Gå til innhold

Trekantet sjal til selskapskjole - hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest Timmi
Skrevet

Skal i bryllup om en stund, og fant meg en fin (og ganske billig) finkjole i min yndlingsfarge på salg. :) Jeg ville imidlertid ha et sjal til så det ikke blir så 'nakent', og fant endelig et som passet i fargen (ikke samme farge altså - kjolen er nokså mørk og sjalet lyst. Men de står altså i stil...). Sjalet er trekantet med frynser i kanten - tynt og 'silkeaktig', sånn litt gjennomsiktig, med litt sydd mønster langs kanten med noen små perler.

Nå lurer jeg altså på hvordan jeg skal feste/gå med sjalet? Kan nevne at kjolen har spaghettistropper, går 'rett av' over brystet, og er nokså enkel og grei i fasongen. Jeg syns egentlig det ser helt OK ut å bare knytte sjalet i en passe løs knute foran, så knuten kommer ca. på samme høyde som kjolekanten, liksom. Da blir det en slags v i halsen, ikke sant - og der har jeg et stort smykke som henger ned, så det passet jo litt. Men så følte jeg at akkurat denne løsningen ble enten

1) for 'kjerring-aktig', eller

2) litt for 'casual' - og da tenker jeg på selve knuten.

Så jeg kom på at man kan jo feste sjalet med en nål/brosje eller lignende. Jeg prøvde dette - da med en liten sikkerhetsnål fra baksiden, siden jeg ikke har noe annet - og syns det ble ganske stilig. Festet nålen på høyre side, ved høyre bryst liksom. Da blir sjalet hengende nedover over det hele, nesten som en slags poncho, men med 'åpning' foran selvsagt - og så så det jo litt mer 'kunstnerisk' ut i halsen. Men da skjulte det kanskje vel mye av kjolen? Og hang litt langt ned bak - spissen på sjalet kommer da helt nedpå rompa.

Hva gjør dere? Og hvis dere var meg, hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Timmi
Skrevet

-Ingen her som har brukt trekantsjal til finkjolen? :sjenert:

Skrevet

Joda, det er nok noen:-)

En ting som går ann er å feste sjalet rundt armene. Litt vanskelig å forklare, men jeg prøver:

Ta sjalet og legg det rundt skuldrene, ca i høyde der hvor armene på en tskjorte ville sluttet.fest det så med enn sikkerhetsnål eller lignende under armene. Må festes litt stramt så det sitter.. Er ikke like pent med alle sjal men du kan jo prøve det ut...

Hvis ikke ville jeg brukt en brosje som du skriver ovenfor... Også kan du kaste sjalet utover kvelden:-) Da blir det liksom to antrekk...

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...