AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Trenger anbefalinger om vinterbekledning for en 3-åring på stor avdeling, som er veldig mye utendørs i barnehagen. Har de to første vintrene i bhg hatt en Reimadress, veldig fornøyd med den. Det er relativt milde vintre her (lavlandet på vestlandet), sjeldent snø og is. Temperatur -5 til 10 grader gjennom vinteren. × Hvilket merke foretrekker dere? × Todelt sett eller dress? (Heller mot todelt) × Votter eller fingervanter til en 3åring? Konkrete tips? Anonymkode: fb645...d96
mammahjarte Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Reima eller Refleks dress evt med ullfleece eller fleece under, på vestlandet er det som regel ikkje nødvendig med veldig tjukk vinterdress, heller supplera med eit ekstra lag med klær under. Vikafjell har grei ullfleece (kjøpte på sport outlet). Vist du skal ha todelt kan du kjøpe skibukse og vinterjakke, men av erfaring er det lettare for barn å kle på seg ein dress. Du hoppe bare i dressen, kjapt ut. Eg annbefaler regnvotter med ullvott under, altså ein regvott utan foring. Regnvott blir ikkje våt, og ullvotten varmer godt. Alternativ er ein vintervott med ullfor, Barnas Hus har gjerne sånne. Ang dressen så må det ikkje væra Reima eller Refleks altså, det er mange merker som fungerer her eigentlig. Felleskjøpet sine er ganske greie og. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Du kan fint fortsette med reimadress. De er gode de. Vi har god erfaring med isbjørn of sweeden, men vi har barna i friluftsbarnehage i innlandet, så det er viktig at dressen er varm. Definitivt dress ut barnehagen. Todelt sklir hit og dit og selene er slitsomme å få av og på ved dobesøk. Min erfaring fra barnehagejobbing er at todelt øker faren for uhell siden det blir litt knot med å ta av jakka/ få av selene kontra og dra ned glidelåsen og hjelpe ungen opp på do votter, ikke fingervanter. Hvis det er mye vått vær ville jeg sjekket ut troll sine ullfora regnvotter. De er gode og varme. Evnt ullvott med tynn, ufora regnvott over. hilsen trebarnsmor med 15 års erfaring fra bhg Anonymkode: 8ffd3...f9b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har foretrukket heldress til litt opp i skolealder, det har barna mine også. Færre åpninger, mindre sjanse for lekkasje. Merket er virkelig ikke så farlig. Alt med vannsøyle over 5000 fungerer helt fint, ingen grunn til å bruke en formue. Nordbjørn og Kuling har fine dresser i sjangeren prisvennlig. Mine barn har alltid tatt av seg alt annet enn fingervanter, så det har ikke vært noen vits med varme gode votter. Andre barn fungerer annerledes. De har eid regnvotter fordi barnehagen insisterte, en disse røk også av sporenstreks. Jeg har best erfaring med tynne vanter i ull. De blir klissvåte, selvsagt, men ikke så kalde likevel. Anonymkode: 9eab5...665 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Isbjørn of Sweden, fantastisk kvalitet PG jo det er stor forskjell på merkene Anonymkode: 540d9...1a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå