Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var tirsdag på intervju i kommunen. Bare timer etter ringte de referansene mine. Slik jeg har erfaring med fra privat sektor så ringer de bare referansene til den kandidaten de ønsker å ansette.

Men har forstått det er annerledes i stat og kommune? De må ringe de fleste som var på intervju for å kunne lage en innstilling?

Føler håpet glapp litt når jeg leste det. Gjorde bra intervju og har veldig gode referanser, men det er det jo sikkert flere som har 🥴 Vil så veldig gjerne ha den jobben!

Anonymkode: 82614...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en saksbehandlerjobb?

Anonymkode: 16cea...a55

Skrevet (endret)

Også i det offentlige er det slik at de ikke trenger å ringe referanser hvis man er helt uaktuell. Noen steder ringer de likevel, men andre steder gjør de det ikke. Det er ingen fasit på dette. Du bør heller se på det som positivt at de har ringt. Uansett hvem de ansetter kommer de nok til å ringe referansene til den som ansettes. Hvis de IKKE hadde ringt ville det derfor vært et dårlig tegn. 

Endret av Ullvott
Skrevet

De ringer nok alle de har intervjuet, med mindre de var helt tydelig uegnet, siden de må skrive søkervurdering og innstilling til de tillitsvalgte, og der begrunne hvorfor de har innstilt den som får tilbud om jobben. 

Anonymkode: 7e0fa...dc9

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en saksbehandlerjobb?

Anonymkode: 16cea...a55

Førstekonsulent.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ringer nok alle de har intervjuet, med mindre de var helt tydelig uegnet, siden de må skrive søkervurdering og innstilling til de tillitsvalgte, og der begrunne hvorfor de har innstilt den som får tilbud om jobben. 

Anonymkode: 7e0fa...dc9

Ah, ja det er nok sånn. Fikk veldig forventinger når jeg fikk vite de hadde ringt- men da har de sikkert ringt alle 7 sine referanser da ja.

Skrevet
13 minutter siden, Ullvott skrev:

Også i det offentlige er det slik at de ikke trenger å ringe referanser hvis man er helt uaktuell. Noen steder ringer de likevel, men andre steder gjør de det ikke. Det er ingen fasit på dette. Du bør heller se på det som positivt at de har ringt. Uansett hvem de ansetter kommer de nok til å ringe referansene til den som ansettes. Hvis de IKKE hadde ringt ville det derfor vært et dårlig tegn. 

Takk for svar. Det blir noen nervepirrende dager. Jeg var en av over 100 søkere som ble plukket ut til intervju, får ta med meg det om ikke jeg blir innstilt som nummer en da i hvertfall 😌

• Liker 2
Skrevet

Hvor lang tid tar det å lage en innstilling? Når- og hvordan blir man eventuelt kontaktet om man får tilbud? 

Anonymkode: 042e8...81d

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor lang tid tar det å lage en innstilling? Når- og hvordan blir man eventuelt kontaktet om man får tilbud? 

Anonymkode: 042e8...81d

Det bør man alltid spørre om på intervjuet.

Anonymkode: 61441...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...