Gå til innhold

Julebord i koronatid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser for meg en oppgang i smitte i desember, på samme måte som ved fadderukene i august. Folk på fest, og spesielt på julebord(!), tar ikke hensyn til smittevern.

Helt unødvendig å ha julebord i år. Kan vi ikke heller ta det igjen neste år? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, LastSummer said:

Ser for meg en oppgang i smitte i desember, på samme måte som ved fadderukene i august. Folk på fest, og spesielt på julebord(!), tar ikke hensyn til smittevern.

Hos oss er julebord gjort om til middag ute med avdelingene. Så vi et 3-10 stykk i stedet for 500-600. Vi hadde "julebordet" forrige uke. Det gjennomføres litt som et forsøk på å opprettholde psykisk helse hos de ansatte.

• Liker 1
Skrevet

Firmajulebord er alltid tåpelig uansett smittesituasjon.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Rosa Sitron skrev:

Hos oss er julebord gjort om til middag ute med avdelingene. Så vi et 3-10 stykk i stedet for 500-600. Vi hadde "julebordet" forrige uke. Det gjennomføres litt som et forsøk på å opprettholde psykisk helse hos de ansatte.

Det høres jo greit ut. Bra når de klarer å ta slike hensyn. Tipper likevel en del bedrifter kjører på med større julebord.

Skrevet
2 timer siden, LastSummer skrev:

Det er dessverre veldig sannsynlig at det kan bli slik ja. Julefeiring med halve slekta og fyllefester på nyttårsaften , kulde ute og mye innetid hjelper ikke på det heller... Smittetallene januar 2021...? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg dropper julebord i år. Vil ikke utsette meg for mer risiko enn nødvendig.

• Liker 2
Skrevet
12 hours ago, LastSummer said:

Det høres jo greit ut. Bra når de klarer å ta slike hensyn. Tipper likevel en del bedrifter kjører på med større julebord.

Ja, tror de bedriftene som har sagt at folk må kontoret nå også kjører julebord som normalt desverre :(

Skrevet

It's a trap! Arbeidsgiver kommer til å si at man ikke trenger hjemmekontor hvis man dukker opp. 

Skrevet

Kjipt å komme seg inn på arbeidsmarkedet i en tid hvor det er corona.

Ikke fikk jeg noe av opplegget som gis til nyansatte, men gikk rett i hjemmekontor. Jeg skulle gjerne ønske at jeg fikk meg julebord eller noe sosialt med de jeg jobber med, for nå blir det mye sitte for seg selv...

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke en pandemi skal ødelegge for tradisjoner. Nå mistet vi 17.mai osv. Nå må vi få ha jula normal iallfall! Jeg skal iallfall ha normal jul, samme hva. 

• Liker 1
Skrevet

Helt ok om det ikke blir julebord så slipper jeg å si at jeg ikke har så lyst til å bli med på det årlige, sausete sjøslaget.

Skrevet

Jobber i helseforetak langt unna Oslo. Vi har fått beskjed om å ikke arrangere julebord i år. Naturlig nok. Hvorfor ta den sjansen?

Ser for meg overskriften: hele medisinsk avdeling ved ........ sykehus ute av drift etter smittebonanza på julebord.

En av mange ting som bare burde droppes i år.

Skrevet

Er like mye ilag på jobb som på et julebord .Helseforetak. Men er bare 14 stk privat på julebord. 

Skrevet

Her blir julebord for hele enheten utsatt på ubestemt tid. Men det blir julebord med kun min avdeling hjemme hos en kollega. Regner med vi blir 15-20 stk. Jobber tett på hverandre uten å kunne holde god avstand uansett. 

Skrevet

Julebord med jobben går jeg ikke på lenger. Uavhengig av covid-19.

Skrevet
On 10/17/2020 at 8:02 PM, Rosa Sitron said:

Julebord for psykisk helse? 😂

Vanligvis virker det vel motsatt...

Skrevet
On 10/19/2020 at 9:50 AM, Iso1 said:

Jeg syns ikke en pandemi skal ødelegge for tradisjoner. Nå mistet vi 17.mai osv. Nå må vi få ha jula normal iallfall! Jeg skal iallfall ha normal jul, samme hva. 

Kanskje det blir en nesten helt normal jul i respirator.

Skrevet
2 minutter siden, T-Rex said:

Julebord for psykisk helse? 😂

Vanligvis virker det vel motsatt...

Ja, da får vi møttes og sett noe annet enn veggene på hjemmekontor. Mange som sliter med brakkesyke for tiden. Men blir jo ikke hæla i taket og dritings folk slik som det kan bli på julebord ellers.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Rosa Sitron said:

Ja, da får vi møttes og sett noe annet enn veggene på hjemmekontor. Mange som sliter med brakkesyke for tiden. Men blir jo ikke hæla i taket og dritings folk slik som det kan bli på julebord ellers.

Du får ha meg unnskyld om jeg ble litt flåsete, men jeg måtte faktisk le. 😀

Har opplevd en del temmelig fuktige julebord.

Endret av T-Rex
Skrevet
10 minutter siden, T-Rex said:

Du får ha meg unnskyld om jeg ble litt flåsete, men jeg måtte faktisk le. 😀

Har opplevd en del temmelig fuktige julebord.

Det er lov, var litt usikker på om du syns jeg var helt bak mål eller om du bare lo av andre (gamle) julebord 😅 Sliter tidvis nok med slike spøker i RL og skriftlig er det enda lettere å bomme 🙈

• Opprett ny...