Gå til innhold

"Masaisko" - er det noen som har prøvd dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt anbefalt Masaisko - og lurer på om det er noen av dere som har erfaring med dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men etter å ha lest litt fikk jeg virkelig lyst på sånne! Veldig spennende.

Skrevet

Jeg er også klar for et forsøk - blir ofte sliten i ryggen hvis jeg går tur - eller tråkker i butikker.

Vet også at det er en del med bekkenløsninger som har hatt stor glede av dem - og de som har begynt med dem har blitt "avhengige".. men de koster jo rimelig mye da - tror fra 1500,- og oppover (men det gjør jo mange vanlige joggesko også..

Gjest Gjest
Skrevet

Disse skal jeg jammen forsøke. Ville vært herlig å slippe litt "mas" fra de "herpa" hofteleddene mine.

Skrevet

Til informasjon .. de er ikke billige - koster kr. 1.750,-/1.800,-

Gjest Gjest
Skrevet

Nei det må jeg si! Men om det betyr at jeg kan klare meg en dag uten smerter i bena, så er det verdt det.

Skrevet

Jeg har vært på flere forelesninger ang disse skoene, og kjenner flere med hofte/ryggproblemer som ha brukt dem. De er aldeles geniale, og de VIRKER! Heldigvis sliter ikke jeg med slike plager, men skjer det, så skal de skoene være det første jeg prøver.

Skrevet

Av nysgjerrighet, er det noen som vet om de er laget av lær/skinn? Eller finnes det modeller som er laget av kun syntetiske og plantefiber?

:)

Skrevet

Wow,LilleBille!

Tenk om vi kunne hatt et prøveprosjekt med disse skoene, hm, hvem skulle kunne hjelpe oss da tro???

Skrevet
Wow,LilleBille!

Tenk om vi kunne hatt et prøveprosjekt med disse skoene, hm, hvem skulle kunne hjelpe oss da tro???

Vi burde egentlig fått støtte til dem - det hadde vært topp

... - hvem kan vi spørre om det :klo::)

Skrevet

fader, hadde jeg hatt penger til det skulle jeg jaggu kjøpt meg!!

sliter ikke med smerter noen plass, men etter hva det står skrevet i diverse reportasjer fra både dansere og fysioterapauter så skal disse være bra for kropp og balanse og jeg tror så gjerne på det de skriver om at ved å fjerne den fulle støtten som vi idag har i vanlige sko, trigger balanse og kontroll og muskler til å skape den støtten og sikkerheten kroppen trenger.

men, det får for min del vente til jeg får penger til overs...

men har man smerter, skjønte jeg det slik at det nok kan være lurt å bruke disse i samspill med "eksperter" som kan se på feil ganglag etc, slik at man kan rette opp endel og lære å bruke dem rett.

de omtales jo mer som treningsredskap en sko, og det er viktig å bruke treningsredskap riktig.

Skrevet

Har nå fått høre at de visstnok fåes på blå resept både i Sverige og i Danmark.. så kanskje vi kommer etter her for de som trenger det om noen år...

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg kjøpt .. og går her og gynger.

Blir spennende å se om jeg blir frelst - og når jeg slutter å være sjøsyk. Tilvenningen tar visstnok fra 1-3 uker ...

Gjest LoisLane
Skrevet

Dette er jeg spent på! Vi får vel høre?

Skrevet

Ja, la oss få høre hvordan det fungerer med disse skoene!!

Jeg leste akkurat om slike sko i Shape Up, og tenkte å poste en tråd om de her, men så fant jeg jo denne :)

Jeg får fort vondt i knærne når jeg er ute og går, så jeg tenkte også å prøve slike... Når jeg får råd da...

Så forresten i Shape Up at skoene også skulle virke mot cellulitter, og at man kanskje kunne gå ned litt i vekt ved bare å bruke disse istede for vanlig sko. Forklaringen var visst at man må flere muskler mer aktivt når man går med masaisko..

Merker du noe til disse "bivirkningene" mon tro?

Skrevet

Begynner å venne meg til dem - men er skrekkelig støl på utsiden av leggene - så det er opplagt noen muskler som får andre bevegelser enn det de har hatt tidligere.

Jeg har hvertfall sluttet å være sjøsyk - og synes de er veldig gode å gå i .. men jeg tror det er for tidlig å merke noe til sånne bivirkninger som vekttap og tap av cellulitter og sånn (selv om det selvfølgelig mottas med takk).

Tror nok at det at det er andre og fler muskler som brukes - kan sette igang en del prosesser - og at det generelt sett er bra - så håper jeg jo å merke det på rygg og sånn etterhvert.

Nå er vel disse skoene på vei til å bli et "must" - men jeg håper jo at det er noe mer enn et "moteblaff" - at det virkelig er noe i dette.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med skoene og kroppen nå???

Er de så bra som noen sier, eller har du kuttet dem ut :roll:

Skrevet

Jeg vil også vite hvordan det går!!

Bruker du de inne eller ute?

Skrevet

Synes jeg begynner å få "dreisen på det" - blir ikke sjøsyk - og synes skoene er veldig behagelige å ha på. Selv om det er litt varmt for meg ennå - får nemlig panikk når jeg ikke har åpne sko om sommeren.

Men jeg har brukt dem en del - både ute og inne - og de er gode å gå med - selv om jeg ble støl de undeligste steder til å begynne med - så har det gått seg til - og de kjennes mer ut som vanlige sko.

Har vel egentlig ikke tenkt så veldig på at jeg ble noe spesielt bedre - men har merket at jeg blir mye fortere sliten i ryggen når jeg ikke bruker dem - ikke mer sliten enn tidligere ... men at jeg ble mindre sliten når jeg brukte skoene - og når jeg ikke bruker dem - er jeg tilbake der jeg var - så det er ikke tvil om at jeg har hatt godt av å gå med dem.

--- så nå venter jeg på høsten - så jeg orker å ta på meg tette sko og sokker .. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...