T-Rex Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Vi må vel kunne si at Erna er mer enn litt drittsekk når hun oppfordrer til at firmaer skal holde julebord, vel vitende om at det ikke er aktuelt i Oslo-området. https://www.nrk.no/osloogviken/alle-smitteverntiltak-i-oslo-viderefores_-_-dropp-julebordet-1.15192372 2
NorthernLight Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Syns man burde droppe julebord i en pandemi uansett. 11
Djungelvrål Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Kunne fint dratt på julebord, spesielt om det var hjemme hos en kollega eller i lukket selskap. Jeg jobber jo tett i tett med dem 4-5 dager i uken uansett! 8
GammelKaktus Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 3 timer siden, T-Rex skrev: Vi må vel kunne si at Erna er mer enn litt drittsekk når hun oppfordrer til at firmaer skal holde julebord, vel vitende om at det ikke er aktuelt i Oslo-området. https://www.nrk.no/osloogviken/alle-smitteverntiltak-i-oslo-viderefores_-_-dropp-julebordet-1.15192372 Landet består da av mye mer enn Oslo ... Og det er vel for å holde "næringen" gående de skal oppfordre til dette, akkurat som de plutselig åpnet landet i sommer for at man skulle feriere... Men altså, selv synes jeg de som har behov for å gå på julebord nå er relativt hjernedøde. 9
Camlon Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 1 hour ago, FrøkenMånestråle said: Landet består da av mye mer enn Oslo ... Og det er vel for å holde "næringen" gående de skal oppfordre til dette, akkurat som de plutselig åpnet landet i sommer for at man skulle feriere... Julebord skal ikke holdes nå, det skal holdes i desember. Selv om Oslo opplever mer smittete nå, så betyr ikke at resten av landet slipper unna. Jeg ser en økende trend over hele landet. 5
Example Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 11 timer siden, Jeffe skrev: Man har ikke julebord i en PANDEMI Det er jo helt uproblematisk å ha det de fleste steder i Norge. I Oslo er det kanskje et problem, men ellers er det minimal risiko. 2
omno_guest Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Har aldri vært på julebord jeg. Gir meg faen i hele greia 5
LisbethBerg Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Erna har jo snakket mot seg selv gjennom hele pandemien. De åpnet for reiser, vel vitende om at det ville øke smitten igjen, også får de fullstendig panikk og står med pekefingeren når det åpenbare skjer. Nå er det julebordet sin tur. Det er jo bare å vente på overskrifter om at hele bedrifter må stenge pga koronautbrudd etter julebordet.. Det ingen skriver et ord om, er at antall innlagte på sykehus har ligger stabilt rundt 25 personer i to måneder nå, til tross for økende smitte. Og det går fremdeles dagevis mellom ytterst få dødsfall (på aldershjem). NÅR skal denne galskapen ta slutt så vi kan leve normalt igjen!? 3
T-Rex Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2020 14 hours ago, NorthernLight said: Syns man burde droppe julebord i en pandemi uansett. Eller Erna kunne anmodet om alkoholfrie julebord.
mrdigitalw Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 3 timer siden, LisbethBerg skrev: Erna har jo snakket mot seg selv gjennom hele pandemien. De åpnet for reiser, vel vitende om at det ville øke smitten igjen, også får de fullstendig panikk og står med pekefingeren når det åpenbare skjer. Nå er det julebordet sin tur. Det er jo bare å vente på overskrifter om at hele bedrifter må stenge pga koronautbrudd etter julebordet.. Det ingen skriver et ord om, er at antall innlagte på sykehus har ligger stabilt rundt 25 personer i to måneder nå, til tross for økende smitte. Og det går fremdeles dagevis mellom ytterst få dødsfall (på aldershjem). NÅR skal denne galskapen ta slutt så vi kan leve normalt igjen!? Galskapen ? Problemet er at du/dere ikke skjønner hvor alvorlig COVID19 er. Galskapen som du kaller det er faktisk det som har gjort at smittetallet har vært såpass lavt. Galskapen er de idiotene som fortsatt lever som før, og som er nå er grunnen til at vi har hatt en god del utbrudd og at smittetallene har økt. Galskapen er folk som ikke respekterer dette med avstand og skal kline se oppi folk . Galskap er folk som fortsatt går ut på fredag og lørdag og drikker seg dritings, for så å bli "kamerat" med alle.Jeg har observert alt dette på trygg avstand, ikke på utested, men når disse har kommet seg ut på gata. Og hva gjør de? Jo , de skal slenge seg rundt halsen på folk de kjenner , og skal også bort til folk de IKKE kjenner. Og da snakker vi ikke over 1 meters avstand nei. Jeg kan fortsette i det uendelige. Galskapen i mine øyne er bagatelliseringsbrigaden. Ingen i min familie eller folk jeg kjenner er med i bagatelliseringsbrigaden, heldigvis, vi er heldigvis litt smartere enn dere. 2
Festlig Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Vi har heldigvis slutta med julebord på jobben for mange år siden. Ikke noe savn, bare fyll og styr av heile greia. Tenk nytt og annerledes, og ta en aktivitetstur til våren istedenfor . Mye mer oppbyggende for arbeidsmiljøet
LisbethBerg Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 Og idag kommer Høie og sier det stikk motsatte av Erna: at det er klokt å droppe julebord🙄. Det går jo ikke an å ta denne regjeringen seriøst lenger. Om de vil at folk all høre på det de sier, kan de ikke skifte mening annenhver dag. 3
skrue Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg dropper julebord på jobb. Det vil uansett ikke bli avholdt i normale former om noe. Det private jeg også pleier å delta i hvert år dropper jeg også. Må si det er en ikke-sak for min del, har vært på mange julebord og det blir nok mange flere. Greit med en pause.
J.E Skrevet 10. oktober 2020 #15 Skrevet 10. oktober 2020 21 timer siden, LisbethBerg skrev: Erna har jo snakket mot seg selv gjennom hele pandemien. De åpnet for reiser, vel vitende om at det ville øke smitten igjen, også får de fullstendig panikk og står med pekefingeren når det åpenbare skjer. Nå er det julebordet sin tur. Det er jo bare å vente på overskrifter om at hele bedrifter må stenge pga koronautbrudd etter julebordet.. Det ingen skriver et ord om, er at antall innlagte på sykehus har ligger stabilt rundt 25 personer i to måneder nå, til tross for økende smitte. Og det går fremdeles dagevis mellom ytterst få dødsfall (på aldershjem). NÅR skal denne galskapen ta slutt så vi kan leve normalt igjen!? Gjennomsnittet på de smittede nå er 30 år! Derfor ser vi få innleggelser. Hva tror du skjer hvis gjennomsnittsalderen for de smittede blir 50, 60, 70. De aller eldste de i 80 årene legges også sjelden inn på sykehus. Norge har flaks nå siden de smittede er så unge. Det sier seg selv at dersom alderen på de smittede øker veldig så vil innleggelser og dødsfall øke. Det er forøvrig synd at våre politikere sier forskjellig hele tiden. De gir ulike signaler og bytter mening hele tiden.
Gjest Smok Skrevet 10. oktober 2020 #16 Skrevet 10. oktober 2020 Trolig ingen julebord i år , helt greit
LisbethBerg Skrevet 10. oktober 2020 #17 Skrevet 10. oktober 2020 46 minutter siden, J.E skrev: Gjennomsnittet på de smittede nå er 30 år! Derfor ser vi få innleggelser. Hva tror du skjer hvis gjennomsnittsalderen for de smittede blir 50, 60, 70. De aller eldste de i 80 årene legges også sjelden inn på sykehus. Norge har flaks nå siden de smittede er så unge. Det sier seg selv at dersom alderen på de smittede øker veldig så vil innleggelser og dødsfall øke. Det er forøvrig synd at våre politikere sier forskjellig hele tiden. De gir ulike signaler og bytter mening hele tiden. De oppgir tallene med median - ikke gjennomsnitt (sannsynligvis fordi gjennomsnittet ville vist en mye høyere alder). Og medianen var 35 år i uke 40. Det er flest smittede i aldersgruppen 20-39 og 40-59. Det er også 11% av de smittede som er i alderen 60-79. Jeg vet svært godt at de eldste og svakeste ikke blir sendt til sykehus, men det skrives jo med alarmoverskrifter så fort det er smitte på aldershjem, så det er åpenbart at det ikke er tilfelle. 1
Hmmmmmm Skrevet 10. oktober 2020 #18 Skrevet 10. oktober 2020 Syns opplegg med jobben er noe møkk. Orker ikke å være frivillig på jobben mer en jeg må. Så passer meg ypperlig om det ikke blir noe🥳 2
Fortauet Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg bir i en kommune som ikke har hatt smitte. Alle mine kolleger bor i samme kommune. Jeg gleder meg til julebirdet i desember!! stakkar Oslofolk som ikke får julebord 1
Rosa Sitron Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 On 10/11/2020 at 11:37 PM, Fortauet said: Jeg bir i en kommune som ikke har hatt smitte. Alle mine kolleger bor i samme kommune. Jeg gleder meg til julebirdet i desember!! stakkar Oslofolk som ikke får julebord Oslofolk får julebord. De bare drar ut i Viken. Kjenner mange som skal ha julebord i f.eks drøbak, ski, Lillestrøm og moss som egentlig holder til i Oslo. 1
Anbefalte innlegg