Gå til innhold

HJELP noen frisører her? :'(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er typisk skandinavisk lys blond naturlig, som blir kaldhvit platina i syden. På vinteren kan det derfor se litt "livløst" ut. Jeg ba for første gang om striper hos frisøren for tre år siden, og insisterte på at jeg bare ville ha den naturlige solblekede looken, at det var min naturlige solbekete tone som skulle "dras opp". En KLAR farge, men ikke gråkald. 

Cirka min hårfarge:

99d56ceb12d5b8cecbc08bf20e629cf9.jpg

vanilla-blonde-hair-color-285471-vanilla

• Frisøen anbefalte lysfarge siden jeg allerede var så lys, fremfor bleking. Resultatet ble naturlig og dødsbra! 

Året etter var frisøren opptatt, og jeg dro til en annen som insisterte på at vi måtte bruke bleking. Hun mente det ikke ville ha noe å si. Hodebunnen min har ikke blitt den samme, og det ble lysere ved røttene enn nedover, og dermed hard ettervekst, og jeg gråt da jeg kom hjem. Men tonene var ok, og jeg ventet bare på at det skulle vokse ut. 

I år dro jeg tilbake til min første frisør. Aldri bleking igjen sa jeg! Mitt lange lyse glatte skadefrie hår hadde knekt overalt, og var flisete som faen. 

Jeg ba om striper med lysfarge og naturlige striper i klar tone, mest mulig likt mitt naturlige hår. 

Frisøren mente det ville være finest å blande med noen "strågule" striper, at det ville se penere og mer naturlig ut. Samme dag så det ok ut, kanskje litt gult. Jeg tenkte det ville gå seg til med en runde lillashampo. 

Men det er MYE varmere/gulere enn forventet og ser mer ut som typisk mørkt hår som er bleket hjemme. Stripene er veldig STRIPETE, nesten litt "Kelly clarkson" med blandet lyse kalde og kobberoransje striper. Veldig "skittenblondt". Etterveksten min er mye kaldere enn stripene. Jeg er avhengig av lillashampo hver gang jeg dusjer for å holde de oransje/kobberfargede stripene i sjakk, men da blir de kalde enda kaldere og kontrasten er like stor. 

Å bruke lillashampo tåler i tillegg håret mitt veldig dårlig, da det tørker og sliter sånn på håret. Jeg har siden jeg var hos frisøren (1,5 mnd siden) allerede gått igjennom to hårkurer fra frisørsalonger. Jeg bruker to forskjellige HVER gang jeg dusjer i tillegg til balsam, for å kompensere for lillashampoen. Jeg trengte ALDRI bruke lillashampo på mitt naturlige hår. 

De guloransje stripene er slik farge cirka:

kelly-clarkson.jpg

Jeg er rett og slett knust og føler meg stygg. Jeg føler meg ikke så pen til å begynne med, og håret mitt var det eneste jeg alltid har fått masse komplimenter for. Siden jeg stripet det har jeg fått høre:

- Oi du har stripet håret! Du har skikkelig STRIPER (fordi det ser fake ut).

- Hva har du GJORT med håret ditt ,du hadde alltid så fint hår! (Fordi de syntes det ser slitt ut)

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og finner lite på nettet. Jeg vil gjerne dra til frisøren og vite hva de bør gjøre, for jeg kan ikke stole på de! Det er også utrolig kostbart å dra til frisøren, og jeg lovet egentlig meg selv å maks stripe det en gang i året... Men jeg kan ta meg råd til en runde til, hvis jeg vet at det vil rette opp skadene! 

Jeg trenger EKSPERTISE FRA PROFESJONELLE: 

Hva burde jeg gjøre:

a) Stripe det med lysfarge i klar farge i flere runder de neste årene og håpe at etterhvert vil alt det oransje bli mer skjult? 

b) Stripe med bleking (men jeg hørte at man ikke kan bleke over lysfarge, da blir det bare oransje?)

c) Be om avfarging og stripe på nytt, eller vil håret få en annen farge enn min naturlige farge da? 

Jeg er så lei meg, og føler meg så utrolig STYGG..

Anonymkode: 294f8...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpr på med Olaplex. Ta kokosnøttolje i håret og la det virke en stund før du sjamponerer, og bare sjamponer skalpen.

La håret ditt hvile en stund før du går til en frisør du kan stole på som kan komme med råd utifra ditt utgangspunkt. Ombre tror jeg kunne vært noe.

Anonymkode: 7cf87...509

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...