AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er student som err i praksis på et sykehus. Han ene som er ansatt der skriver ikke journalrapporter. Ja, han har dokumentasjonsplikt. Er det noe måte jeg kan melde dette på? Veileder og andre jeg samarbeider med har forsøkt å varsle til leder, uten resultat. Tenker det et steg over leder på sykehuset, og gjerne anonymt hvis det er mulig. Anonymkode: 81103...caf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Har du som student oversikt over hva alle ansatte gjør? Anonymkode: d1139...ce4 17
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Lag en 10 minute e-mail og send en mail derfra til lederen på sykehuset.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du som student oversikt over hva alle ansatte gjør? Anonymkode: d1139...ce4 Eehm, jeg har jo tilgang til journalene til pasientene. Der kan jeg se om han har skrevet eller ikke. Han har ikke et eget journalsytstem han skriver. Dessuten har jeg jo fått bekreftet fra flere ansatte at han ikke rapporter arbeidet sitt. Anonymkode: 81103...caf 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Avviksmelding Anonymkode: fc317...0db 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Avviksmelding ja. Da blir det elektronisk registrert og det er prosedyrer for å følge opp det. Anonymkode: 66f65...317 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avviksmelding Anonymkode: fc317...0db Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Avviksmelding ja. Da blir det elektronisk registrert og det er prosedyrer for å følge opp det. Anonymkode: 66f65...317 Tusen takk! Anonymkode: 81103...caf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Anonymkode: 81103...caf Men dersom du ikke vil at navnet ditt skal blandes inn kan det være greit å overlate det til din veileder. Avviksmelding registreres med navn, så den som leser meldingen vil jo se navnet (avviksmeldingen sendes til leder). Anonymkode: fc317...0db 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dersom du ikke vil at navnet ditt skal blandes inn kan det være greit å overlate det til din veileder. Avviksmelding registreres med navn, så den som leser meldingen vil jo se navnet (avviksmeldingen sendes til leder). Anonymkode: fc317...0db Takk. Tenker jeg kan ta det mot slutten av praksisoppholdet, så hvis han da ser hvem det er spiller det ikke så stor rolle. Anonymkode: 81103...caf 5
Helgeline Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Avviksmelding. Men synes det blir rart om det er du som student som skal skrive avvik på akkurat denne saken. Dette er noe som fast ansatte må gjøre i dette tilfellet. Hva mener du han ikke dokumenterer? Jeg jobber riktignok på et sykehjem, men skriver ikke noe på hver pasient hvis det ikke har vært noe ekstra den dagen. 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 Du som student har ikke tilgang til avvikssystemet. Så dette må du få en annen ansatt til å gjøre. Eller, gå til TV eller verneombudet på plassen Anonymkode: d2c2f...83a 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Selv om jeg har dokumentetsplikt, har jeg ikke plikt til å dok.alt om pas. Er det forandringer i tilstanden, viktige observasjoner etc skal det selvfølgelig dok. Hvis du mener at viktige observasjoner ikke blir dok.så si ifra til din veileder. Anonymkode: d1139...ce4 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg som sykepleier dokumenterer ikke på alle pasientene mine. Er det ikke noe nytt eller endringer så blir det bare gjentagelse. Hvis vi alle skal skrive det sammen er det en unødvendig jobb som vi kan bruke på andre ting. Vi har plikt til å dokumentere endringer i pasientens helsetilstand. Men det er uansett ikke din jobb å melde. Men om du ønsker det så ville jeg først ha diskutert det med veileder og skolen, slik at du gjør det på riktig måte. Ønsker deg lykke til og velkommen inn i helsesektoren. 😊 Anonymkode: 21e83...042 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 Hvis du vil ha fast jobb bør du ikke starte din karriere med å melde inn folk. Jada det er det som er politisk korrekt. Men blir det kjent at du er en varsler, er de ingen som vil ansette deg. Urettferdig kanskje, men man kan fort bli sett på som ett hår i suppa. Det er uansett de faste ansatte som skal varsle her, ikke du som sykepleie student. Anonymkode: 1b32f...e85 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som sykepleier dokumenterer ikke på alle pasientene mine. Er det ikke noe nytt eller endringer så blir det bare gjentagelse. Hvis vi alle skal skrive det sammen er det en unødvendig jobb som vi kan bruke på andre ting. Vi har plikt til å dokumentere endringer i pasientens helsetilstand. Men det er uansett ikke din jobb å melde. Men om du ønsker det så ville jeg først ha diskutert det med veileder og skolen, slik at du gjør det på riktig måte. Ønsker deg lykke til og velkommen inn i helsesektoren. 😊 Anonymkode: 21e83...042 Jobber du på sykehus? Anonymkode: fc317...0db
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 Er du sikker på at det er noen sak? Som flere påpeker så skal man ikke skrive rapport bare for å gjøre det. Faktisk skal minst mulig rapporteres, og mest mulig skal oppdateres i behandlingsplan. Anonymkode: 444d5...d6a 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 (jeg over her jobber på sykehus) Anonymkode: 444d5...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #18 Skrevet 9. oktober 2020 Du bør varsle fylkesmannen. Kan være at legen vil få en administrativ relasjon hvis saken da blir oversendt til Statens helsetilsyn. Anonymkode: 3c2c7...a2f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #19 Skrevet 9. oktober 2020 Veldig merkelig hvis de ansatte er klar over at han ikke skriver rapport om pasientene sine. Han GIR vel rapport videre til kveldsvakt/nattevakt? Anonymkode: f9cba...3db 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #20 Skrevet 9. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student som err i praksis på et sykehus. Han ene som er ansatt der skriver ikke journalrapporter. Ja, han har dokumentasjonsplikt. Er det noe måte jeg kan melde dette på? Veileder og andre jeg samarbeider med har forsøkt å varsle til leder, uten resultat. Tenker det et steg over leder på sykehuset, og gjerne anonymt hvis det er mulig. Anonymkode: 81103...caf Har han sagt dette til deg? Veldig vanlig å skrive journalen ETTER px har gått. Du bør være sikker i din sak for å melde ifra Anonymkode: 6d1a1...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå