Gå til innhold

Venninne hadde med typen - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne hadde avtalt å treffes fordi jeg hadde noe jeg ville fortelle henne. Jeg er vant til at typen hennes er med, og har sagt før at det hadde vært kjekt å treffe henne på tomannshånd. 

I dag dukket hun opp med typen igjen. Vi var på kafe, og mens de studerte menyen lot jeg som jeg fikk en melding. Jeg unnskyldte meg og sa jeg måtte gå. 

Senere på kvelden fikk jeg melding fra henne hvor hun spør hvorfor jeg måtte gå så brått. Jeg svarte at jeg ba henne for å treffe henne. Ikke henne og typen. Hva er det med kvinner som tar med typen overalt?

Anonymkode: 283e9...a75

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er respektløst 🙂 Skjønner at du gikk.

Anonymkode: b4861...906

• Liker 39
Skrevet

Chill.. Om du "må" fortelle henne noe er det da bare å ringe, snakk om å være dramatisk... Og man (mange/de fleste) forteller jo alt til mannen/kona seinere uansett..

Anonymkode: 170ba...838

• Liker 7
Skrevet

Var vel litt dramatisk å bare gå slik?
Men sa du grunnen til at du ville treffes på tomannshånd? Eller sa du bare at det hadde vært kjekt? 

Anonymkode: f290d...4ab

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var vel litt dramatisk å bare gå slik?
Men sa du grunnen til at du ville treffes på tomannshånd? Eller sa du bare at det hadde vært kjekt? 

Anonymkode: f290d...4ab

Unødvendig at venninne i det hele tatt hadde med seg kjæreste, når TS spurte om å treffes på tomannshånd. 

Hvorfor skal TS ha en grunn? Kanskje det er lenge siden de har møttes alene og TS uten at kjæresten dulter etter?

Anonymkode: b4861...906

• Liker 25
Skrevet

Når avtalte dere å møtes? Hvis det var samme dag, så kan det hende de tilfeldigvis hadde ærend sammen og hun tenkte det var naturlig at han ble med for en kaffe også. Hvis du vil møte henne alene, så ring eller send melding og skriv hvorfor du vil møte henne og at du vil prate på tomannshånd. 

Skrevet

Jeg synes generelt at dette er en forferdelig uvane. Hvis jeg har avtalt å finne på noe med noen, så er jeg forberedt på å møte den personen og ikke alle andre. Føler at det burde være unødvendig å spørre "har du tenkt å dra med deg alle andre?" Men har opplevd dette flere ganger. Var invitert med på båttur av et par, jeg og samboeren. Og da vi møttes på brygga så hadde "forresten" dette paret invitert med seg et par til, et par som vi aldri hadde møtt og som de knapt kjente selv. Har aldri sett det fremmede paret etterpå heller. Merkelig ting å gjøre, spør du meg. Ble bare kleint å ha omtrent fremmede rundt seg hele kvelden.

Har opplevd dette når jeg blir bedt med på shoppingtur, at vi plutselig skal møte ei venninne av hun jeg dro med, på kjøpesenteret. Hater sånt. Hvorfor kan ikke folk spørre på forhånd om det er greit? 

Har til og med opplevd at folk har prøvd å invitere med seg ekstra venner når de er invitert hjem til oss. Det er jo totalt uaktuelt. Jeg drar ikke fremmede folk inn i huset, fatter ikke at folk får seg til å spørre engang. Folk er generelt frekke og uten respekt for andre, når de gjør sånt. 

Anonymkode: d6464...75c

• Liker 21
Skrevet
12 minutter siden, little fairy skrev:

Når avtalte dere å møtes? Hvis det var samme dag, så kan det hende de tilfeldigvis hadde ærend sammen og hun tenkte det var naturlig at han ble med for en kaffe også. Hvis du vil møte henne alene, så ring eller send melding og skriv hvorfor du vil møte henne og at du vil prate på tomannshånd. 

Tidligere i uken. Typen er hyggelig og jeg har ikke noe i mot ham personlig, men vil jo treffe venninnen min alene også. 

• Liker 5
Skrevet

Så kjedelig det er med damer som alltid må ha med typen på alt. 

Anonymkode: 0ed6e...699

• Liker 7
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere i uken. Typen er hyggelig og jeg har ikke noe i mot ham personlig, men vil jo treffe venninnen min alene også. 

Da bør du være klarere. Folk er forskjellig. I både min vennegjeng og min samboers er det helt normalt å ta med partneren på lignende. Altså kafebesøk, kino, tur, restaurant, filmkveld osv. Noen ganger kan f.eks en venninne si "neste helg hadde det vært kjekt å hatt en kveld kun med oss venninner". Og da blir det slik. Men i vår gjeng er det egentlig "forventet" at de som vil er med hvis ikke annet er bestemt. Alle er veldig sosial og liker hverandre godt. 

Se hva som skjer neste gang når du er mer tydelig. Tar hun med typen likevel så er det rart. 

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og DET er respektløst, det.

Anonymkode: fd26e...3a3

Helt enig! Det er absolutt ikke nødvendig å fortelle kjæresten sin ting man blir fortalt av venninner! I mine øyne er det tillitsbrudd. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og DET er respektløst, det.

Anonymkode: fd26e...3a3

Nei. Jeg sier alt til kona. Kompissene vet det, for hun er jo min beste venn.

23 minutter siden, Chroma skrev:

Helt enig! Det er absolutt ikke nødvendig å fortelle kjæresten sin ting man blir fortalt av venninner! I mine øyne er det tillitsbrudd. 

Neh. Ting de ikke vil at kona mi skal vite, er det bare å ikke fortelle meg idc

• Liker 3
Skrevet

Men du har sagt at det hadde vørt hyggelig å treffes bare dere to en gang. 

Spesifiserte du at det gjalt denne gangen da?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det. Det er grunnen til at en av venninnene mine ikke vet at jeg har blitt voldtatt. Hun haddde løpt rett typen og fortalt det. 

Synd man ikke kan stole på deg.

• Liker 20
Skrevet
11 minutter siden, The Kitten skrev:

Jo, det er det. Det er grunnen til at en av venninnene mine ikke vet at jeg har blitt voldtatt. Hun haddde løpt rett typen og fortalt det. 

Synd man ikke kan stole på deg.

Jo man kan stole på meg - jeg er jo ærlig med at jeg sier alt til kona. Venner er langt nede på prioriteringslista, og tvinger ingen til å være med meg, er de som vil møtes og være med meg så da liker de meg vel da.

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo man kan stole på meg - jeg er jo ærlig med at jeg sier alt til kona. Venner er langt nede på prioriteringslista, og tvinger ingen til å være med meg, er de som vil møtes og være med meg så da liker de meg vel da.

Ok. Deg hadde jeg kuttet ut som venn.

• Liker 18
Skrevet

Skjøre, skjøre jenter. Og vi bygger velferdsstaten for dere. Hvordan skal dette gå?

Anonymkode: 8526e...047

Skrevet

Jeg kjenner igjen denne situasjonen godt. Jeg har en venninne som alltid tar med partner når jeg trenger å ha fortrolig venninne prat om personlige ting bare oss to. Vi treffes så sjeldent alene så hjertet mitt synker hver gang typen dukker opp og jeg vet at neste mulighet blir om ett år fordi vi bor langt unna hverandre.

Og så har vi den andre varianten av mønsteret hennes: jeg har alltid syntes synd på disse gutta også. De har i alle år klaget til meg at de aldri får gått ut med bare henne, hun tar alltid med bestevenninnen sin (ikke meg) på absolutt alt. De har sagt det er som å date tvillinger.

Jeg hadde en kjæreste en gang som tok med kameraten sin første gang han kom hjem til meg på middag...

En annen kjæreste benyttet første daten vår til å ta meg med på en bar hvor han kjente manager, så de kunne prate musikk i to timer mens jeg satt og hørte på. 

Nå som jeg er gammel og klok har jeg lært at man må 'oppdra' folk litt ved å si klart i fra når de opptrer egoistisk og respektløst. De skjønner det jo ikke selv i det hele tatt. Vi har alle forskjellige behov og det er greit, men ikke når egne behov sårer andre. Det samme gjelder å videre fortelle alt fra venner til partneren sin, det er ikke ok i det hele tatt. 

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne er du ikke en god venn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...