommunen er ferdig, eller virker jeg totalt uinteressert i vikariatet da? Jeg kan jo nesten ikke si ja også nei om jeg skulle få den faste jobben. Ikke like stor sjans for å få den i kommunen tror jeg, siden det var 15 kvalifiserte søkere, og jeg har null erfaring.. Har også sagt nei til vikariat tidligere fordi arbeidsgiver ikke lot meg slutte «på dagen», men nå fikk jeg et nytt tilbud med start uti neste måned heller. Så redd for å ikke virke interessert i jobben, men at jeg bare tar det jeg får liksom.. Men må innrømme at det frister mer med fast stilling, og det er mye kortere kjørevei til den faste. Anonymkode: f9813...bc2
spinnwild Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Si at du er interessert, men spørre om du kan svare senere/tenke litt på det...? Jeg ville ikke vært redd for å si det som det er, de må jo skjønne at folk flest vil ha faste stillinger. Men du vet jo aldri hvordan andre tenker... Evt si ja, men ikke signer kontrakt før du får svar på den andre. Uten kontrakt har du ikke forpliktet deg enda.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg er litt kynisk, så jeg hadde sagt ja til vikariatet. Det er jo enda litt tid til du eventuelt skal starte i den faste jobben, så det hadde jeg ikke tenkt på. Anonymkode: 850d6...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 3 timer siden, spinnwild skrev: Si at du er interessert, men spørre om du kan svare senere/tenke litt på det...? Jeg ville ikke vært redd for å si det som det er, de må jo skjønne at folk flest vil ha faste stillinger. Men du vet jo aldri hvordan andre tenker... Evt si ja, men ikke signer kontrakt før du får svar på den andre. Uten kontrakt har du ikke forpliktet deg enda. En muntlig avtale er like bindende som en skrifllig Anonymkode: 3e689...307 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Har du 1 mnd oppsigelse i vikariatet hadde jeg bare tatt det, og så evt sagt opp omdu får den andre jobben. Slike prosesser tar tid, såilke sett livet på vent! Anonymkode: 285d3...86d 1
Glitnir Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Dersom det er intervju neste uke, er det jo enda lenge til den faste ansettelsen er avklart. Du kan ikke forvente å få så lang betenkningstid. Hadde sagt ja til den midlertidige, og sagt ifra så tidlig dersom du må si opp/si fra deg dersom du får den faste stillingen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå