AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Del Skrevet 8. oktober 2020 Koste meg med lettsaltet torsk som skulle trekke, men mulig det var noe som ikke var helt gjennomkokt. Så kan ha spist litt av det. Er det farlig? Anonymkode: 55e2b...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koste meg med lettsaltet torsk som skulle trekke, men mulig det var noe som ikke var helt gjennomkokt. Så kan ha spist litt av det. Er det farlig? Anonymkode: 55e2b...74c Det går sikkert bra. Er jo folk som spiser rå fisk også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Del Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, petterm skrev: Det går sikkert bra. Er jo folk som spiser rå fisk også. Jo, men da har fisken vært frosset først. Anonymkode: 8382d...323 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Del Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, men da har fisken vært frosset først. Anonymkode: 8382d...323 Nei, det har den ikke. Anonymkode: 0e52e...f1d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 8. oktober 2020 #5 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg tror det går veldig bra. Jeg har til og med en venninde som foretrekker at den er ørlite ikke helt gjennomkokt. Hvis det var kveis i den, regner jeg med at du plukket vekk den (en ringformet parasitt-orm) før du kokte fisken. Kveis kan man bli syk av, men litt rå torsk innimellom det kokte går bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Del Skrevet 8. oktober 2020 Torsk som ikke er nok kokt er jo nesten umulig å spise. Kjernen er en «geleklump» og ikke flaket. Men farlig? Ikke det minste. Anonymkode: 86a21...d3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Del Skrevet 9. oktober 2020 Er ikke farlig. 99% av gangene er det ikke farlig å spise rå kylling heller. Hadde det vært så stor risiko måtte man hatt helt andre regler for slik mat. Anonymkode: 1b70e...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Del Skrevet 9. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har den ikke. Anonymkode: 0e52e...f1d All fisk som brukes til sushi i norge skal ha vært frosset først. Ellers er det ikke lov å servere det. Anonymkode: 8382d...323 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 9. oktober 2020 #9 Del Skrevet 9. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Torsk som ikke er nok kokt er jo nesten umulig å spise. Kjernen er en «geleklump» og ikke flaket. Men farlig? Ikke det minste. Anonymkode: 86a21...d3d Fersk torsk? Nei, det tror jeg ikke på. Har spist rå torsk mens jeg har laget middag fordi jeg var så sulten. Fisken var fersk, rett fra havet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Del Skrevet 9. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men da har fisken vært frosset først. Anonymkode: 8382d...323 Så da mener du at de som spiser sushi får servert opptint rå laks, torsk og tuna? Det at fisken ikke er gjennom kokt tar ingen skade av. Selv så liker jeg helst at fisken ikke et ihjel kokt. Anonymkode: 38e42...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Del Skrevet 9. oktober 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da mener du at de som spiser sushi får servert opptint rå laks, torsk og tuna? Det at fisken ikke er gjennom kokt tar ingen skade av. Selv så liker jeg helst at fisken ikke et ihjel kokt. Anonymkode: 38e42...4ed Har ikke noe med hva jeg mener. Det er Mattilsynets retningslinjer. Anonymkode: 8382d...323 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2020 #12 Del Skrevet 9. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da mener du at de som spiser sushi får servert opptint rå laks, torsk og tuna? Det at fisken ikke er gjennom kokt tar ingen skade av. Selv så liker jeg helst at fisken ikke et ihjel kokt. Anonymkode: 38e42...4ed Ja, ikke noe man mener. Det er fakta. https://www.matoppskrift.no/artikkel/sushi-maa-fryses-foer-bruk#:~:text=All fisk som skal brukes,store magesmerter og allergiske reaksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Del Skrevet 10. oktober 2020 16 hours ago, Apocalypte said: Ja, ikke noe man mener. Det er fakta. https://www.matoppskrift.no/artikkel/sushi-maa-fryses-foer-bruk#:~:text=All fisk som skal brukes,store magesmerter og allergiske reaksjoner. da er det jo greit å velge rett fakta da, og gjerne linke til kilden, ikke en 3part (din artikkel var fra 2005). norsk oppdrettslaks - mye brukt i sushi - kan gjerne spises rå: https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/smitte_fra_mat_og_drikke/parasitter_i_mat_og_drikke/kveis.2513 https://seafood.no/markedsadgang/siste-nytt-om-markedsadgang/norsk-oppdrettlaks-trygg-for-bruk-til-sushi-og-sashimi/ Anonymkode: 5900f...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå