Gå til innhold

Kvinner og menn jobber alle i full stilling - hvorfor lar menn likevel kvinnene ta 90 % på hjemmebane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier det meste - hvorfor finnes det så mange menn som tillater seg dette? 

Anonymkode: ec9c1...ed8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, dersom noen bare rydder opp og gjør det som behøves uten å mukke; Hadde du klaget? 🤔

Anonymkode: a35db...3c6

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde aldri tolerert å ta 90% av arbeidet hjemme og har derfor funnet meg en fullstendig oppegående mann som har boevne.

Hva andre gjør er deres sak, jeg registrerer at noen kvinner synes det er greit å ta brorparten av arbeidet mens andre kommer hit og klager. De siste har jeg et større problem med enn de første ettersom de nekter å stå opp for seg selv selv om de ikke er fornøyd med situasjonen.

• Liker 10
Skrevet

Fordi de er late... hadde aldri godtatt det. Her i huset gjør mannen mindre husarbeid men han betaler mer. Ok løsning for de som synes det er greit å ha det sånn. Kommer aldri til å ha alle utgifter 50/50 hvis ikke alt husarbeid og barn er 50/50 også

• Liker 4
Skrevet

Fordi de er late og manipulerer. 

Anonymkode: f0cc6...3a2

• Liker 5
Skrevet

Kjenner ikke til den påstanden i min omkrets, bortsett fra bestefar som med nød klarer å støvsuge, koke potet og ta klesvask når bestemor er bortreist. Men de er pensjonerte melkebønder. Pappa er kokken mens mamma er hus- og klesvaskeren. Dette systemet har jeg og min mann også. Jeg er fornøyd med maten som serveres og jeg har et større behov for kontroll når det gjelder vask og rydding, samt timeplan og organisering når det gjelder barna. Sånn ble det fordi mannen ikke har øye for detaljer.

Anonymkode: 7a0b1...544

• Liker 7
Skrevet

Jeg mener å ha lest at menn gjør mer arbeid per dag enn kvinner, dvs lønnet arbeid + husarbeid. Så det er vel stort sett rettferdig.

Anonymkode: 24620...e18

• Liker 7
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ikke til den påstanden i min omkrets, bortsett fra bestefar som med nød klarer å støvsuge, koke potet og ta klesvask når bestemor er bortreist. Men de er pensjonerte melkebønder. Pappa er kokken mens mamma er hus- og klesvaskeren. Dette systemet har jeg og min mann også. Jeg er fornøyd med maten som serveres og jeg har et større behov for kontroll når det gjelder vask og rydding, samt timeplan og organisering når det gjelder barna. Sånn ble det fordi mannen ikke har øye for detaljer.

"Sånn ble det fordi mannen ikke har øye for detaljer" - selvsagt har han det - men han slipper unna. Du unnskylder han. 

• Liker 12
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

"Sånn ble det fordi mannen ikke har øye for detaljer" - selvsagt har han det - men han slipper unna. Du unnskylder han. 

Hah. Den posten der var ikke meg, men jeg må bare si at det finnes menn som ikke har den egenskapen. I mannen min sin familie er det veldig mange som er sånn. Vi mistenker at de alle har en diagnose 😂 Men mannen min har mange andre fine kvaliteter, så jeg velger å leve med at han er slik. Prøvde i en del år å «omvende han» til å tenke selv - men han er ikke skrudd sammen slik.

Anonymkode: bfaa3...69e

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hah. Den posten der var ikke meg, men jeg må bare si at det finnes menn som ikke har den egenskapen. I mannen min sin familie er det veldig mange som er sånn. Vi mistenker at de alle har en diagnose 😂 Men mannen min har mange andre fine kvaliteter, så jeg velger å leve med at han er slik. Prøvde i en del år å «omvende han» til å tenke selv - men han er ikke skrudd sammen slik.

Anonymkode: bfaa3...69e

Det er bare det at mange av dem har øye for detaljer med en gang de kommer på jobb. 

• Liker 17
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at mange av dem har øye for detaljer med en gang de kommer på jobb. 

Eller driver med noe de liker, som gavner dem selv. Jævla egotrippere. Som om ikke damer har behov for fred og ro fra barn og mann, til å drive med sitt. Her har mange, spesielt mødre og svigermødre til sønner, noe å lære. 

• Liker 12
Skrevet

Tror ikke det egentlig stemmer, i hvert fall ikke i min generasjon.

Er tredve nå. Og de etter tror jeg det kommer til å være enda mer likt med.

Anonymkode: 01786...824

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften sier det meste - hvorfor finnes det så mange menn som tillater seg dette? 

Feil inngang. Det er ikke mennene som lar kvinnene ta 90 prosent, det er (som regel) kvinnene som vet hvordan de vil ha det pluss at kvinner flest mener at mannen (bare) hjelper til hjemme, det er tross alt, HUN som vet best. Mer du lurte på?

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Feil inngang. Det er ikke mennene som lar kvinnene ta 90 prosent, det er (som regel) kvinnene som vet hvordan de vil ha det pluss at kvinner flest mener at mannen (bare) hjelper til hjemme, det er tross alt, HUN som vet best. Mer du lurte på?

Det er da vel begge deler, dersom grunnene absolutt skal være stereotypiske.

• Liker 2
Skrevet

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er mann, og jeg tillater meg ikke "dette". Jeg står handler og lager mat hver dag. Vasker bad og kjøkken, støvsuger og vasker resten av boligen, og skifter sengetrekk. I tillegg har jeg revet hele boligen inn til reisverket, lektet ut, etterisolert innenfra, avtalt med elektriker hvor punktene skal være, lagt gips, sparklet og malt huset både inne og ute. Så hva gjenstår?

Anonymkode: 315f5...150

• Liker 8
Skrevet

Etter min oppfatning er kvinner generelt mer opptatt av at det skal være rent og pent hele tiden enn menn. Hadde det vært opp til menn så hadde det vært mere rot og sjeldnere vasking. Så har kvinner og menn flytter sammen stiller kvinnen høyere krav til renslighet enn det mannen har lyst til å etterkomme. Også blir kvinnen sur når mannen ikke tar initiativ til å rydde og vaske like ofte som hun ønsker for at det skal være godt nok etter hennes standard. 

Anonymkode: 794ac...211

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter min oppfatning er kvinner generelt mer opptatt av at det skal være rent og pent hele tiden enn menn. Hadde det vært opp til menn så hadde det vært mere rot og sjeldnere vasking. Så har kvinner og menn flytter sammen stiller kvinnen høyere krav til renslighet enn det mannen har lyst til å etterkomme. Også blir kvinnen sur når mannen ikke tar initiativ til å rydde og vaske like ofte som hun ønsker for at det skal være godt nok etter hennes standard. 

Anonymkode: 794ac...211

MEN BRUK DOKOSTEN ETTER DRITING DA!!

• Liker 8
Skrevet

Tror nok det var slikt før. Her i huset er det ganske likt fordelt og har alltid vært slik. Med mine ekser også.

Tror nok heller dere treffer på feil menn.  

Anonymkode: 85085...329

• Liker 2
Skrevet

Unnskyld men det høres slitsomt ut å være i et forhold og måtte gjøre så mye husarbeid!

Anonymkode: c8eb9...c4c

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Sånn ble det fordi mannen ikke har øye for detaljer.

Her er det omvendt heldigvis. Han vasker og jeg lager mat. Bytter på av og til, men han mener det ikke er bra nok når jeg gjør det. så da får han vaske og jeg gjøre andre ting 🤣

Anonymkode: 1741a...47d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...