Gå til innhold

Når er en kredittverdig etter innbetaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjeld som min onkel har fått lån og skal hjelpe meg med. Men når vi har betalt kredittorene så lurer jeg på når jeg er kredittverdig igjen? Kan jeg søke om kredittkort hos et av de jeg hadde kredittkort hos før da det gikk galt? Eller vil de se at jeg hadde kort og ikke betalte før det ble inkasso? Jeg skal kun ha et kort til nøds og ikke over 10 som jeg hadde. 

Anonymkode: 39b5a...6fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historien beviser jo for deg at du ikke kan ha kredittkort, så hvorfor skal du fortsette i samme sporet?

Anonymkode: 72e08...625

• Liker 9
Skrevet

Din onkel låner penger for å betale din gjeld og du lurer på hvor raskt du kan få ordnet kreditt igjen? 

Anonymkode: 1982b...1b3

• Liker 7
Skrevet

Fornuftig valg ts. Skaff deg et kredittkort til nød. Husk ts du er en vinner

Anonymkode: bf547...a45

Skrevet

Er forskjell på å ha et kort og over 10 som jeg hadde da. Jeg drev med spilling på nett, noe som jeg ikke gjør lenger og ikke vil gjøre. Jeg vil bare ha en økonomisk trygghet ved siden av inntekten min. Så er ikke snakk om å få masse kredittkort og gjøre det samme feilene om igjen. Jeg har lært nå virkelig. Jeg hadde et kredittkort før og klarte meg fint med det, helt til jeg begynte å spille og det ble flere kort. vær så snill å ikke døm meg, for jeg vil ikke opp i det samme drittet igjen. TS

Skrevet

Ikke ta opp kredittkort, du må få ordnet økonomien. Det vil si: laget budsjett som gir rom for sparing på minst 5-10 %. Da trenger du ikke ta opp dyr kredittkortgjeld igjen. Og aldri kjøp noe på kreditt igjen, eneste unntaket er studielån og huslån. 

Anonymkode: 3a02d...5e9

• Liker 1
Skrevet

Det jeg spør om er om jeg blir kredittverdig rett etter det er betalt inn og anmerkningene er slettet? Og vil jeg kunne få et kredittkort i f eks Santander selv om jeg hadde det før og det gikk galt? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fornuftig valg ts. Skaff deg et kredittkort til nød. Husk ts du er en vinner

Tusen takk :)

Skrevet

Betalingsanmerkning slettes normalt sett etter 2-3 dager, litt lenger tid dersom saken har vært hos namsmannen for utleggsbegjæring, da tar det fort en ukes tid. Banken vil trolig ha historikk over tidligere kundeforhold, ingen fasitsvar på om de ønsker å gi deg ny kreditt.

Anonymkode: 83628...478

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk :)

Tipper dette var ironi. Du bør spare opp en buffer, og ikke skaffe det ett kredittkort. Uansett hva du tenker, det er lett å havne i samme spor som du har vært tidligere.

Anonymkode: 071a5...e9b

Skrevet

Syns det er dårlig gjort å dømme folk for de gale tingene dem har gjort altså. Jeg har dømt meg for det så mye allerede. Men jeg har lært av det og er ikke den samme personen nå som jeg var da. Jeg kjenner jeg har en kamp i meg om å klare meg på best mulig måte. Tusen takk for dere som dømmer meg. jeg håper ikke dere har gjort noe galt i livet deres før. da er dere de eneste jeg vet om. Dere har nok aldri skammet dere over dere selv tipper jeg. For dere kan kan bare være negativ mot andre.

Skrevet

For en med spillavhengighet å skaffe kredittkort, er som om en alkoholiker skulle flyttet inn i etasjen over en bar. Hvorfor gi deg selv den fristelsen? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vurdert et års sølibat fra kredittkort og frivillig kredittsperre? Må være en god følelse av kontroll over økonomien etter å ha slitt en periode.

Endret av Apis
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en med spillavhengighet å skaffe kredittkort, er som om en alkoholiker skulle flyttet inn i etasjen over en bar. Hvorfor gi deg selv den fristelsen? 

Jeg kunne spilt fortsatt du. Men jeg har valgt å ikke gjøre det. Noen klarer det faktisk. Men bare døm alle som vanlig.

Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er dårlig gjort å dømme folk for de gale tingene dem har gjort altså. Jeg har dømt meg for det så mye allerede. Men jeg har lært av det og er ikke den samme personen nå som jeg var da. Jeg kjenner jeg har en kamp i meg om å klare meg på best mulig måte. Tusen takk for dere som dømmer meg. jeg håper ikke dere har gjort noe galt i livet deres før. da er dere de eneste jeg vet om. Dere har nok aldri skammet dere over dere selv tipper jeg. For dere kan kan bare være negativ mot andre.

Synes det er kjempeflott at du har sluttet å spille Ts og betalt ned gjelda di som du fikk! 👏 

For å svare på det du faktisk lurte på så tar det 2-3 virkedager fra kreditorene har mottatt innbetalingen din og kanskje et par før eventuelle anmerkninger er slettet. 

Når det er sagt så håper jeg at du fortsetter å være like sterk fremover hvis du skaffer deg et nytt kort, men anbefaler deg heller å spare opp til krise hvis mulig. Eventuelt si opp kortet så fort du har fått spart opp noe for å ikke falle i fristelsen på nytt. 

Ønsker deg masse lykke til 🙂

Redigert; leste feil. Trodde du hadde betalt ferdig til onkelen din. 

Da er det ikke noe anbefaling å ta nytt lån før du faktisk har betalt det du allerede skylder din onkel. Fort å havne i samme felle når det ikke har gått så lang tid

Endret av Deseo
Skrevet
1 minutt siden, Deseo skrev:

Synes det er kjempeflott at du har sluttet å spille Ts og betalt ned gjelda di som du fikk! 👏 

For å svare på det du faktisk lurte på så tar det 2-3 virkedager fra kreditorene har mottatt innbetalingen din og kanskje et par før eventuelle anmerkninger er slettet. 

Når det er sagt så håper jeg at du fortsetter å være like sterk fremover hvis du skaffer deg et nytt kort, men anbefaler deg heller å spare opp til krise hvis mulig. Eventuelt si opp kortet så fort du har fått spart opp noe for å ikke falle i fristelsen på nytt. 

Ønsker deg masse lykke til 🙂

Hun har jo ikke betalt ned noe som helst, onkelen som har ordnet lån og betalt ned. Ts må vel betale tilbake sin onkel

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har jo ikke betalt ned noe som helst, onkelen som har ordnet lån og betalt ned. Ts må vel betale tilbake sin onkel

Ah.. Leste litt fort. Da blir det andre boller ja. 👌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...