AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er en dame på 30 år som oftere og oftere har begynt å tenke over at det ikke er så mange som er interessert i å ha noe med meg å gjøre. Det skjer ofte at jeg ser at for eksempel tidligere kolleger eller klassekamerater har slettet meg fra sosiale medier. Det er greit nok i og med at vi ikke har noe særlig kontakt lenger, men ser jo at se ikke har slettet andre fra samme klasse som de heller ikke har noe kontakt med. Så jeg begynner å lure på om det er noe galt med meg? Følte jo at vi gikk godt overens da vi hadde noe med hverandre å gjøre. Er jeg i butikken og smiler og hilser på den ansatte når jeg kommer til kassen, og ofte får jeg ikke en gang er svar tilbake. Jeg anser meg selv som veldig snill og hyggelig overfor både kjente og ukjente og merker at dette går virkelig inn på meg. Spesielt en episode med en jente som jeg gikk på skole med i 10 år og vi var gode venner. Som tiden gikk så mistet vi kontakt uten at det var noe som skjedde. For noen år siden møter jeg henne på veg ut av butikken og jeg blir glad for å se henne og hilser med et stort smil. Hun så bare rart på meg og gikk videre. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Hadde også en bestevenninne i over 15 år og plutselig var vennskapet over. Folk jeg har hatt mye med å gjøre ignorerer meg og en gutt jeg var dypt forelsket i og hadde noen netter med sa at han ikke husket meg etter jeg prøvde å gjenoppta kontakten etter ett år eller to. Det er så mange slike småting som får meg til å tvile på meg selv, og selv om jeg føler det sier mer om dem enn om meg så sårer det meg virkelig. Forstår at ingen her inne kan fortelle meg hva som er problemet, men hadde satt pris på innspill og råd om hvordan jeg selv kan finne ut av hvorfor dette skjer meg så ofte? Anonymkode: 09144...626
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Har egentlig gitt opp å bli likt av andre, så sats på familien!! Anonymkode: 7de3b...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg tenker umiddelbart at du leter etter et mønster i disse tingene som skjer med deg, for å underbygge denne tanken du har om at ingen vil ha noe med deg å gjøre. Mennesker er eksperter i å se mønster der det egentlig ikke er noen, så jeg ville ikke ha brydd meg så mye om det. Du sier selv at dette ikke er nære relasjoner, med unntak av bestevenninnen din, men årsaken til dette bruddet kan være noe helt annet enn årsaken til de andre hendelsene. Ikke bekymre deg så mye for det, og ikke la det knekke selvfølelsen din. Folk går videre, sånn er det bare. Anonymkode: d5ed5...3a1 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Opplever det samme. Jeg er kun bra nok til å være barnevakt. De gidder ikke å ta en kopp kaffe engang. Enkelte har sluttet å hilse. Har blitt behandlet dårlig av både kjente og ukjente. Blir også lurt av og gjort narr av kundeservice. F eks ringer jeg Bring fordi de leverer et kolli, og jeg har et spørsmål om å gjøre om tidspunktet for levering, så er det en overhyggelig kundebehandler som sier at det er et annet firma som skal levere kollinr og gir meg telefonnummeret til Posten. For så å senere levere med nettopp Bring.. Bare for å være stygg mot meg. Bestilte varer fra favorittnettbutikken og de sendte knuste varer sju(!) ganger... Folk er generelt slemme og fæle og jeg har vært høflig snill og blid men blir bare sett ned på. Er velutdannet og ordentlig. Anonymkode: db689...71e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplever det samme. Jeg er kun bra nok til å være barnevakt. De gidder ikke å ta en kopp kaffe engang. Enkelte har sluttet å hilse. Har blitt behandlet dårlig av både kjente og ukjente. Blir også lurt av og gjort narr av kundeservice. F eks ringer jeg Bring fordi de leverer et kolli, og jeg har et spørsmål om å gjøre om tidspunktet for levering, så er det en overhyggelig kundebehandler som sier at det er et annet firma som skal levere kollinr og gir meg telefonnummeret til Posten. For så å senere levere med nettopp Bring.. Bare for å være stygg mot meg. Bestilte varer fra favorittnettbutikken og de sendte knuste varer sju(!) ganger... Folk er generelt slemme og fæle og jeg har vært høflig snill og blid men blir bare sett ned på. Er velutdannet og ordentlig. Anonymkode: db689...71e Dette høres litt vel paranoid ut. Tror du at kundeservice behandler deg annerledes enn andre fordi du er deg? Bare for å være slemme? Knuste varer ... sendt med vilje? Anonymkode: b42a5...e16 1
AllahBallah Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Du har kanskje en uvennlig / sur utstråling. Uten at det betyr at du er uvennlig / sur. 1
Arthycast Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AllahBallah skrev: Du har kanskje en uvennlig / sur utstråling. Uten at det betyr at du er uvennlig / sur. Signerer denne. Selv har jeg resting bitch face, så snakker av erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Folk er så fæle atte. Folk er ikke noe greie. Så utrolig mange som bare er fulle av dritt. Jeg kjenner en som er utrolig god til å lese folk, tar aldri feil ved førsteinntrykk. Legger merke til detaljer, kroppspråk etc som ikke jeg merker. Og denne personen orker faktisk ikke bli kjent med folk. Fordi vedkommende ser med en gang at folk er fulle av dritt. Jeg ser ikke det, så jeg er blid og interessert når jeg møter nye folk. Og etterhvert, når jeg blir kjent med dem, så oppdager jeg også at de er egoistiske, smålige og gjør drit mot andre hvis de får muligheten. Kunne spart meg for mye bry hvis jeg var flinkere til å lese folk jeg og. Folk er så misunnelige på hverandre og. Misunnelse er blitt en folkesykdom. Folk er misunnelige, og fryder seg når det går drit for andre. De koser seg aldri så mye som når de kan fryde seg over andres elendighet. Så jeg har ingen problemer med å tro på at de sender knuste varer med vilje. Snille folk har blitt en mangelvare, og snille folk blir av disse utspekulerte svina sett på som dumme. Er du ikke slem idag, så er du dum. Sånn har det blitt. Vi har avlet et grusomt samfunn. Anonymkode: f9569...162
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres litt vel paranoid ut. Tror du at kundeservice behandler deg annerledes enn andre fordi du er deg? Bare for å være slemme? Knuste varer ... sendt med vilje? Anonymkode: b42a5...e16 Ja, sjefen for den butikkkjeden er bekjent av en som plagde meg i årevis som ville ha meg men ikke fikk meg og sa selv at han skulle sørge for å ødelegge livet mitt. Han har nok lagt ut et ondt ord om meg. Ja man kan bli paranoid av mindre... Men når det er de som leverer kollinr og jeg ringer for å avtale nytt tidspunkt og han sier åååååå jaaaass men VI er ikke de som leverer, vent litt så skal jeg sette deg over til de som har med det, og jeg kommer til: «velkommen til Posten!» Anonymkode: db689...71e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Bestilte varer fra Meny under stengingen av corona og de sendte alltid minst seks varer feil og la på ting jeg aldri har bestilt, som F eks bønnespirer. Bestilte du en type is, sendte de en annen, uten at det var tomt eller noe sånt. Tok feil betaling, mangler varer etc. En annen ting; hver gang jeg bestiller pizza uansett hvilket pizzasted, serverer de meg uten pizzasaus inni. Jeg har sluttet å gå til frisører. Sist gang sto hun og skrøt av hvor mange år hu har jobbet, mens hun lot vannet fra dusjen renne langt nedover ryggen min... Jeg har selv stelt hår i salong og det er ikke vanskelig å vaske hår uten å søle nedover hele ryggen til kunden... Og ellers dårlig utført arbeid, som F els at håret faller av eller tar tusen kr mer enn egentlige prisen... Folk oppfører seg hovmodig som om det er under deres verdighet å være hyggelig når de yter kundeservice... Anonymkode: db689...71e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en dame på 30 år som oftere og oftere har begynt å tenke over at det ikke er så mange som er interessert i å ha noe med meg å gjøre. Det skjer ofte at jeg ser at for eksempel tidligere kolleger eller klassekamerater har slettet meg fra sosiale medier. Det er greit nok i og med at vi ikke har noe særlig kontakt lenger, men ser jo at se ikke har slettet andre fra samme klasse som de heller ikke har noe kontakt med. Så jeg begynner å lure på om det er noe galt med meg? Følte jo at vi gikk godt overens da vi hadde noe med hverandre å gjøre. Ikke sjekk om de er venner med andre. Har du behov for det? Jeg sletter også folk innimellom, men er tilfeldig når. De kan f.eks legge ut noe på facebook også kommer jeg på at det er jo evig lenge siden vi kjente hverandre, også sletter jeg fordi jeg ikke har behov for å være venn med "alle" og at alle skal se hva jeg deler og gjør. Er jeg i butikken og smiler og hilser på den ansatte når jeg kommer til kassen, og ofte får jeg ikke en gang er svar tilbake. Dette tror jeg mange opplever. Tror bare noen ansatte er slik. Ikke ta deg nær! Jeg anser meg selv som veldig snill og hyggelig overfor både kjente og ukjente og merker at dette går virkelig inn på meg. Spesielt en episode med en jente som jeg gikk på skole med i 10 år og vi var gode venner. Som tiden gikk så mistet vi kontakt uten at det var noe som skjedde. For noen år siden møter jeg henne på veg ut av butikken og jeg blir glad for å se henne og hilser med et stort smil. Hun så bare rart på meg og gikk videre. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Synes det var frekt. Er normalt å stoppe å slå av en kort prat, eller i det minste beklage seg og si man er travel. Men...hvis hun er som meg, kan det hende hun bare er i sin egen "boble" når hun er ute å handler, ikke så deg og klarte ikke helt å plassere deg med en gang? Hadde også en bestevenninne i over 15 år og plutselig var vennskapet over. Folk jeg har hatt mye med å gjøre ignorerer meg og en gutt jeg var dypt forelsket i og hadde noen netter med sa at han ikke husket meg etter jeg prøvde å gjenoppta kontakten etter ett år eller to. Dette har jeg gjort selv. Noen kan synes det er kleint å møte på en man har ligget med tidligere. Og kanskje han lever et nytt liv med kone og barn nå? Derfor han ikke har svart? Folk forandrer seg. Det er så mange slike småting som får meg til å tvile på meg selv, og selv om jeg føler det sier mer om dem enn om meg så sårer det meg virkelig. Forstår at ingen her inne kan fortelle meg hva som er problemet, men hadde satt pris på innspill og råd om hvordan jeg selv kan finne ut av hvorfor dette skjer meg så ofte? Jeg tror ikke du er problemet. Forsøk å ikke tenk så mye over det. Har du ellers familie og venner? Kolleger? Anonymkode: 09144...626 Anonymkode: 9ea3d...1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå