AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Har noen tips til hyggelig og profesjonell sted for å ta UL for å prøve å se kjønn? Gjerne hvor jeg kan ta med datteren min. (Hun er 12 og ønsker å bli inkludert.) Det er forresten ikke første ultralyd undersøkelse. Anonymkode: 868c3...ac3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har noen tips til hyggelig og profesjonell sted for å ta UL for å prøve å se kjønn? Gjerne hvor jeg kan ta med datteren min. (Hun er 12 og ønsker å bli inkludert.) Det er forresten ikke første ultralyd undersøkelse. Anonymkode: 868c3...ac3 Veldig fornøyd med Aage Huseby på Oslo City legesenter. Vet dessverre ikke hvordan det er å ha med noen nå om dagen, men de fleste private lar en kanskje ta med noen? Vi ville ikke vite kjønn, med Aage er erfaren nok til at han nok stort sett kan se kjønn rundt uke 12-13. 15 er neppe noe problem, med mindre babyen har lagt seg helt feil til! Anonymkode: 80d2c...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Mille på Familieklinikken, Majorstua. Anonymkode: bf0e5...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Takk for tips!! Hva er pris hos de forskjellige? Har ikke vurdert privat før nå😊 Anonymkode: 868c3...ac3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Jordmorklinikken på Majorstua 😊 Vi fikk vite kjønn der i uke 14, og det stemte 😊 Kjempehyggelige! Anonymkode: 37960...a76
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Ultralydjordmoren i Sandvika 👍 Anonymkode: 57106...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg var på Oslo city i går, 15+4 og kunne da klart se en liten gutt Usikker på om man får ha med seg noen. Anonymkode: 583fe...7ef
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Du kan ta med en person på Oslo City, koster 1198, begge gynekologene er veldig flinke! Anonymkode: d60fe...e9a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har noen tips til hyggelig og profesjonell sted for å ta UL for å prøve å se kjønn? Gjerne hvor jeg kan ta med datteren min. (Hun er 12 og ønsker å bli inkludert.) Det er forresten ikke første ultralyd undersøkelse. Anonymkode: 868c3...ac3 Det sikreste er NIPT, men du er kanskje litt sent ute for det nå. Anonymkode: 4b4cd...378
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Anbefaler også Oslo city. Hadde med eldste barnet vårt der. Anonymkode: 1814b...99b
ididi Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 Oslo jordmor og ultralydklinikk (ved Bogstadveien) er superflinke. I uke 15 kan de til og med prøve 3D og 4D (video) hvis babyen ligger riktig til. De har supert utstyr, du kan ha med deg en ledsager (nå - ellers kan du velge hvor mange du vil ha med), de er bare superengasjerte og hyggelige, og de bruker masse tid til å forklare alt mulig man ser. En annen verden enn UL hos det offentlige hvor utstyret er gammelt og de har liten tid. (Ingen kritikk av de ansatte der - det er ikke de som bestemmer over hverken budsjettene for utstyr eller tida de skal bruke per gravide.) https://www.jordmorklinikken.no 1490,- i uke 15-20. 1
Oktava Skrevet 12. oktober 2020 #12 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har bestilt time hos aleris i slutten av uke 13. Håper å kunne få sjekke nakkefold og se at alt er bra med bolla. Kanskje få en mening om kjønn også?😅 var der i uke 8 for å finne ut hvor langt på vei jeg egentlig var og fikk da høre hjerteslag og greier😍 de prøvde også å ta bilde i 3D men var litt for tidlig for det😂 Noen flere som har vært hos aleris??
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #13 Skrevet 12. oktober 2020 5 timer siden, Oktava skrev: Jeg har bestilt time hos aleris i slutten av uke 13. Håper å kunne få sjekke nakkefold og se at alt er bra med bolla. Kanskje få en mening om kjønn også?😅 var der i uke 8 for å finne ut hvor langt på vei jeg egentlig var og fikk da høre hjerteslag og greier😍 de prøvde også å ta bilde i 3D men var litt for tidlig for det😂 Noen flere som har vært hos aleris?? Ikke vært hos Aleris, jeg bruker Oslo jordmor og ultralydklinikk. Fikk vite kjønn 12+5 der, og det stemte med NIPT-testen vi fikk svar på noen dager etter. Anonymkode: fe99e...f88 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #14 Skrevet 12. oktober 2020 På 8.10.2020 den 20.12, AnonymBruker skrev: Veldig fornøyd med Aage Huseby på Oslo City legesenter. Vet dessverre ikke hvordan det er å ha med noen nå om dagen, men de fleste private lar en kanskje ta med noen? Vi ville ikke vite kjønn, med Aage er erfaren nok til at han nok stort sett kan se kjønn rundt uke 12-13. 15 er neppe noe problem, med mindre babyen har lagt seg helt feil til! Anonymkode: 80d2c...eb8 Sier meg enig i dette. Jeg var hos ham for et par år siden, veldig trivelig mann. Han så kjønnet i uke 14. Anonymkode: cbf4d...702
Oktava Skrevet 13. oktober 2020 #15 Skrevet 13. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke vært hos Aleris, jeg bruker Oslo jordmor og ultralydklinikk. Fikk vite kjønn 12+5 der, og det stemte med NIPT-testen vi fikk svar på noen dager etter. Anonymkode: fe99e...f88 Bare håper jeg ikke går på en smell hos Aleris ved at de ikke ser noe som helst😅
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #16 Skrevet 13. oktober 2020 5 timer siden, Oktava skrev: Bare håper jeg ikke går på en smell hos Aleris ved at de ikke ser noe som helst😅 Hvis du med "slutten av uke 13" mener uke 13+4/5/6 ville jeg vært mer bekymret for å ikke få sjekket nakkefold. Har du bommet litt på termin da så er det for sent. Nakkefoød kan ikke måles etter 14 fullgåtte Selv var jeg på tidlig ultralyd 8+2 og ble satt frem til 8+4, så var jeg på tidlig ultralyd det som da skulle være 12+0, men da var jeg visst 12+3. 11+5 i følge mens-termin. Men har korte sykluser. Anonymkode: fe99e...f88 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #17 Skrevet 13. oktober 2020 Man vil som oftest kunne se kjønn på den tid. Jeg har god erfaring med gynekolog Stensløkken ved Balderklinikken (utrolig nok, resten av klinikken er mest humbug og candida...). Anonymkode: 38563...b11
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #18 Skrevet 13. oktober 2020 Fertilitetsentret, Pilestredet 7. Anonymkode: 83484...581
Oktava Skrevet 13. oktober 2020 #19 Skrevet 13. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du med "slutten av uke 13" mener uke 13+4/5/6 ville jeg vært mer bekymret for å ikke få sjekket nakkefold. Har du bommet litt på termin da så er det for sent. Nakkefoød kan ikke måles etter 14 fullgåtte Selv var jeg på tidlig ultralyd 8+2 og ble satt frem til 8+4, så var jeg på tidlig ultralyd det som da skulle være 12+0, men da var jeg visst 12+3. 11+5 i følge mens-termin. Men har korte sykluser. Anonymkode: fe99e...f88 Hadde egentlig lyst til å gå tidligere, men pga jobb har jeg ikke hatt mulighet. Så krysser fingrene for at de får sjekket at alt er bra😊 Er første gang jeg skal igjennom dette, så alt er nytt og veldig forvirrende😳
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #20 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg gikk til Oslo jordmor og ultralydklinikk i Bogstadveien to ganger og var kjempefornøyd. De tar seg god tid, er flinke til å forklare og du får med bilder og videosnutter. Gikk først i uke 12 for å forsikre meg om at det faktisk var liv der før jeg fortalte familien om graviditeten og for å sjekke nakkefold osv. Samboer fikk dessverre ikke bli med første gangen pga corona, men de åpnet for å ha med én ledsager noen uker etter så da gikk vi sammen i uke 15 og fikk vite kjønn. Man kan ikke alltid se kjønnet så tidlig, det kommer litt an på om fosteret krysser bena eller ikke. Anonymkode: 89ddc...afb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå