Gå til innhold

Svett av vintersko på føttene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha på meg vintersko også mens jeg er inne på skolen fordi orker ikke å skifte. Men jeg blir så svett av vintersko når jeg er inne. Hvordan kan jeg vite hvor varme akkurat de vinterskoene er? Jeg fryser på beina mens jeg er ute men svetter på beina mens jeg er inne. 

Sånn er det også når jeg går inne på butikken og kjøpesenter. Jeg kan ikke ha med meg innesko overalt der jeg går da det blir slitsomt å måtte skifte sko. I tillegg tar det så lang tid å skifte frem og tilbake. Tips?

Anonymkode: e7704...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De beste vinterskoene jeg har er norske militærstøvler som er uforede støvler av lær. Jeg har ullsåler og raggsokker i dem på vinteren og hverken fryser eller blir klam i dem siden de puster. Syns forede vinterstøvler er noe tull. 

Anonymkode: 11ff7...2b2

• Liker 1
Skrevet

Bruk ullsokker. Det regulerer temperaturen bedre, og du merker ikke at du blir svett, siden ull har helt andre egenskaper i forhold til fukt enn bomull/syntetiske sokker. 

Du kan også se på hva skoen er laget av. Er den laget av kun kunstige ting, kan den fort bli veldig klam. 

Anonymkode: 65441...5b9

• Liker 1
Skrevet

Ullsokker. Og gjerne ullsåler i skoene. Styr unna sko som er laget av syntetiske materialer, ekte skinn/lær er best.

Pass på at sokkene virkelig er ullsokker, og ikke bare inneholder 20-30% ull. 80% er minimum (100% ull i sokker anbefales ikke, da er de utslitt etter to dagers bruk).

Anonymkode: d591e...01e

Skrevet

Det er bare det at jeg klør sånn av ull. Derfor jeg må bruke bomull sokker.

Anonymkode: e7704...4c8

Skrevet

Det var ei butikkdame som sa at man måtte bruke vanlige bomullsokker i vintersko. De var laget sånn at man ikke skulle trenge tykkere materiale i sokkene....

Anonymkode: f9605...273

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at du fryser på beina ute er at du er svett på beina. Men er det ikke litt tidlig med vintersko nå?

Anonymkode: e6ac5...132

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ei butikkdame som sa at man måtte bruke vanlige bomullsokker i vintersko. De var laget sånn at man ikke skulle trenge tykkere materiale i sokkene....

Anonymkode: f9605...273

Bomullssokker fungerer kun til trening innendørs. Bruk tynn ull eller syntetiske sportssokker.

Anonymkode: 86b06...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...