Gå til innhold

Folk bryr seg ikke om smitteverntiltakene lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og godt er det. Viruset er relativt harmløst for de fleste av oss, og folk skjønner nå at vi kan ikke slutte å leve på ubestemt tid inntil en hypotetisk vaksine er klar. Vi får heller prøve å holde ting sånn halvveis under kontroll med god håndhygiene og smittesporing. Resten av tiltakene er det åpenbart at folk er lei.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er jo når regjeringen følger etter.. Sånn det er nå blir så godt som ingen alvorlig syke, men hauger av folk sitter i karantene.. Tenk hva det koster bedrifter og ikke minst psykisk for de det gjelder. Jeg kjenner flere som har vært i karantene 3-4 ganger allerede (pga nærkontakt). Og disse folka er ikke uforsiktige eller noe, de har vært i nærkontakt på jobb eller med nære venner/ familie. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Selvfølgelig bryr folk seg ikke mer. Mange har insett at det hele er et hysteri og tull i Norge. Fulgte ikke smittevernsregler mer enn ut april måned ish da jeg var såpass dum til å holde på så lenge. Etter det har jeg reist, tatt kollektiv, bruker ikke munnbind, møter venner osv.. skal ikke ta på meg ekstra kostnader eller begrense mitt liv for noe som åpenbart ikke er så farlig. Helt siden sommeren har smitten gått en vei, og det er oppover. Likevel er det ikke økning i dødsfall og det er svært få på sykehuset. 

Endret av AnonymBrukern
  • Liker 8
Skrevet (endret)

Skulle ønske de kunne definere og spesifisere litt hva de mener med at situasjonen i feks Oslo er «alvorlig». Er det fordi det er mer løs smitte nå slik at faren for å bli smittet «overalt» er stor? Isåfall hvor og hva gir mest smittefare? Osv. Nå er det bare en brøt av diverse tiltak, som færre folk her og der, må vi dit igjen at vi må vaske matvarene fra butikken osv liksom? De strør om seg med «bekymret», «alvorlig» «advarer» «slår alarm» osv hele tiden, de ordene gir ingen mening lenger, de må nesten si mer konkret hva er alvorlig, hvorfor er det alvorlig og heilt konkret hva er mest alvorlig å gjøre for den enkelte...osv. 

og foresten, noen som vet hvordan det gikk med alle disse syke pensjonistene i den bussen?

Endret av rosemarin
  • Liker 5
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)
1 time siden, rosemarin skrev:

Skulle ønske de kunne definere og spesifisere litt hva de mener med at situasjonen i feks Oslo er «alvorlig». Er det fordi det er mer løs smitte nå slik at faren for å bli smittet «overalt» er stor? Isåfall hvor og hva gir mest smittefare? Osv. Nå er det bare en brøt av diverse tiltak, som færre folk her og der, må vi dit igjen at vi må vaske matvarene fra butikken osv liksom? De strør om seg med «bekymret», «alvorlig» «advarer» «slår alarm» osv hele tiden, de ordene gir ingen mening lenger, de må nesten si mer konkret hva er alvorlig, hvorfor er det alvorlig og heilt konkret hva er mest alvorlig å gjøre for den enkelte...osv. 

og foresten, noen som vet hvordan det gikk med alle disse syke pensjonistene i den bussen?

Å vaske matvarene fra butikken har da aldri vært anbefalt?

At situasjonen i Oslo er alvorlig sier de fordi R-tallet er over 1, slik at hver smittet smitter flere enn en annen slik at antallet hele tiden øker, i stedet for å minke eller holde seg stabilt.  De har ikke kontroll over smitteveiene til alle smittede, og det blir derfor vanskelig med smittesporing for å begrense videre smitte.

Hvorfor det er alvorlig er fordi at med økt smitte øker sannsynligheten for at smitten finner veien til sårbare grupper, for eksempel inn på sykehjem og sykehus, og det igjen øker sjansen for mer alvorlig sykdom med flere sykehusinnleggelser og dødsfall.

Og hva som er viktigst for den enkelte å gjøre er å holde avstand, og der det ikke er mulig, beskytte seg selv og andre ved å bruke munnbind.  Å holde avstand er en smittevernstaktikk som har blitt brukt siden "svartedauen", og som har vist seg å være den mest effektive for å unngå spredning av smittsomme sykdommer.

Hvordan det gikk med alle disse syke pensjonistene får vi ikke vite så lenge ikke de selv, eller deres pårørende med fullmakt, står frem.  Helseopplysninger er private og sensitive, og kan ikke deles med offentligheten så lenge det er mulig med gjenkjennelse.

Og angående trådens tema.  Jeg vet ikke hvor dere bor, men her jeg bor bryr de fleste seg om smittevernsreglene.  Noen unntak finnes selvfølgelig, men flertallet innser heldigvis alvorlighetsgraden av det som skjer rundt oss, og oppfører seg i samsvar med det.

Endret av Sprettballen
Skrevet
1 time siden, Sprettballen skrev:

Å vaske matvarene fra butikken har da aldri vært anbefalt?

At situasjonen i Oslo er alvorlig sier de fordi R-tallet er over 1, slik at hver smittet smitter flere enn en annen slik at antallet hele tiden øker, i stedet for å minke eller holde seg stabilt.  De har ikke kontroll over smitteveiene til alle smittede, og det blir derfor vanskelig med smittesporing for å begrense videre smitte.

Hvorfor det er alvorlig er fordi at med økt smitte øker sannsynligheten for at smitten finner veien til sårbare grupper, for eksempel inn på sykehjem og sykehus, og det igjen øker sjansen for mer alvorlig sykdom med flere sykehusinnleggelser og dødsfall.

Og hva som er viktigst for den enkelte å gjøre er å holde avstand, og der det ikke er mulig, beskytte seg selv og andre ved å bruke munnbind.  Å holde avstand er en smittevernstaktikk som har blitt brukt siden "svartedauen", og som har vist seg å være den mest effektive for å unngå spredning av smittsomme sykdommer.

Hvordan det gikk med alle disse syke pensjonistene får vi ikke vite så lenge ikke de selv, eller deres pårørende med fullmakt, står frem.  Helseopplysninger er private og sensitive, og kan ikke deles med offentligheten så lenge det er mulig med gjenkjennelse.

Og angående trådens tema.  Jeg vet ikke hvor dere bor, men her jeg bor bryr de fleste seg om smittevernsreglene.  Noen unntak finnes selvfølgelig, men flertallet innser heldigvis alvorlighetsgraden av det som skjer rundt oss, og oppfører seg i samsvar med det.

Alvorlighetsgraden? Dødeligheten av viruset er samlet sett rundt 0,3-0,4%, og for folk under 70 år er den forsvinnende lav. Influensa er faktisk farligere enn covid19 for mennesker under 30 år.

• Liker 9
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)
1 time siden, tom1986 skrev:

Alvorlighetsgraden? Dødeligheten av viruset er samlet sett rundt 0,3-0,4%, og for folk under 70 år er den forsvinnende lav. Influensa er faktisk farligere enn covid19 for mennesker under 30 år.

Det er din mening,  og den er du i din fulle rett til å ha. 

Jeg har valgt å forholde meg til den informasjonen jeg får fra helsemyndighetene og WHO, og har et litt annet syn på det enn hva du har.

Jeg gjetter også på at du og jeg er i to ulike livssituasjoner, og har ulikt syn på alvorlighetsgraden på grunn av det.

Hvis jeg blir en asymptomatisk/presymptomatisk smittebærer kan jeg i teorien sette 120 mennesker i en sårbar situasjon i livsfare.  Det er ikke akkurat en drømmesituasjon for meg.  Det er nærmere et mareritt. 

Men til syvende og sist, for meg er det egentlig veldig enkelt.

Det handler ikke om hva jeg mener og tror,  men hvordan jeg vil ha det i tiden fremover.

Vil jeg ha et samfunn som er relativt åpent, med få og lite inngripende tiltak?  Da må jeg følge myndighetenes råd. 

For hvis den nasjonale smitten blusser kraftig opp vil ikke regjeringen nøle med å gjeninnføre de tiltakene vi hadde i mars/april, og det er mye mer krevende enn slik vi har det i størstedelen av landet i dag.

Endret av Sprettballen
Skrevet (endret)
1 hour ago, Sprettballen said:

Det er din mening,  og den er du i din fulle rett til å ha. 

Jeg har valgt å forholde meg til den informasjonen jeg får fra helsemyndighetene og WHO, og har et litt annet syn på det enn hva du har.

Jeg gjetter også på at du og jeg er i to ulike livssituasjoner, og har ulikt syn på alvorlighetsgraden på grunn av det.

Hvis jeg blir en asymptomatisk/presymptomatisk smittebærer kan jeg i teorien sette 120 mennesker i en sårbar situasjon i livsfare.  Det er ikke akkurat en drømmesituasjon for meg.  Det er nærmere et mareritt. 

Men til syvende og sist, for meg er det egentlig veldig enkelt.

Det handler ikke om hva jeg mener og tror,  men hvordan jeg vil ha det i tiden fremover.

Vil jeg ha et samfunn som er relativt åpent, med få og lite inngripende tiltak?  Da må jeg følge myndighetenes råd. 

For hvis den nasjonale smitten blusser kraftig opp vil ikke regjeringen nøle med å gjeninnføre de tiltakene vi hadde i mars/april, og det er mye mer krevende enn slik vi har det i størstedelen av landet i dag.

Et stort antall leger er veldig uenig med deg, og flere og flere sammensetninger av fagfolk har allerede advart lenge mot galskapen som er satt i sving. Det jobbes med søksmål fra flere hold.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at de som holder med myndighetene, må være betalt av dem på en eller annen måte.
Hvor er troverdigheten på en skala fra 1-100 ?   Nær null.

‘The Corona panic is a play. It's a scam. A swindle. It's high time we understood that we're in the midst of a global crime.’

Why do these 500+ medical doctors say the pandemic is a global crime?
What do they know, that we don't?

https://www.stopworldcontrol.com/planned/

Nok en gang skal det være kjempedemonstrasjon i Berlin. I morgen lørdag 10. okt.

Endret av slask
  • Liker 2
Skrevet (endret)
36 minutter siden, slask skrev:

Det jobbes med søksmål fra flere hold.

Jaha, seriøse sådan eller bare gærninger i USA? Kom gjerne med kilder.

Så fint å bare slenge ut 500+ leger, jeg vil gjerne ha navn på de "legene" så jeg kan etterspør deres kvalifikasjoner. 

Dessuten den nettsiden der er på linje med gjengen som påstår vi er styrt av reptiler.

Sitat

During an interview in 2014 this researcher predicted the following:

‘They will release a man-made coronavirus. As a result the people will demand a vaccine to protect them. This vaccine will add a third strain of DNA to a persons body, essentially making them a hybrid. Once a person is injected, almost immediately their DNA undergoes a transformation. This genetic change will cause people to loose the ability to think for themselves, without them even being aware this happened. Thus they can be controlled easier, to become slaves for the elite.'

Ja, helt troverdig dette her altså :filer:

Endret av Hatsumomo
  • Liker 7
Gjest Sprettballen
Skrevet
33 minutter siden, slask skrev:

Et stort antall leger er veldig uenig med deg,

Og det må de da få lov til å være. 

Jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at jeg er noen ekspert på området. Jeg har sagt at jeg forholder meg til informasjonen jeg får fra det jeg anser for å være troverdige kilder, og tar mine forholdsregler ut i fra det.

At du og andre mener at jeg er en komplett idiot (eller "betalt av myndighetene" som du sier) er også helt greit.  

Skrevet (endret)
2 hours ago, Hatsumomo said:

Jaha, seriøse sådan eller bare gærninger i USA? Kom gjerne med kilder.

Så fint å bare slenge ut 500+ leger, jeg vil gjerne ha navn på de "legene" så jeg kan etterspør deres kvalifikasjoner. 

Dessuten den nettsiden der er på linje med gjengen som påstår vi er styrt av reptiler.

Ja, helt troverdig dette her altså :filer:

Jeg har ikke sett om de har publisert noe oversikt over alle legene og medlemmene.
Svaret ditt virker tvers gjennom useriøst, men jeg svarer likevel seriøst.
Disse legene jobber seriøst og det bør du også kunne fange opp. Vil du etterspørre kvalifikasjoner er det bare å ta kontakt via nettsiden (ACU2020).

Her er litt mer info.

Flere intervjuer, bl.a. :
Medical doctors and lawyers allied against global malfeasance: in conversation with Heiko Schöning
https://acu2020.org/english-versions/
https://acu2020.org/category/englisch/

640 Doctors Claim that “COVID-19 is a Global Scam”
https://www.weblyf.com/2020/08/640-doctors-claim-that-covid-19-is-a-global-scam/

Også anbefaler jeg Dr Fuellmich
Videoen har fått 1 mill visninger og 9000 kommentarer på ei uke.

Dr Reiner Fuellmich
Crimes against humanity

Den Weblyf-siden ovenfor har ganske god oppsummering, tydeligvis fra Dr Heiko Schonings uttalelse.
Ta en titt på den også.

Endret av slask
  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Sprettballen skrev:

Siste risikovurdering fra FHI er at dødeligheten er på 0,31%, og at 90% av de som dør er over 70 år. Den offisielle vurderingen kan man ikke tolke som høyere eller lavere enn det den er, uansett hvilken livssituasjon man er i. Men selvsagt, hvis du jobber blant eldre, så vil de 0,31% bety mer i din hverdag enn en som jobber på et kontor.

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, slask skrev:

Svaret ditt virker tvers gjennom useriøst, 

Ser du glatt unngår det jeg siterte. Skjønner det, er jo vanskelig for deg å bli tatt seriøs så lenge du lener deg på dette.

• Liker 3
Skrevet

Jeg opplever at de fleste har et ganske greit forhold til de viktigste smittevernsreglene, nemlig håndhygiene og avstand. Faktisk opplever jeg at folk er blitt mer høflige og mer bevisst køkultur, det å slippe frem, oppføre seg mindre hastig og busende osv. 

Det jeg tror folk ser seg lei av, er paradokser. F eks Elkjøp som tviholder på sin reduserte bytterett. Nå er det uåpnete varer som kan returneres. Så det at folk har tatt på eksen betyr ingenting, men har jeg tatt på selve varen er den mer smitteførende? På mitt lokale bibliotek, får vi ikke bruke søke- og utlånsautomatene, men det er fritt frem å sitt i stolene og lese avisene og bladene. Handlesenteret har markert hovedinngangen med en inngang og en utgang, mens i alle andre deler av bygget er det fritt frem.

Folk flest forholder seg lojalt til regler så lenge man ser hensikten, at begrensningen det medfører har et forståelig mål. Men når meningen forsvinner, og målet synes å bli noe annet, f eks økonomi i Elkjøp sitt tilfelle, så tenker folk at "Dette tullet vil jeg ikke være en del av".

Om folk etterhvert går lei, så er det ikke folk flest sin skyld, men aktørene som misbruker uttrykket "smittevern", når de egentlig innfører regler av en helt annen grunn.

• Liker 6
Gjest Warrior
Skrevet

Jeg bryr meg i alle fall. Vil ikke ha det på samvittigheten at jeg ga blaffen. Smitteverntiltakene er der for en grunn. At folk følger dem betyr ikke at folk slutter å leve. 

Skrevet
20 timer siden, tom1986 skrev:

Og godt er det. Viruset er relativt harmløst for de fleste av oss, og folk skjønner nå at vi kan ikke slutte å leve på ubestemt tid inntil en hypotetisk vaksine er klar. Vi får heller prøve å holde ting sånn halvveis under kontroll med god håndhygiene og smittesporing. Resten av tiltakene er det åpenbart at folk er lei.

Unnskyld meg men du har pokker meg ikke skjønt mye. Er en grunn til at man har tiltak og at noen byer har lockdown i verden nå. Senest nå i Madrid hvor 7000 politifolk skal vokte grensen rundt byen. Hadde folk vært flinke på smittevern hadde nok ikke det skjedd. At endel folk ikke tar covid-19 alvorlig er helt latterlig.  Jeg syns faktisk man er mindre intelligent om man ikke skjønner at man må ha endel tiltak.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBrukern skrev:

Selvfølgelig bryr folk seg ikke mer. Mange har insett at det hele er et hysteri og tull i Norge. Fulgte ikke smittevernsregler mer enn ut april måned ish da jeg var såpass dum til å holde på så lenge. Etter det har jeg reist, tatt kollektiv, bruker ikke munnbind, møter venner osv.. skal ikke ta på meg ekstra kostnader eller begrense mitt liv for noe som åpenbart ikke er så farlig. Helt siden sommeren har smitten gått en vei, og det er oppover. Likevel er det ikke økning i dødsfall og det er svært få på sykehuset. 

Hadde alt vært hysteri og tull hadde vi ikke hatt lockdown i oslo og flere milliarder av kroner tapt. Norge går blakk jo lengre vi er i lockdown. Så om det vare hadde vært "hysteri" Så hadde aldri staten valgt lockdown i det hele tatt vi tjener ingenting på det vi taper på det.

Alle som er gammle kan bli svært syk og i værstefall dø. Om gammel er 65 + så er det nok. Vi bryr oss om alle i samfunnet

Så kan de som har ukjente sykdommer og genetiske variasjoner og sårbarheter også i ALLE aldre bli svært syke. Min bror på bare 34 lå 2 mnd dødssyk på sykehuset og fikk nesten hjerteinfarkt

Han er ung og har ingen dårlig helse eller er ikke i dårlig form heller. Men alle er forskjellige genetisk. Og da skal vi ikle gi faen bare fordi et par stråmenn ikke gidder å ta ansvar

Skrevet
Akkurat nå, Batman30 skrev:

Hadde alt vært hysteri og tull hadde vi ikke hatt lockdown i oslo og flere milliarder av kroner tapt. Norge går blakk jo lengre vi er i lockdown. Så om det vare hadde vært "hysteri" Så hadde aldri staten valgt lockdown i det hele tatt vi tjener ingenting på det vi taper på det.

Alle som er gammle kan bli svært syk og i værstefall dø. Om gammel er 65 + så er det nok. Vi bryr oss om alle i samfunnet

Så kan de som har ukjente sykdommer og genetiske variasjoner og sårbarheter også i ALLE aldre bli svært syke. Min bror på bare 34 lå 2 mnd dødssyk på sykehuset og fikk nesten hjerteinfarkt

Han er ung og har ingen dårlig helse eller er ikke i dårlig form heller. Men alle er forskjellige genetisk. Og da skal vi ikle gi faen bare fordi et par stråmenn ikke gidder å ta ansvar

Det er ingen lockdown i oslo. Alle gamle dør om noen år uansett, er ikke noe vits å bekjempe at de dør. Ingen bryr seg når de dør av andre årsaker sist jeg sjekket. Det er ikke bare et par stråmenn. Som du ser på hvor mye smitten øker i oslo så er det utrolig mange som ikke gidder mer og med god grunn

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, NorthernLight skrev:

Unnskyld meg men du har pokker meg ikke skjønt mye. Er en grunn til at man har tiltak og at noen byer har lockdown i verden nå. Senest nå i Madrid hvor 7000 politifolk skal vokte grensen rundt byen. Hadde folk vært flinke på smittevern hadde nok ikke det skjedd. At endel folk ikke tar covid-19 alvorlig er helt latterlig.  Jeg syns faktisk man er mindre intelligent om man ikke skjønner at man må ha endel tiltak.

Mindre intelligente er de som bare hører på alt regjeringen sier og begrenser sitt liv og sin frihet på grunnlag av tull. 

Endret av AnonymBrukern
  • Liker 6
Skrevet

Det er der du tar feil. Selv om konsensuesen er at vi er lei tiltakene, så kommer ikke myndighetene til å løse opp. Det ser vi nå i Oslo. Desto mer folk driter i det, desto færre friheter får de. Det er problematisk at folk ikke respekterer tiltakene, men det er enda mer problematisk at folk tror å neglesjere dem skal akkumulere til noe annet enn kraftige restriksjoner og en ny runde med overhysteri.

• Liker 1
  • Opprett ny...