AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Dette føles helt absurd ut, og det er nok hormonene som spiller meg et puss. Men jeg har de siste dagene fått så lyst på Nr 2 - selv om Nr 1 bare er 3 måneder gammel. Tror kanskje det har noe med at det nå er 1 år siden forrige gang jeg fikk positiv test, og både prøveperioden og svangerskapet er en eneste stor boble man blir så investert i. Jeg var liksom så utrolig glad for å ha blitt gravid, og jeg elsket å følge med på den utviklingen som skjedde i løpet av svangerskapet. Realisten i meg skjønner jo at dette er helt tullete, og at jeg må fokusere på å nyte utviklingen til dette første barnet litt til før jeg i det hele tatt vurderer en nestemann 😂 Jeg har jo ikke en gang fått mensen tilbake, og aldri i livet om jeg orker 1 år mellom Nr 1 og 2. Men det bare kribler i meg når jeg ser tilbake på gravidbilder, fødselen og den nyfødte babyen. Flere som har opplevd det samme? Anonymkode: af9ad...631
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Haha, nei fy f, hater å gå gravid. Sorry, sikkert ikke svaret du vil ha men. Anonymkode: 317ac...7bf 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Haha, nei fy f, hater å gå gravid. Sorry, sikkert ikke svaret du vil ha men. Anonymkode: 317ac...7bf Enig! Gravid med #2 nå, er enda verre enn jeg husket det 😆 Anonymkode: 5f167...22e 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Vi fikk to stk med 1,5 års mellomrom (uplanlagt), litt tungt å gå gravid med en på 9-18 mndr i perioden, og litt pes i begynnelsen med liten baby og en ganske liten storebror som enda krevde sitt, men angrer virkelig ikke et sekund! Man er allerede i babyperiode og vant med både tilrettelegging av dager ift rutiner, og det tok ikke lange tida før man så de fikk glede av hverandre. I tillegg ble storebroren fort vandt med at minste bare var en del av gamet, så vi slapp billig unna på sjalusi❤️ Nå føles det enklere med to, enn når vi hadde førstemann som baby, for de er litt avlastende i hverandre rett og slett, mtp underholdning etc! men ville kanskje venta noen mndr så kroppen rekker å hente seg litt inn ☺️ Anonymkode: a7173...145 2
ididi Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Skjønner deg godt, jeg. ☺️ Jeg er nå fire måneder på vei og førstemann er 11 måneder. Det øyeblikket nurket ble født, var jeg stormforelsket, og selv om jeg var fullstendig utslitt, hadde et helt håpløst søvnunderskudd og en kropp som på ingen måte var klar for å lage en til, så kom tankene om å begynne å prøve etter bare et par måneder. Vi gjorde ikke det, og hadde vel sex sjeldnere enn en gang i måneden fra omtrent to mnd. etter fødselen, men jeg håpet faktisk litt på å være gravid igjen før jeg fikk tilbake mensen, selv om jeg visste at det ikke ville være superlurt. Mensen kom tilbake 5,5 mnd. etter fødsel, og jeg rakk bare å ha to stykker (med litt langt mellomrom) før jeg ble gravid igjen. Det var på første faktiske forsøket. Vi hadde tenkt at det sikkert ville ta noen forsøk, og siden vi ikke er superunge, ville vi ikke vente lenge mellom hver, men det gikk litt kjappere enn forventet. Selv om det er slitsomt å være gravid og å ha et lite knøtt, så er vi begge superglade for den lille som er på vei. Det er lov å drømme og ønske seg flere, og det er lov at det man selv har lyst til ikke er det samme som alle andre vil. Mitt tips er å gi kroppen noen måneder til før dere begynner å prøve, og så må dere selvfølgelig være klare for det begge to. ☺️ Og hvis ditt første svangerskap og/eller fødsel var trøblete (f.eks. bekkenløsningsproblemer), så bør du gi kroppen din mere tid enn dét og. Det vil være en skikkelig dum ting å gjøre mot deg selv, barna og partneren din å ødelegge mamma. Du skal tross alt være en velfungerende mamma i mange år. Men å drømme og glede seg til neste graviditet kan du da absolutt gjøre nå - mens du nyter ditt nyfødte, nydelig lille knøtt. 🥰 1
boblevann Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Skjønner deg jeg - jeg savner å være gravid! Spenningen ved positiv test, de første små bevegelsene, hikkingen, spenningen i påvente av fødsel, barselboblen 🥰 Nå er ikke flere barn aktuelt i det hele tatt for meg på flere år ennå, men jeg skjønner godt at noen blir «revet med» av savnet og babysyken 🙈 En god venninne av meg har en baby på 14 dager nå, og jeg må si det kribler i magen av å se han! Så liten og fin. Min er straks året og er jo blitt en stor gutt 😯 Savner babyen, selv om ting også er veldig moro og kos nå 🥰
myMa Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg kjenner igjen følelsen din TS. Jenta mi er nå 7 måneder og vi har allerede lagt planer for nestemann (selv om det er litt frem i tid). Jeg husker at jeg satte med samme absurde følelse bare ett par måneder etter fødsel. Jeg savnet å være gravid. Jeg tror det er alt oppstyret, spenningen og oppmerksomheten rundt graviditeten, det blir helt altoppslukende og liksom en del av identiteten din. Du kan jo kose deg med drømmen om nestemann mens du nyter det lille nurket ditt 😊❤️ 1
Sariou Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg var babysyk fra det sekunder nummer to ble født. Ikke at jeg ville ha en til med én gang, men jeg ble helt fortvilet av tanken på å ikke skulle ha flere, det gjorde fysisk vondt. Det varte til hun var ca seks måneder, nå synes jeg tanken på at noen andre skal være babyen min er helt uutholdelig. 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har tenkt helt motsatt: "aldri mer" hver dag, gutten er 1,5 år 😅 Er vel en grunn til at det kommer søsken, folk flest vil ha flere 😊 Anonymkode: 1f771...987
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg skjønner hva du mener. Baby er 4 måneder, og jeg begynte allerede å glede meg til å gå gravid igjen rett etter fødselen. Tror også det er fordi det er noe spesielt med tiden man er gravid, kombinert med at baby vokser så utrolig fort at jeg føler jeg fikk veldig liten tid med baby som «helt ny». Teller ned til sommeren 2021 hvor vi kan prøve igjen. Anonymkode: c6642...af6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg savner også graviditeten og gleder meg så mye til neste gang. Har tvillinger på 6 mnd så tror vi venter 2-3 år 🙈 Koselig å ha noe å se fram til. Mange i omgangskretsen venter «korona baby» på nyåret så blir nok litt påvirket av det også. Anonymkode: cdb84...e0f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Følte akkurat samme😅 Når babyen var sånn 6 måneder ble jeg så babysyk. Ble nesten misunnelig på venninner som var gravide og kunne ønske jeg også var det. Så merkelig, satt jo der med en liten baby som var utmattende i seg selv og minnene om en grusom fødsel satt fortsatt i hodet, men likevel kom ønsket om ny baby. Har gått litt over nå som baby er 11 måneder, men har allerde lagt planer for neste runde..og gleder meg til å bli gravid igjen, hvis jeg er så heldig og få oppleve det på nytt😍 Anonymkode: e8ebd...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå