Gå til innhold

Ok. Fornuftige damer og menn her inne. (Ang ikke komme over eks)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, hva gjør jeg nå?

Jeg begynner rett og slett å lure på om det har rablet fullstendig for meg (ja, står på venteliste hos psykolog nå)

Nå er det ett år siden eksen min dro fra meg for godt, og jeg er som sunket i et hull. Jeg kjenner ikke igjen meg selv. Sjekker alle sosiale media, når er han på, når er han ikke på, hva legger han ut osv osv... å joda, har blokket og slettet alt flere ganger, men så bare MÅ jeg laste ned alt igjen.

Jeg tror nå han har møtt ei, og jeg er inne i en periode hvor jeg har valgt å ikke snakke med han mer for å prøve å skjerme meg selv, men blir jo bare sprøere og sprøere for hver dag som går hvor vi ikke snakker (to uker nå) 

Hvem er han med?

Hva driver de med?

Har de sex hele dagen/natta?

Har han det bedre med henne.

Jeg er redd for å møte de ute (dere, jeg er redd for å møte noe jeg ikke en gang vet om eksisterer... galskap) 

altså, jeg vet ikke en gang om han har dame, han bare sa sist vi snakket at han hadde ei...

Jeg sjekker tinder, der er han hver dag. Jeg grubler og grubler og grubler og blir spist opp innvendig.

Jeg ser veldig godt selv at jeg er HELT på tur nå ang dette. Jeg oppfører meg (tenker)  som om jeg er gal, hodet mitt holder på å koke over. 

Jeg er rett og slett redd jeg skal bli alvorlig psykisk syk av dette. Dette er jo ikke normalt. Det har gått ETT år. Hva er galt med meg.

Anonymkode: 916b9...2bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slett han, blokker han, ALDRI skriv til han igjen, lev livet ditt. Du er nødt for å ta et tak i deg selv og innse at det her er ikke hverken bra eller godt for deg. Du må finne ut av hva du vil, start litt fra scratch, steder du vil dra, ting du vil gjøre, nye personer du skal møte. Du må rett og slett ta det valget nå. For det her er ikke bra for deg, det er gift. Du kan jo prøve å late som han er død. Ta ting du minnes om han og legg det i en kiste som du begraver og sørg deg ferdig. Det er over. 

Deretter så ser du på masse good feeling filmer eller filmer om kvinner med bein i nesa. Og så prøver du å utvide din horisont om hva du skal og vil fremover. Bli ny, gjør noe nytt, møt nye mennesker og fokuser på alt som gjør deg godt. For du drikker en slags gift hver dag, som sakte men sikkert gjør deg syk og dårlig.. 

Anonymkode: 7943a...aa2

Skrevet

Høres ut som du har komplisert sorgprosess.

Du har nok blitt litt besatt ja, kan man si.

Det høres ut som du har blitt avhengig av å sjekke på han, det må du bryte.

Hvem vil være h*n gærne eksen, det stempelet ville jeg holdt meg langt unna. 

Du må skifte fokuset ditt, helst på deg selv. Det er bra du har bedt om hjelp. Du lar han fortsatt styre livet ditt, noe han absolutt ikke fortjener å gjøre. Hvorfor tillater du det. Mulig du har en sterk codependency og derfor ikke klarer å gi slipp. Jeg har selv slitt veldig med det. 

Denne hjalp meg veldig mye. 

Anonymkode: 32bce...494

Skrevet

Jeg er heller ikke over min store forelskelse, selv om jeg dumpet han til fordel for en annen eks, som jeg også senere dumpet, fordi jeg ville ha førstnevnte. Det er snart tre år siden, vi har ingen kontakt, jeg ser han ikke på sosiale medier men han bor i nabolaget med ny dame. Siden det er min egen feil, er det vanskelig å sørge. Har bare blitt tom. Har forlengst erkjent at det aldri blir oss. Unner han også sitt nye liv, so what to do..savnet må jeg leve med og livet er som det er...

Du burde jo virkelig ikke følge med på han på sosiale medier, da, og må du ha kontakt pga barn?

Anonymkode: 86a44...743

Skrevet

Jeg er fremdeles i sorg to år senere, og vi var ikke sammen engang. Jeg har heller ikke sjekket hans sosiale medier i løpet av disse to årene av helt åpenbare grunner, men det har ikke hjulpet. Jeg har lurt meg selv i to år, så denne høsten slettet jeg ham overalt. Nå føler jeg at jeg må gjennom en ny kjærlighetssorg, men forhåpentligvis går den over denne gangen. Tenk å kaste bort to år på å være dritdeppa på grunn av en pulegutt (tror det kalles hekt, men er usikker på om dette opplegget jeg har vært igjennom kan klassifiseres som det)

Anonymkode: 9871c...543

Skrevet

Jeg var sånn i 5 år. Men vi var også av og på de to første årene. De siste 3 var jeg  måtte sjekke alt konstant. Hvem han var med, osv. Han byttet dame ofte og hver gang han dumpet ei så flørtet han litt med meg og gav meg håp før han fant seg ei ny og jeg ble knust. Var alltid redd for hva jeg skulle finne samtidig greide jeg ikke la være. 

Så møtte jeg mannen i mitt liv. En helt fantastisk mann. Og følelsene for eksen forsvant som dugg for solen!

Når jeg tenker tilbake på det nå så skjønner jeg egentlig veldig lite av hvorfor jeg var sånn. Men jeg tror det var et hekt. 

Anonymkode: db499...dff

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sånn i 5 år. Men vi var også av og på de to første årene. De siste 3 var jeg  måtte sjekke alt konstant. Hvem han var med, osv. Han byttet dame ofte og hver gang han dumpet ei så flørtet han litt med meg og gav meg håp før han fant seg ei ny og jeg ble knust. Var alltid redd for hva jeg skulle finne samtidig greide jeg ikke la være. 

Så møtte jeg mannen i mitt liv. En helt fantastisk mann. Og følelsene for eksen forsvant som dugg for solen!

Når jeg tenker tilbake på det nå så skjønner jeg egentlig veldig lite av hvorfor jeg var sånn. Men jeg tror det var et hekt. 

Anonymkode: db499...dff

Jeg tipper at hvis/når du en dag er klar for å vite hvorfor så blir du det. Kan si litt om at det handler om metafysiske plan, mørke energier og tidligere erfaringer. Man har vært under et psykisk angrep, som har laget det hektet. Dersom det er det tilfellet jeg tenker på, og det er ingen som kan slippe til og angripe mer fra de kantene nå.

Anonymkode: ce39d...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...