AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har en jobb der jeg er mye ute å går, ca 6 timer daglig. Jeg har fått en jakke av arbeidsgiver med logoen til firmaet (str 2x3 cm) som er så ubehagelig å ha på seg. Den er tynn, klam, uten fôring og puster ikke. Jeg kjøpte ny jakke, uten logo selvsagt) som er skikkelig kvalitet og god for meg å bruke. Arbeidsgiver har nå laget en stor greie ut av at jeg ikke bruker firmaets jakke og begrunner det med at logoen må synes og at det er en "uniform". Logoen sitter på brystet og synes uansett ikke ettersom jeg har på meg sekk og reimen går over logoen. Det står ingenting i kontrakten om at jeg må bruke denne jakken. Kan arbeidsgiver tvinge meg til å ha den på? Må jeg finne meg i å gå rundt i ubehag 6 timer om dagen? Anonymkode: a80c0...66a
AnonymBrukern Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) Hvis det ikke står i kontrakten at du skal ha på uniform tror jeg ikke han kan kreve det Endret 8. oktober 2020 av AnonymBrukern
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Skal stå i kontrakten om uniform Anonymkode: 404b0...b2a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Er det nødvendig at folk kjenner igjen jobbjakken din når du er ute og går fordi de skal kunne oppsøke deg? Anonymkode: e6fd6...cc9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det nødvendig at folk kjenner igjen jobbjakken din når du er ute og går fordi de skal kunne oppsøke deg? Anonymkode: e6fd6...cc9 Nei, jeg har ID rundt halsen som jeg uansett må vise frem. Anonymkode: a80c0...66a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Hva slags jobb er dette ble jeg nyskjerrig på Anonymkode: ffd8a...82d
Pipaluk Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Bruker kollegene dine denne jakken? Hvis de gjør det, så synes jeg at du bør rette deg etter dem. Hva sier kontrakten om dette? Er det mulig at du kan bruke jakken, men gjøre noen tilpasninger?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Arbeidsgiver bestemmer bekledning i arbeidstiden, så her må du nok innrette deg. Anonymkode: ad9de...528 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 15 minutter siden, Pipaluk skrev: Bruker kollegene dine denne jakken? Hvis de gjør det, så synes jeg at du bør rette deg etter dem. Hva sier kontrakten om dette? Er det mulig at du kan bruke jakken, men gjøre noen tilpasninger? Ja kollegaene mine bruker jakken, men vi er ikke samlet i arbeidstiden så det er ikke sånn at jeg stikker meg ut fra en større gruppe ved å ikke bruke den. Føler meg litt smålig som tenker at dette er et peoblem, men det handler rett og slett om ordentlig bekledning som holder meg varm og tørr ila arbeidsdagen. Anonymkode: a80c0...66a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver bestemmer bekledning i arbeidstiden, så her må du nok innrette deg. Anonymkode: ad9de...528 Har du noen kilder på dette? Har arbeidsgiver rett så må jeg jo bare i rette meg, men det står som sagt ikke i arbeidskontrakten og heller ikke noe i arbeidsbeskrivelsen. Anonymkode: a80c0...66a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 Ja. Ville synes det var veldig merkelig og feil om jeg ikke så at de som kommer fra Bring er derfra, om posten ikke er kledd som posten, om foodora ikke kommer i rosa antrekk, om verisure kommer på døra uten logoen på jakka, om de som står i ferskvaredisken på Meny stiller i diverse egne klær. Med mer. Anonymkode: 72868...a1d 14
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg skjønner det er kjipt men tenker det ikke er verdt å ta den krangelen. Det ender vel bare at det blir strengere regler på det. Må gå i klær med blanding av ull og polyester selv på jobb. Om vinteren er det greit nok for jeg kan kle på meg flere lag, men det er døden når temperaturen blir over 15 grader. Varmt, klamt og tett og under den verste sommerheten får vi ikke kle av oss noe enda svetten renner☹️ Anonymkode: 34448...42a 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 Er det sånn at du oppsøker andre og da viser ID eller er det sånn at andre skal oppsøke deg? Skal andre oppsøke deg er det greit at du har logo på deg. Anonymkode: d7971...266
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 Kan du få sydd logo på din egen jakke? Anonymkode: 6c0a5...cb3 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #15 Skrevet 8. oktober 2020 Ta din egen jakke under og gå med firmajakken åpen Anonymkode: 9fc3d...12c 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 Hvis du har sekk med deg, kan du ikke bare ha jakken i sekken og ta den på når du møter klienten? Anonymkode: acf75...94a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at du oppsøker andre og da viser ID eller er det sånn at andre skal oppsøke deg? Skal andre oppsøke deg er det greit at du har logo på deg. Anonymkode: d7971...266 Det er jeg som oppsøker andre å viser ID. Anonymkode: a80c0...66a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har sekk med deg, kan du ikke bare ha jakken i sekken og ta den på når du møter klienten? Anonymkode: acf75...94a Det lar seg ikke gjennomføre dessverre. Anonymkode: a80c0...66a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta din egen jakke under og gå med firmajakken åpen Anonymkode: 9fc3d...12c Ja, jeg får høre om det er en mulighet. Argumentet er at logoen ikke synes, det vil den heller ikke med jakke åpen eller med ryggsekk som jeg nå bruker. Jeg vil som sagt ikke være vrang og syns det egentlig er en ganske teit problemstilling. Anonymkode: a80c0...66a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg skjønner at arbeidsgiver vil at du skal gå med deres logo, men da får de søren meg sørge for at plagget har god nok kvalitet! Hva med å tilby deg å undersøke ulike leverandører som kan levere noe av bedre kvalitet, og innhente tilbud på jakker som duger til deg og dine kolleger? Anonymkode: c96cb...c3c 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå