AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Er litt redd for at min mannlige kollega har misforstått min vennlighet i jobbsammenheng. Mulig jeg er naiv, men jeg har virkelig ikke tenkt i de baner en gang. Vi er begge gift. Har noen her erfaring med lignende? Anonymkode: a8e59...b4f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er litt redd for at min mannlige kollega har misforstått min vennlighet i jobbsammenheng. Mulig jeg er naiv, men jeg har virkelig ikke tenkt i de baner en gang. Vi er begge gift. Har noen her erfaring med lignende? Anonymkode: a8e59...b4f Hva får deg til å tro at han har misforstått? 🙂 Anonymkode: 7726a...720 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Det er dessverre veldig ofte svært lite som skal til... Anonymkode: b5c89...ea0 27
visp Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er litt redd for at min mannlige kollega har misforstått min vennlighet i jobbsammenheng. Mulig jeg er naiv, men jeg har virkelig ikke tenkt i de baner en gang. Vi er begge gift. Har noen her erfaring med lignende? Anonymkode: a8e59...b4f Det har vel stort sett alle. Men du er ganske trygg siden dere begge er gift da. Da slipper man masse vanskelig samtaler; det er nok å henvise til at dere begge er i forhold. 6
AnonymBruker 42 Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er litt redd for at min mannlige kollega har misforstått min vennlighet i jobbsammenheng. Mulig jeg er naiv, men jeg har virkelig ikke tenkt i de baner en gang. Vi er begge gift. Har noen her erfaring med lignende? Anonymkode: a8e59...b4f Ja, både menn og damer er gode på å "missforstå" (begge veier), selv om menn er langt "bedre" på dette med å missforstå... Det beste er er å være tydelig 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Men er det slik at menn lettere misforstår dette enn kvinner? skriv gjerne om du er mann el kvinne som svarer. TS Anonymkode: a8e59...b4f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Flere som vil svare? TS Anonymkode: a8e59...b4f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 9 timer siden, visp skrev: Det har vel stort sett alle. Men du er ganske trygg siden dere begge er gift da. Da slipper man masse vanskelig samtaler; det er nok å henvise til at dere begge er i forhold. Man kan ikke være helt trygg selv om begge er gift, men bruk dette for å avvise om noen blir veldig pågående. Om en mann, eller dame, er svært sosial og hyggelig er det veldig lett å mistolke dette som flørting. Min kone er slik og får mange "tilbud", men svarer bare "så vidt jeg vet er vi begge gifte så da lar vi det bli med det". Det er fint med en hyggelig og "omgjengelig" tone så lenge alle vet hvor grensen går. Anonymkode: f6144...71a 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg tror at enkelte personer har lett for å bli misforstått. Noen er generelt glade i dypere samtale, og går ikke for overfladisk pjatt. For det første liker jeg sånne personer, og for det andre så åpnes det fort følelsesmessige kanaler hos meg, når det snakkes om personlige ting. Nå er jeg blitt bedre på å sortere tanker og følelser, slik at jeg ikke misforstår så fort. Anonymkode: f84c9...960 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flere som vil svare? TS Anonymkode: a8e59...b4f Bare jeg var vennlig med en, valgte ut han fordi han ikke var min type og fordi han var i et godt forhold. Alle trenger en vennlig tone med minst en på jobben. Jeg jobbet med kun menn og valgte ut en jeg kunne hatt et lett vennskap med på jobb. Etter hvert forsto jeg at han trodde at jeg var ute etter han. Anonymkode: 6b8a1...f6f 2
Svartfugl Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er litt redd for at min mannlige kollega har misforstått min vennlighet i jobbsammenheng. Mulig jeg er naiv, men jeg har virkelig ikke tenkt i de baner en gang. Vi er begge gift. Har noen her erfaring med lignende? Anonymkode: a8e59...b4f For noen så kan det virke som at nornal høflighet er nok. Helt utrolig! Det er ikke ditt ansvar at han innbiller seg ting. Dere er begge gift og på jobb! 4
ekkoet Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Fryktelig individuelt Noen har bedre sosiale antenner enn andre. Noen tar et smil som en oppfordring, andre hadde ikke skjønt det om du kysset dem på munnen. Om du vil gjøre det på skånsomst mulig måte uten å tråkke uti (kan du ha misforstått?) så snakk mye og positivt om mannen din. Skjønner han at du har det bra der skal han være bra korka for å komme med fremstøt. 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 Kvinne her. Og ja, min erfaring er at menn har oftere og lettere for å misforstå. Jeg har jobbet på flere mannsdominerte arbeidsplasser, og har etter hvert (dessverre) begynt å ta på meg en rolle som mer kameratslig og nedtonet kvinnelig enn normalt for meg, for å unngå misforståelser og uønsket oppmerksomhet. Det burde ikke være sånn, men føler at det allikevel har lett for å bli sånn. Har en tidligere kollega jeg anså som en god venn, og som jeg beholdt kontakt med etter jeg byttet jobb. Vi kan nå ikke lenger ha kontakt, fordi ham etter hvert utviklet følelser og ville noe mer enn "å bare være venner som tar en pils iblant" (han er gift og har tre barn, jeg har samboer og et lite barn). Jeg mener selv jeg ALDRI har gitt inntrykket av at jeg ville "noe mer". Jeg synes dette er en vanskelig problemstilling, da jeg føler jeg må ta på meg en personlighet jeg ikke har for å "avseksualisere meg" for noen mannlige kollegaer. Anonymkode: 8c558...4b3 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 For mange menn er det nok å smile og si "hei". Det kan være litt slitsomt. Nå har jeg en kollega som jeg føler jeg må være direkte ufin mot, for å få ham til å skjønne at jeg ikke er interessert i pulings på lageret. Anonymkode: b3b6f...7b2 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 Man bør kanskje anta at kvinner ikke er interessert, med mindre de sier med ord at de er det Anonymkode: ea89d...67f 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 Har måtte kutte kontakt med flere tidligere mannlige kollegaer fordi de misforsto vennlighet for flørting. Det er slitsomt å alltid måtte passe på hvordan man fremstår for andre. Det har ført til at jeg unngår vennskap med menn fordi de uten unntak vil mer enn å være venner. Anonymkode: d85b0...f64 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 Det finnes nok flere menn som har øynene åpne og vil benytte enhver "mulighet" de tror de ser. Kvinner er jevnt over mer selektive og vil ikke gå etter enhver mann de tror sender signaler. Det gjelder heldigvis ikke alle menn. Noen av de har integritet og går ikke etter alle kvinner de tror sender signaler, eller som de tror de kan presse lenge nok til at de klarer ha sex med vedkommende. Anonymkode: 74f50...057
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #18 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har jobbet på en mannsdominert arbeidsplass i mange år. Man kan være hyggelig, vennlig, og litt personlig. Men - Referer jevnlig til "mannen min". En forelsket/interessert person holder alltid kjeft om ektefellen/samboeren. Det er også slik jeg ofte identifiserer at menn er litt for interessert, kona blir aldri nevnt, og i alle fall ikke på en måte som viser at han bryr seg om henne. Ikke sprett opp og si ja! hver gang man spør om dere skal hente en kopp kaffe, eller ta lunsj. Vær kort og profesjonell innimellom, litt mer leende og sosial andre ganger. Aldri ta på andre, ikke på skuldre, ikke på armen. Det er typisk jenter å gjøre det, men du ser aldri gutta gjøre tilsvarende. Aldri gjør mer for dem enn de gjør for deg. Ikke tilby deg å hente kaffe hele tiden, eller hjelpe med oppgaver om de har mye på seg. Anonymkode: 23948...ca2 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #19 Skrevet 9. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet på en mannsdominert arbeidsplass i mange år. Man kan være hyggelig, vennlig, og litt personlig. Men - Referer jevnlig til "mannen min". En forelsket/interessert person holder alltid kjeft om ektefellen/samboeren. Det er også slik jeg ofte identifiserer at menn er litt for interessert, kona blir aldri nevnt, og i alle fall ikke på en måte som viser at han bryr seg om henne. Ikke sprett opp og si ja! hver gang man spør om dere skal hente en kopp kaffe, eller ta lunsj. Vær kort og profesjonell innimellom, litt mer leende og sosial andre ganger. Aldri ta på andre, ikke på skuldre, ikke på armen. Det er typisk jenter å gjøre det, men du ser aldri gutta gjøre tilsvarende. Aldri gjør mer for dem enn de gjør for deg. Ikke tilby deg å hente kaffe hele tiden, eller hjelpe med oppgaver om de har mye på seg. Anonymkode: 23948...ca2 I dette tilfellet bor konen hans i utlandet. Han snakker lite om henne. TS Anonymkode: a8e59...b4f
Mrs.Under Skrevet 9. oktober 2020 #20 Skrevet 9. oktober 2020 Det skal altså omtrent ingenting til, bare en hyggelig tone, et smil over en kaffekopp eller at du ler av en vits. Jeg har tabba meg ut så ufattelig mange ganger på dette her. Jeg er helt ordinær i utseende og går i "grå mus" klær på jobb,altså ingen "fristerinne" og nå sliter jeg med at vaktmesteren i bygget tror jeg er ute etter noe, bare fordi jeg spurte om han ville ha påfyll av kaffe på termokoppen sin da han var innom for å henge opp en hylle.....så nå snakker jeg intenst om den enestående mannen min hver gang han dukker opp, slik at han iallefall forhåpentligvis skjønner at jeg ikke er interessert. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå