Gå til innhold

Hvordan ''kle'' kaldtloftet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har stort kaldtloft som har egentlig bra takhøyde bortsett fra knehøyden på sidene. Men det er helt ''åpent'' hvor man kan se bjelkene, isolasjon, osv. Jeg vil ''kle'' litt loftet, så det blir penere å se og litt mer romaktig. Tenkte i utgangspunktet sponplater, men vet at de ikke tåler fukt så godt. Hvilke andre plater er egnet da? Jeg har ikke tenkt å male eller noe, kun kle på taket og veggene og kanskje fylle med isolasjon hvor det trengs, så det blir litt mer brukbart.

Anonymkode: 6645d...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg unna isolasjon dersom du ikke vet hva du driver med. Å etterisolere loft er en jobb for folk som kan det. Er oppskriften på råteskader dersom du ikke har peiling. 

Anonymkode: 9ab59...bf9

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna isolasjon dersom du ikke vet hva du driver med. Å etterisolere loft er en jobb for folk som kan det. Er oppskriften på råteskader dersom du ikke har peiling. 

Anonymkode: 9ab59...bf9

Takk for tips.

Jeg tenker å bruke det til oppbevaring, men vil ha litt jevnere temperatur så jeg kan oppbevare flere ting og litt penere utseende enn åpne bjelker og synlig isolasjon. Er det noe jeg kan gjøre selv?

Skrevet

Skal du isolere oppunder taket og kle isolasjonen inn? 

Anonymkode: 684af...2fd

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du isolere oppunder taket og kle isolasjonen inn? 

Anonymkode: 684af...2fd

Det er planen min, ja. Ideelt sett gjøre mest mulig selv.

Skrevet

Husk god lufting og dampsperre på varm side av isolasjonen, rupanel er veldig robust 

Skrevet

Det er en "stor" og "omfattende" jobb for at vi kan forklare på et forum hvordan og hva.

Google etterisolere kaldt løft og se på videoer / les alt du kommer over.

Anonymkode: f02e8...261

Skrevet

Det normale er å isolere etasjeskiller og legge sponplater oppå isolasjonen. Med en dampsperre et eller annet sted. Å isolere takflaten ville jeg vært litt forsiktig med, for antagelig luftes loftet via takskjegget. 

cc8a3f25601e679ae8e703b700bcad0bed46abb5.jpg?maxwidth=1200&maxheight=1500

Skrevet

Snakk med fagfolk. Det blir fort veldig dyrt å spare penger på å skulle gjøre selv. Ikke lenge siden jeg var borti et hus hvor hele gulvet hadde råtnet fordi en selverklært byggmester skulle isolere det fra kjelleren. Det er fort gjort å gjøre det samme med tak. 

Anonymkode: 5f906...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...