AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Skal i parterapi pga hans engangshendelse blant annet. Ellers har vi litt andre problemer, men det var det som knakk oss. Så dere som mener det, hvordan og hvorfor? Anonymkode: 4fe55...423
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Må være når fruen er utro. Menn er mer tilgivende enn kvinner. Anonymkode: 37d58...59e 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må være når fruen er utro. Menn er mer tilgivende enn kvinner. Anonymkode: 37d58...59e Hører utsagnet flere ganger av kvinner om hvor mye bedre man snakker sammen og alt slikt. Skjønner det bare ikke helt. Anonymkode: 4fe55...423 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Det kan gi en oppblomstring i forholdet. Man finner tilbake til hverandre og skjønner hvor glad man er i hverandre. Anonymkode: 43ba0...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan gi en oppblomstring i forholdet. Man finner tilbake til hverandre og skjønner hvor glad man er i hverandre. Anonymkode: 43ba0...d4f Men varer det faktisk? Eller er det som en kortvarig rosa sky før hverdagen er tilbake? Anonymkode: 4fe55...423 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men varer det faktisk? Eller er det som en kortvarig rosa sky før hverdagen er tilbake? Anonymkode: 4fe55...423 Hvis man lærer av det (f.eks at man ikke bør ta hverandre som en selvfølge), så blir det bedre. Man vil jo ikke at det skal skje igjen. Hvis den som har vært utro virkelig angrer og begge vil fortsette å være sammen, så er det uten tvil håp. ☺️ Anonymkode: 43ba0...d4f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man lærer av det (f.eks at man ikke bør ta hverandre som en selvfølge), så blir det bedre. Man vil jo ikke at det skal skje igjen. Hvis den som har vært utro virkelig angrer og begge vil fortsette å være sammen, så er det uten tvil håp. ☺️ Anonymkode: 43ba0...d4f Men det er jo aldri noen garanti i noen forhold. Og med utroskap så har man erfart at man ikke kan stole på den andre. Hvordan erfare at man plutselig kan det igjen? Anonymkode: 4fe55...423 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er jo aldri noen garanti i noen forhold. Og med utroskap så har man erfart at man ikke kan stole på den andre. Hvordan erfare at man plutselig kan det igjen? Anonymkode: 4fe55...423 Det er rett og slett et valg man må ta, å stole på partner igjen. Dette lærer dere hvordan i parterapi. Angrer han? Anonymkode: 43ba0...d4f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er rett og slett et valg man må ta, å stole på partner igjen. Dette lærer dere hvordan i parterapi. Angrer han? Anonymkode: 43ba0...d4f Han angrer. Han ble dumpet og kastet ut ca 6 uker etter at han var utro. Det skjedde rett før fødsel på hans første barn. Det er mye han ikke har fått delta på pga valget sitt. Det var ikke før han satt alene i en liten hybel at han begynte å forstå. Selv da han fortalte hva han hadde gjort og unnskyldte seg og gråt, så forsto han det ikke før han satt der uten noe. Derfor er jeg redd alt er kortvarig om jeg tar han tilbake. Fort gjort å gå tilbake til det samme gamle. Jeg har slitt med tillit og vårt usikker på om jeg kan stole på han, før dette skjedde. Nå vet jeg jo at han ikke er til å stole på. Jeg vet at han tar enkle løsninger som passer seg selv der og da uten å tenke på konsekvenser. Og det av en voksen mann.. Så hvordan jeg skal forstå at det blir annerledes nå, det vet ikke jeg. Føler meg naiv og dum som er med på parterapi og gir en ny sjanse. Syns det er flaut nesten.. Samtidig har vi et barn sammen, noe følelser er det der ennå og når det var bra så var det veldig bra. Anonymkode: 4fe55...423 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Faren min fikk seg en elsker etter 25 års ekteskap. Dette varte i ca ett år før han plutselig flyttet ut av huset deres og inn til elskerinnen. Noen måneder senere fant foreldrene mine hverandre igjen faktisk og faren min flyttet hjem igjen. Og da var de nyforelsket. Jeg var 18 år på det tidspunktet og var mer enn gammel nok til å skjønne hva som foregikk når de satt i sofaen og kysset og koste, og så sier den ene "nei, nå ble jeg trøtt, jeg tror jeg går og legger meg. Blir du med?"... Men jeg var også gammel nok til å skjønne hvor fantastisk fint det var at de var sammen igjen og lykkelige. Siden har det vært fryd og gammen. De er fortsatt sammen 18 år senere og nesten lykkeligere enn noen gang. Krangler nesten aldri, oser av respekt, har et veldig stødig forhold og det er alltid koselig å være med dem. Så jo, utroskap kan absolutt styrke et forhold. Anonymkode: f133d...249 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må være når fruen er utro. Menn er mer tilgivende enn kvinner. Anonymkode: 37d58...59e Føler det er omvendt jeg...at kvinners ofte tilgir og prøver videre, mens mannen pakker bagasjen og drar sin kos... Anonymkode: fc3d1...947 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han angrer. Han ble dumpet og kastet ut ca 6 uker etter at han var utro. Det skjedde rett før fødsel på hans første barn. Det er mye han ikke har fått delta på pga valget sitt. Det var ikke før han satt alene i en liten hybel at han begynte å forstå. Selv da han fortalte hva han hadde gjort og unnskyldte seg og gråt, så forsto han det ikke før han satt der uten noe. Derfor er jeg redd alt er kortvarig om jeg tar han tilbake. Fort gjort å gå tilbake til det samme gamle. Jeg har slitt med tillit og vårt usikker på om jeg kan stole på han, før dette skjedde. Nå vet jeg jo at han ikke er til å stole på. Jeg vet at han tar enkle løsninger som passer seg selv der og da uten å tenke på konsekvenser. Og det av en voksen mann.. Så hvordan jeg skal forstå at det blir annerledes nå, det vet ikke jeg. Føler meg naiv og dum som er med på parterapi og gir en ny sjanse. Syns det er flaut nesten.. Samtidig har vi et barn sammen, noe følelser er det der ennå og når det var bra så var det veldig bra. Anonymkode: 4fe55...423 Det er jo helt naturlig at du er skeptisk nå, men hvis det er sånn at dere vil fortsette å være sammen så er det verdt å prøve. Vi gikk ikke i parterapi, men hvis det er det som må til så er det verdt det. Jeg håper det ordner seg for dere ☺️ Anonymkode: 43ba0...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 At man virkelig går inn for å forstå hverandre. Hvorfor den ene var utro og hvorfor den andre ble såra. Mange par opplever å samtale og bli kjent på et mye dypere nivå enn hva som var tilfelle før utroskapen. Og sånt kan lede til sterkere følelser. Men det kan også slå motsatt vei Anonymkode: 05da8...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 Fatter ikke at noen kan få det «bedre» og at forholdet blir «styrket» av at man blir bedratt på det groveste. Når dere ligger å koser med deres «nyvunne» gamle kjærlighet som nå er en rosa sky; tenker dere ikke over at deres kjære for litt siden tok av seg klærne og bænget en annen bak deres rygg for kort tid siden? Hvordan kan noen se på det som en «styrke»?? Fysj! Anonymkode: 19b6b...b2a 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg tror at i de forholdene hvor man kommer seg vider etter utroskap så er det avhengig av årsaken til at den ene parten var utro. Det er utrolig lett å fordømme den aktive parten, men som oftest handler det om mer enn det, og at begge parter på et eller annet vis har sin del av ansvaret for at forholdet har lidd. Dersom man inntar en offerrolle tror jeg det er nesten umulig å komme videre. Man må være ekstremt bevisste på at man begge har et ansvar for å få et forhold ti å fungere og blomstre. Anonymkode: cd185...3c8 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fatter ikke at noen kan få det «bedre» og at forholdet blir «styrket» av at man blir bedratt på det groveste. Når dere ligger å koser med deres «nyvunne» gamle kjærlighet som nå er en rosa sky; tenker dere ikke over at deres kjære for litt siden tok av seg klærne og bænget en annen bak deres rygg for kort tid siden? Hvordan kan noen se på det som en «styrke»?? Fysj! Anonymkode: 19b6b...b2a Det handler om at man tar et valg, på begge sider. Velger hverandre på nytt. Så vet den utro implisitt at dette er sjansen du har fått. Du får ikke flere. Anonymkode: 79ba6...84f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: At man virkelig går inn for å forstå hverandre. Hvorfor den ene var utro og hvorfor den andre ble såra. Mange par opplever å samtale og bli kjent på et mye dypere nivå enn hva som var tilfelle før utroskapen. Og sånt kan lede til sterkere følelser. Men det kan også slå motsatt vei Anonymkode: 05da8...f3b Han prøvde først å lyve seg fra utroskap, fortalte to forskjellige hendelser før den faktiske kom frem. Akkurat det har gått igjen både før og etter, at hele sannheten sjelden kommer frem. Uansett hvor rolig jeg reagerer så er det av redsel for krangling og kjefting. Fordi hans foreldre kranglet masse og han som barn ofte fikk mye kjeft. Det gjør meg ennå mer skeptisk.. Anonymkode: 4fe55...423 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #18 Skrevet 9. oktober 2020 Det blir ikke det! Forholdet blir ikke bra etter utroskap. Anonymkode: e9e30...272 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #19 Skrevet 9. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fatter ikke at noen kan få det «bedre» og at forholdet blir «styrket» av at man blir bedratt på det groveste. Når dere ligger å koser med deres «nyvunne» gamle kjærlighet som nå er en rosa sky; tenker dere ikke over at deres kjære for litt siden tok av seg klærne og bænget en annen bak deres rygg for kort tid siden? Hvordan kan noen se på det som en «styrke»?? Fysj! Anonymkode: 19b6b...b2a Det ofte for meg han i armene på denne andre jenta og forstår ikke selv hvordan jeg klarer sex nå. Samtidig så føles det like ubehagelig å tenke på han og ekser av han. Det blir for meg litt på samme måte. Anonymkode: 4fe55...423
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #20 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det blir ikke det! Forholdet blir ikke bra etter utroskap. Anonymkode: e9e30...272 Nei, jeg er også veldig redd for det. Anonymkode: 4fe55...423
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå