SoWhat? Skrevet 9. oktober 2020 #21 Skrevet 9. oktober 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som rydder selv mangler grunnleggende sosiale ferdigheter og bør holde seg hjemme. Anonymkode: 304c6...e13 For noe tull. Alle er unt å komme ut og spise god mat og få service. Så lenge de er høflige og ikke drikker seg dritings til sjenanse for andre gjester, er alle velkomne.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #22 Skrevet 9. oktober 2020 13 timer siden, heletv skrev: Jeg gjør det samme. Lurer av og til på om det gjør jobben lettere eller ikke da, kanskje noen servitører kan svare? Tenker mtp at man legger sammen alt av papir og mat og at tallerknene da blir skitne under osv, kan være mer tungvindt å bære og rydde inne på kjøkkenet? Jeg er Servitør, og setter stor pris på at kunder gjør dette. Det forenkler jobben min veldig, og at jeg slipper å samle sammen bestikk, servietter, brukte tannpirkere osv. Syns det vitnener om dårlig takt og tone, og ikke tørke bordet hvis man søler (evt si ifra så jeg kan gjøre det) og generelt ikke plukke opp søppla si på og rundt bordet. Jeg vil benytte anledningen til å takke alle dere som faktisk stabler talerkner, og gjør det litt lettere for oss servitører, som ofte har et hektisk nok arbeidsliv fra før. Tusen takk til dere! Anonymkode: c3208...02c 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #23 Skrevet 9. oktober 2020 Ser det er flere som sier de legger servietten på tallerkenen. Dere legger vel ikke stoffservietter oppå alt griseriet? 😳 Anonymkode: b710c...8b1 3
Snefriid Skrevet 9. oktober 2020 #24 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg pleier ikke å gjøre dette på restaurant. Synes det var litt irriterende at folk gjorde når jeg jobbet som servitør. Jeg har og jobbet som stuepike, når jeg bor på hotell passer jeg alltid på at det ser ryddig ut og har jeg tid stripper jeg sengene. 1
altflyter Skrevet 9. oktober 2020 #25 Skrevet 9. oktober 2020 På kafé, ville jeg gjort det, men aldri på restaurant. Jeg har jobbet som servitør og jeg hatet når gjestene gjorde det. Jeg hadde min måte å stable på som var mest mulig effektiv og når gjestene stablet, ble jeg stående i oppvasken og pirke servietter klint med matrester fra undersiden av hver tallerken. sa selvsagt aldri noe, men var utrolig irriterende. Bare la det være. 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #26 Skrevet 9. oktober 2020 10 minutter siden, Snefriid skrev: Jeg pleier ikke å gjøre dette på restaurant. Synes det var litt irriterende at folk gjorde når jeg jobbet som servitør. Jeg har og jobbet som stuepike, når jeg bor på hotell passer jeg alltid på at det ser ryddig ut og har jeg tid stripper jeg sengene. Hva er egentlig forskjell på å ta av sengetøy som gjest og å samle inn tallerkner?? Ser flere som har jobbet på restaurant skriver de har eget system, men lurer veldig på hva som skiller deres system fra å bære inn en stabel med tallerkner med bestikk på? Er det ikke det servitøren gjør når de rydder av bordet uansett...? Anonymkode: 0b2d7...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #27 Skrevet 9. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig forskjell på å ta av sengetøy som gjest og å samle inn tallerkner?? Ser flere som har jobbet på restaurant skriver de har eget system, men lurer veldig på hva som skiller deres system fra å bære inn en stabel med tallerkner med bestikk på? Er det ikke det servitøren gjør når de rydder av bordet uansett...? Anonymkode: 0b2d7...4cd Jeg stablet hver tallerken oppå håndleddet og skrapte bestikk/ matrester/ serviett på en tallerken som jeg holdt på undersiden holdt opp av de 3 midterste fingrene. ( hvis jeg husker riktig) Da får du kanskje 5-10 tallerkener helt fri fra annet gris som du kan sette rett på benken i oppvasken og kun en tallerken med andre greier du må sortere. Når gjestene rydder tallerkener er det ofte bestikk/ matrester/ servietter på hver tallerken som du må sortere etterpå. Som tar lengre tid. Men, det er min mening og selvfølgelig ble jeg aldri sur hvis folk ville hjelpe til, da sa jeg selvfølgelig takk og smilte. Anonymkode: 87804...4ab 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #28 Skrevet 9. oktober 2020 Ikke samle tallerkner. Bestikk er helt supert at du legger på tallerkner, men servitører har en annen måte å børe tallerkner på enn hva du har hjemme. Men send gjerne tallerken til servitøren om du ser det er vanskelig for dem å komme til å få hentet den. Anonymkode: c1217...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #29 Skrevet 9. oktober 2020 Satt ikke pris på det da jeg jobbet som servitør, nei. Hvorfor? Fordi jeg ikke bærer en stabel med tallerkner og gris samlet inn på kjøkkenet. Jeg har en tallerken i hånda, som jeg legger bestikk og matrester på, og de resterende tallerknene opp mot håndleddet. Da kan jeg levere stabelen jeg bærer rett inn på oppvasken, og skape av «skrottallerknen». Stabler gjestene selv så blir både opprydningen mer tungvin (da må jeg ta stabelen med begge hender, mot at jeg kunne ha fått båret med meg mer med min egen metode) samt at jeg må stå på kjøkkenet og skrape av alle tallerknene. Anonymkode: 9a1d0...cec 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #30 Skrevet 9. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er Servitør, og setter stor pris på at kunder gjør dette. Det forenkler jobben min veldig, og at jeg slipper å samle sammen bestikk, servietter, brukte tannpirkere osv. Syns det vitnener om dårlig takt og tone, og ikke tørke bordet hvis man søler (evt si ifra så jeg kan gjøre det) og generelt ikke plukke opp søppla si på og rundt bordet. Jeg vil benytte anledningen til å takke alle dere som faktisk stabler talerkner, og gjør det litt lettere for oss servitører, som ofte har et hektisk nok arbeidsliv fra før. Tusen takk til dere! Anonymkode: c3208...02c At du ikke nekter gjestene dine dette må da være under stor kritikk! Har dere ikke retningslinjer for smittevern der du jobber?? Anonymkode: 380ce...b02
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #31 Skrevet 9. oktober 2020 Ja, med mindre det er en veldig fancy resturant. Vært servitær selv, satte veldig pris på det når jeg jobbet når jeg var ung. Noen ganger vanskelig å få med seg alt når man må bøye seg over folk/borde etc Anonymkode: d1bbd...319
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #32 Skrevet 9. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser det er flere som sier de legger servietten på tallerkenen. Dere legger vel ikke stoffservietter oppå alt griseriet? 😳 Anonymkode: b710c...8b1 Jeg stusser også på dette. Det er elementær skikk og bruk at servietten ikke skal legges på tallerkenen. Og det har ikke noe å si om den er av stoff eller papir. Anonymkode: 6cf35...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #33 Skrevet 10. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg stusser også på dette. Det er elementær skikk og bruk at servietten ikke skal legges på tallerkenen. Og det har ikke noe å si om den er av stoff eller papir. Anonymkode: 6cf35...0b5 Det har jeg gjort hele livet. Anonymkode: 380ce...b02
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #34 Skrevet 11. oktober 2020 På 9.10.2020 den 17.56, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig forskjell på å ta av sengetøy som gjest og å samle inn tallerkner?? Ser flere som har jobbet på restaurant skriver de har eget system, men lurer veldig på hva som skiller deres system fra å bære inn en stabel med tallerkner med bestikk på? Er det ikke det servitøren gjør når de rydder av bordet uansett...? Anonymkode: 0b2d7...4cd På et hotellrom så er det kun en til to senger som alt sengetøyet skal av i og slenges i samme skittentøyspose som går rett til vaskeriet. Tøyet må ikke sorteres slik som avfall på tallerkener og bestikk må sorteres . Om dyna samtidig er brettet på rett måte sparer man utrolig mye tid. Enda bedre om søppelposen også er knytt sammen og flasker og kopper er tømt og satt sammen. Kom man inn på slike rom så gråt jeg nesten av glede. Kom jeg inn på rom der en familie hadde vært så gråt jeg nesten av fortvilelse. Barnefamilier ga totalt blanke, det var is smurt oppover vegger, potetgull på de merkeligste plasser og det var så tydelig at foreldrene var på ferie og ga totalt faen. De hadde vel betalt for det tenker du, men om vi til det daglige måttet ha brukt så mye tid på et rom som så hadde nok romprisene glatt økt på veldig kort tid. Mvh tidligere stuepike. Anonymkode: 29a30...e84
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #35 Skrevet 11. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: På et hotellrom så er det kun en til to senger som alt sengetøyet skal av i og slenges i samme skittentøyspose som går rett til vaskeriet. Tøyet må ikke sorteres slik som avfall på tallerkener og bestikk må sorteres . Om dyna samtidig er brettet på rett måte sparer man utrolig mye tid. Enda bedre om søppelposen også er knytt sammen og flasker og kopper er tømt og satt sammen. Kom man inn på slike rom så gråt jeg nesten av glede. Kom jeg inn på rom der en familie hadde vært så gråt jeg nesten av fortvilelse. Barnefamilier ga totalt blanke, det var is smurt oppover vegger, potetgull på de merkeligste plasser og det var så tydelig at foreldrene var på ferie og ga totalt faen. De hadde vel betalt for det tenker du, men om vi til det daglige måttet ha brukt så mye tid på et rom som så hadde nok romprisene glatt økt på veldig kort tid. Mvh tidligere stuepike. Anonymkode: 29a30...e84 Jepp, kjenner meg igjen i det. Pleier alltid å passe på at det er prikkfritt når jeg forlater rommet. Har så mye å si! Anonymkode: 87804...4ab
Mezzosoprena Skrevet 11. oktober 2020 #36 Skrevet 11. oktober 2020 Selvfølgelig samler jeg ikke sammen tallerkenene når jeg spiser ute - det får da være grenser 🤣 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå