Lizz Skrevet 27. juli 2005 #1 Skrevet 27. juli 2005 Etter at jeg satte den på lading (noe jeg har gjort ganske mange ganger før), så er den helt død. Prøver å ta den på, men ikke noe skjer (Den var ikke helt utladet fra før) Hva har skjedd??? Noen som har vært borti det samme? Hva kan jeg gjøre? Kjøpte den i USA i sommer, men garantien gjelder vel her i norge og (Kjøpte den på en apple butikk)???
Superlammet Skrevet 27. juli 2005 #2 Skrevet 27. juli 2005 For ett skrekkelig scenario! All sympati og medfølelse til deg! Men ja, garantien skal gjelde også her i Norge. Ta den med til en Apple butikk og forklar hva som har skjedd du.
Ada Skrevet 27. juli 2005 #3 Skrevet 27. juli 2005 En kollega opplevde akkurat det samme for noen uker siden. Hans ex-iPod ligger nå på fyllinga et sted. Dersom den er kjøpt i utlandet er det ingen norske butikker som plikter å følge garantien på den.
Gjest SumoBryter Skrevet 27. juli 2005 #4 Skrevet 27. juli 2005 En god grunn til å aldri kjøpe dyre ting: De kan bli ødelagt eller stjelt.
Ada Skrevet 27. juli 2005 #5 Skrevet 27. juli 2005 Glemte å si at dersom det følger med en ekstra garanti fra produsenten som gir deg garanti også utenfor det landet du kjøpte den i - kan du få fikset den her i Norge, men iPod selges tradisjonelt ikke med denne. Når det er sagt, så kan noen butikker i Norge være fleksible på dette og fikse den allikevel.
Catzy Skrevet 27. juli 2005 #6 Skrevet 27. juli 2005 Sikker på at det ikke finnes en reset-knapp på den? Et eller annet lite hull for å boote den? Min Creative Zen Touch fikk litt hikke her om dagen, men det løste seg ved å gjøre en reset. Kanskje det er sånn på iPod også? Catzy
Cronos Skrevet 27. juli 2005 #7 Skrevet 27. juli 2005 Prøv om du får åpnet den og tatt ut batteriet. Men da tipper jeg alle eventuelle garantier ryker.
Lizz Skrevet 27. juli 2005 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2005 Isj, nå finner jeg ikke kvitteringen heller Men de har meg vel i systemet sitt. Men slik dere skriver så lover det jo ikke så bra. Pratet med ei, hun opplevde at hennes iPod 'døde' en dag, og så kom den tilbake, får håpe det skjer hos meg og da...... håpe håpe. Skal prøve å komme meg ned på Apple butikken på Vika, de kan vel hjelpe meg.
Superlammet Skrevet 27. juli 2005 #9 Skrevet 27. juli 2005 Ja jeg tror nok apple store kan hjelpe deg. =)
Lizz Skrevet 27. juli 2005 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2005 Da har jeg fikset det, helt selv. var inne på ipodlounge og fikk tips. holdt meny og midtknappen nede i 5 sekunder og vips (www.ipodlounge.com)
Superlammet Skrevet 27. juli 2005 #11 Skrevet 27. juli 2005 Da har jeg fikset det, helt selv. var inne på ipodlounge og fikk tips. holdt meny og midtknappen nede i 5 sekunder og vips (www.ipodlounge.com) ← Hva var feilen? *nysgjerrig*
Lizz Skrevet 27. juli 2005 Forfatter #12 Skrevet 27. juli 2005 Hva var feilen? *nysgjerrig* ← Har ikke peiling egentlig. Men har hørt at det har skjedd andre og....
Fakse Skrevet 27. juli 2005 #13 Skrevet 27. juli 2005 Hva var feilen? *nysgjerrig* ← Den trenger bare å restartes noen ganger. Kjent problem, relativt kjent løsning
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2005 #14 Skrevet 27. juli 2005 iPoden min er også litt sær, noen ganger har den nektet å ta imot ny musikk, en gang forsvant plutselig hele biblioteket, osvosv. Jeg gruer meg nesten for hver gang jeg skal legge inn noe på den. Trikset du beskrev for å resette den, finner du beskrevet i den lille instruksjonsboka som fulgte med den. For å kunne formatere harddisken på den, trengs visst et spesielt program.
Superlammet Skrevet 27. juli 2005 #15 Skrevet 27. juli 2005 Okay, da vet jeg hva jeg skal gjøre dersom iPoden min blir besatt..
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #16 Skrevet 28. juli 2005 Hehe, står jo i manualen hvordan en resetter den ja. Ganske kjent at den kan dø noen ganger. Husker det skjedde med min ipod rett etter jeg kjøpte den, LITT panikk da ja. Kanskje det gjør at du setter ekstra pris på ipoden din etter dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå