Gå til innhold

30 uker gravid, brystene sprekker opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er nå bikket 30 uker, i det siste har brystene verket enormt på kvelden. Tidligere i uken oppdaget jeg sprekker rundt brystvorten. De følger liksom selve brystvorten rundt ca 1/4 av veien. Det verker og er rett og slett skikkelig plagsomt. Det minner meg om da første barnet tygget dem rå første mnd etter fødsel sist. Dette er mitt andre barn. 

Noen som har opplevd det samme? Hormoner kanskje? Jeg skjønner ikke helt hvordan det har gått til. Jeg går alltid med myk bommulsbh utenom på natten. Ingen sex eller lek med brystene på over en mnd, så det kan ikke ha skjedd på den måten. 

Anonymkode: 3ef27...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det samme, men har du prøvd å la dem lufte en stund hver dag? Sitte toppløst hver kveld etter ungen har sovna f.eks. Sove uten pysj/topp. Luft kan gjøre underverker for såre brystvorter (så lenge du ikke fryser).

For meg hjalp det å sitte toppløs under ullpledd deler av dagen når brystvortene var såre da nurket var nyfødt. 

Skrevet
10 timer siden, ididi skrev:

Jeg har ikke opplevd det samme, men har du prøvd å la dem lufte en stund hver dag? Sitte toppløst hver kveld etter ungen har sovna f.eks. Sove uten pysj/topp. Luft kan gjøre underverker for såre brystvorter (så lenge du ikke fryser).

For meg hjalp det å sitte toppløs under ullpledd deler av dagen når brystvortene var såre da nurket var nyfødt. 

Takk for svar 😊 jeg sover uten bh om natten når sprekkene ikke er for ille. Da får jeg luftet godt. 

Dagene sprekkene var for ille sov jeg med en løs sportsbh med purelan og ull/silke- ammeinnlegg. 

Jeg burde kanskje nevnt at det er over 3 år siden jeg ammet, så det er lenge siden jeg har hatt denne problemstillingen 😅 

Anonymkode: 3ef27...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...